Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i vår? Kristi flygare?

  • andreasalm

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 10:54

    Öwc hade årsmöte i helgen då vi tog beslut om att dela upp tävlingarna på detta viset, det gick tydligen inte att lösa på något annat sätt. Lite synd… Om jag inte är helt ute och cyklar så va det frågan om nån freestyletävling i polen? som skulle äga rum 24-25 maj.

  • andersbq

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 11:26

    Synd att det krockar med Per Andersson Memorial i Klagshamn i så fall.
    Jag tycker ni förts och främst ska koordinera inom Sverige. Det är väl inte mer än några få som åker runt i Europa.

  • andreasalm

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 11:44

    @andersbq 444325 wrote:

    Synd att det krockar med Per Andersson Memorial i Klagshamn i så fall.
    Jag tycker ni förts och främst ska koordinera inom Sverige. Det är väl inte mer än några få som åker runt i Europa.

    Informationen om att Per Andersson Memorial skulle hållas just den helgen hade jag ingenaning om, förmodligen inte någon annan heller eftersom ingen tog upp det? och jag håller helt och hållet med dig. Jag har inte en susning om vad det är för annan freestyletävling som är då (24-25)och om det överhuvudtaget är några svenskar som ska vara med där? Personligen tycker jag att det är synd att splitta på det som vi gjort och lägga det på 2 helger, det känns som att denna jättehelg med 100tals surfare som inte tävlar kommer att skippa att komma dit överhuvudtaget, vilket är rätt synd. Men jag ska skicka iväg mail till ordförande i öwc och påpeka att Per Andersson Memorial kommer att hållas 17-18 Maj.

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 februari, 2008 vid 12:48

    helgen innan stämmer för annars krockar de med en efpt tävling.
    tyckder dock de e korkat å skjuta på en svensk tävling för en efpt tävling i polen med lite prispengar. de brukar bara vara 2 som kör efpt och Nikke har sagt att han kommer priotera dom svenska. så de betyder att en hel tävling flyttas för att olandersson ska kunna köra efpt.

    De e ju bättre å marknadsföra svenskvindsurfing här i sverige, vi vil ju ha mycke publik och de e ju även bra när media kommer.

    /S

    @andreasalm 444327 wrote:

    Informationen om att Per Andersson Memorial skulle hållas just den helgen hade jag ingenaning om, förmodligen inte någon annan heller eftersom ingen tog upp det? och jag håller helt och hållet med dig. Jag har inte en susning om vad det är för annan freestyletävling som är då (24-25)och om det överhuvudtaget är några svenskar som ska vara med där? Personligen tycker jag att det är synd att splitta på det som vi gjort och lägga det på 2 helger, det känns som att denna jättehelg med 100tals surfare som inte tävlar kommer att skippa att komma dit överhuvudtaget, vilket är rätt synd. Men jag ska skicka iväg mail till ordförande i öwc och påpeka att Per Andersson Memorial kommer att hållas 17-18 Maj.

  • swe-31

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 15:04

    Senaste tävlingskalendern finns att ladda ner på SVFs hemsida.

  • hanko

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 15:36

    @andersbq 444325 wrote:

    Synd att det krockar med Per Andersson Memorial i Klagshamn i så fall.
    Jag tycker ni förts och främst ska koordinera inom Sverige. Det är väl inte mer än några få som åker runt i Europa.

    Ja va fanken pysslar dom me…!?? Polen…..va e det för land? vem åker dit när vi har kanonarrangörer i Sverige?? Prio 1 på Klagshamn och sen Haga…för egen del.

  • andersbq

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:07

    @SWE-31 444360 wrote:

    Senaste tävlingskalendern finns att ladda ner på SVFs hemsida.

    Galet, synd att dela på freesstyle och speedgänget. Vi gillar ju att umgås med varandra.
    Och dessutom galet att ha long distance på Haga 2 veckor i rad.

    Skit i Polen!

    Kan säga som kuriosa att på 90-talet gick raceboard EM i Polen samtidigt som Svenska Cupen i Ringenäs. Hur många drabbade det då? en gubbe (Guy)!

  • hanko

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:04

    @andersbq 444366 wrote:

    Galet, synd att dela på freesstyle och speedgänget. Vi gillar ju att umgås med varandra.
    Och dessutom galet att ha long distance på Haga 2 veckor i rad.

    Skit i Polen!

    Kan säga som kuriosa att på 90-talet gick raceboard EM i Polen samtidigt som Svenska Cupen i Ringenäs. Hur många drabbade det då? en gubbe (Guy)!

    Imponerad av vilken koll du har BQ !! Surforakel eller?

  • andersbq

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:09

    Beror på att i Guy´s frånvaro spikade jag alla racen och ledde därmed rankingen över nästa VM-uttagning. Så det glömmer jag inte!

    Men åter till ämnet, dubbelboka för f:n inte Haga så att folk missar Klagshamn!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55539&highlight=klagshamn

  • getwet

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:12

    @anna79 444254 wrote:

    Härligt, då kan man se fram emot maj alltså 🙂 Lite att välja på också…
    GetWet, då ska du få se min nya surfmobil, ojojoj – den är het…

    Min med, har fått ny inredning i år…..kan viska lite till dig att jag nu med den nya kylen kan ha med mig fem liter glass på surfresan…..

  • faster

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:55

    Så här ser tävlinskalendern ut för ÖWC.

    17-18 maj freestyle
    24-25 maj speed och long distance
    9-10 augusti formula
    samt att vi siktar på att köra några slalomtävlingar på prognos

    Säker källa: Ordförande i ÖWC

  • tobhed

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:19
    faster;444431 wrote:
    Så här ser tävlinskalendern ut för ÖWC.

    17-18 maj freestyle
    24-25 maj speed och long distance
    9-10 augusti formula
    samt att vi siktar på att köra några slalomtävlingar på prognos

    Säker källa: Ordförande i ÖWC

    Enligt tävlingskalendern så är det long distance båda helgerna i Maj…

  • swe-31

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:23

    @andersbq 444366 wrote:

    Galet, synd att dela på freesstyle och speedgänget. Vi gillar ju att umgås med varandra.
    Och dessutom galet att ha long distance på Haga 2 veckor i rad.

    Nu har du nog inte kollat ordentligt. Flera av helgerna annordnas det tävlingar i olika klasser på flera olika platser i landet. Därav de L-formade färgade fälten i kalendern. Allt får inte plats på en rad.

    17-18 är det SWT Freestyle på Haga och ett lokalt LD i Klagsahamn.
    24-25 Det är det SWT LD på Haga.Samt F2 Speed Challenge.

  • faster

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:32
    tobhed;444437 wrote:
    Enligt tävlingskalendern så är det long distance båda helgerna i Maj…

    Strunta i tävlinskalendern det jag har skrivit stämmer, jag har pratat med Peter Davidsson,och Gustav om vårat upplägg.

  • andersbq

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:37

    @SWE-31 444438 wrote:

    @andersbq 444366 wrote:

    Galet, synd att dela på freesstyle och speedgänget. Vi gillar ju att umgås med varandra.
    Och dessutom galet att ha long distance på Haga 2 veckor i rad.

    Nu har du nog inte kollat ordentligt. Flera av helgerna annordnas det tävlingar i olika klasser på flera olika platser i landet. Därav de L-formade färgade fälten i kalendern. Allt får inte plats på en rad.

    17-18 är det SWT Freestyle på Haga och ett lokalt LD i Klagsahamn.
    24-25 Det är det SWT LD på Haga.Samt F2 Speed Challenge.

    OK, lite originell lösning att göra ett tidsschema, men Ok då förstår jag hur du tänker att man ska tolka det! Om det skulle varit longdsistance race båda helgerna på ÖWC hade det nog sett likadant ut. Nevermind, det är ändå tråkigt att vi inte kan ha en stor manifestation med speed & freestylegänget på samma ställe. Från min klubb VVK är jag tämligen ensam om speed men vi har en del duktiga brädsnurrare som dessutom är ett gott partygäng.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i vår? Kristi flygare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.