Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i vår? Kristi flygare?

  • Haga i vår? Kristi flygare?

    Publicerad av anna79 på 11 februari, 2008 vid 10:52

    Suget har börjat… Hur ser planerna ut för Haga park i vår? Kristi Himmelsfärd ligger tidigt, 1 maj va? Blir det “något” då eller planeras Nationaldagshelgen istället (kan ej då, suck)?
    Kollade owc’s sajt men hittade inget där.

    // Anna

    getwet svarade 16 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 43 Svar
  • 43 Svar
  • tobhed

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 14:09

    Hej,

    Jag tror att det är den 24 – 25 Maj: Haga Park på Öland.
    På vindsurfingförbundets webbsida så finns tävlingskalendern, men den verkar dock inte funka att ladda ner just nu… Datumen har jag istället fått Walléns webbsida och det är således då speedchallenge kommer att köras, men det brukar ju vara samma helg.

  • tim-eriksson

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 14:30

    Om det blåser kan jag nog smita ifrån plugget en helg för att bada lite på haga.

  • klang

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 17:43

    @tobhed 444138 wrote:

    Hej,

    Jag tror att det är den 24 – 25 Maj: Haga Park på Öland.
    På vindsurfingförbundets webbsida så finns tävlingskalendern, men den verkar dock inte funka att ladda ner just nu… Datumen har jag istället fått Walléns webbsida och det är således då speedchallenge kommer att köras, men det brukar ju vara samma helg.

    Stämmer tobbe! Två helger efter, då 6-8 juni, smäller det i Habo Ljung med Freestyle SM.

  • spray

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:03

    @Klang 444191 wrote:

    Stämmer tobbe! Två helger efter, då 6-8 juni, smäller det i Habo Ljung med Freestyle SM.

    Är det endast publik som önskas eller kan man som nybörjare vara där och köra också när det inte är tävling?

  • gammelsurfen_

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:08
    Spray;444200 wrote:
    Är det endast publik som önskas eller kan man som nybörjare vara där och köra också när det inte är tävling?

    Så länge ingen äger vattenområdet och det inte är uppbokat för tävling borde det väll inte vara några bekymmer?

  • jester

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:11

    Det finns gott om plats på Haga. Undvik bara speedstrippen, så är det inga problem.

    Jag dyker iaf upp 24-25/5. Är lite tveksam på Kristi flygare, då den ligger lite tidigt. Men inget är omöjligt… 😀

  • getwet

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:45

    Faster kommer nog att hävda hemfridszon, i ankdammen…så pass upp!

  • basse

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:51

    Men du hänger väl med till Klitmöller GetWet!!??

  • getwet

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:57

    Vi är på, jag, Mac TS och Faster åker över Kristi Himmelsfärd för att “rippa” vid Klittmöller. Vi saknar just nu bara ett hus att bo i….har du något?:wink:

  • klang

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 19:05

    @Spray 444200 wrote:

    Är det endast publik som önskas eller kan man som nybörjare vara där och köra också när det inte är tävling?

    Självklart, ju fler vi är desto roligare. Ni kan även köra när det är tävling så länge som ni undviker tävlingsområdena.

  • andreasalm

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 19:33

    Freestyletävligen på Haga Park som tidigare har varit i samband med Kristiflygare och speedtävlingen kommer inte att äga rum den 24-25 Maj utan kommer istället att läggas helgen innan 17-18 Maj. (Detta pga. att det va någon annan freestyletävlingen som krockade med helgen 24-25)

  • anna79

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 21:20

    Härligt, då kan man se fram emot maj alltså 🙂 Lite att välja på också…
    GetWet, då ska du få se min nya surfmobil, ojojoj – den är het…

  • andersbq

    Medlem
    11 februari, 2008 vid 21:25

    @andreasalm 444220 wrote:

    Freestyletävligen på Haga Park som tidigare har varit i samband med Kristiflygare och speedtävlingen kommer inte att äga rum den 24-25 Maj utan kommer istället att läggas helgen innan 17-18 Maj. (Detta pga. att det va någon annan freestyletävlingen som krockade med helgen 24-25)

    Vad har du för källa?

  • charlieb

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 07:11

    @anna79 444254 wrote:

    Härligt, då kan man se fram emot maj alltså 🙂 Lite att välja på också…
    GetWet, då ska du få se min nya surfmobil, ojojoj – den är het…

    Gotland kommer 5-8 juni…
    lika så Ran

    C

  • klang

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 08:14

    @andersbq 444256 wrote:

    Vad har du för källa?

    Håller med anders, låter lite osannolikt?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i vår? Kristi flygare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.