Forumsvar skapade

Sida 233 av 420
  • jester

jester

Medlem
    2 november, 2007 vid 14:35 som svar på: 2008

Kul med MKII igen… Väcker en del härliga minnen till liv…

Oh!!! Jag vill oxå ha en RRD nu, juh! Apcool båt!!!

• jester

jester

Medlem
    2 november, 2007 vid 10:25 som svar på: "Haga strippen" på VNV?

Ujuj… Jag är local i Rågelund egentligen. Där är det djupt överallt utom närmast land. Men seglar jag lillbrädan så vill jag ha vatten där man kan hoppa av o vila på ena sidan iaf.

Ankdammen är ju tokgrund. Är ruggigt svårt att starta i 35cm vatten med 80-litare och en matchvikt på 110… Får springa igång prylarna, typ

• jester

jester

Medlem
    2 november, 2007 vid 07:20 som svar på: Challengersegel

Ni är völkomna o beskåda dessa segel live nästa år… Har beställt ett par stycken.

• jester

jester

Medlem
    1 november, 2007 vid 14:35 som svar på: "Haga strippen" på VNV?

Översättning: Håll er borta vi vill ha strippen för oss själva!! :D:D:D

• jester

jester

Medlem
    1 november, 2007 vid 12:13 som svar på: Thermooverall 299:- på Jula
    SWE 496;425937 wrote:
    Ska nog ansluta mig till dne röda sidan. Stabilare back än Mac får man leta efter;)

Jag har en blå… O Macs är ju inte röd längre… 😀

• jester

jester

Medlem
    1 november, 2007 vid 12:08 som svar på: Dax för lite…

Mården: Skickar du bara stålars, så fixar vi det… 😀

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 22:12 som svar på: "Haga strippen" på VNV?

Vet inget om vattenståndet, men VNV är väl den perfekta vindriktningen för ankdammen vid Haga PArk…

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 21:57 som svar på: Balansproblem på djup slör Hjälp sökes

Ändra bara en sak i taget, och ändra måttligt. Annars kan man lätt trimma bort sig…

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 21:15 som svar på: Dax för lite…

Nej, nej, nej… Då är min NS Warp 2006 5.8 ett bättre köp! Med rek mast, dessutom. Höstrea: 5 500:- (använda 2 ggr)

(Vill beställa fler segel med snygg x-ply i toppen…

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 15:21 som svar på: Dax för lite…

Snacka om att denna tråd spårat ur… Inte oväntat, direkt… 😀

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 10:18 som svar på: Challengersegel

Har inte ens tänkt på att det är X-ply där uppe. North har ju x-ply där uppe på sina segel oxå, fast inte lika mycket, iofs. Filmen tar ju lite stryk när man rullar ihop seglet, det kanske är en anledning? Tror det även kan vara en design-fråga… 😀

Dock tror jag inte att det är många gram extra det handlar om.

• jester

jester

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 09:55 som svar på: Ny Speed skida från Exocet???

Hmmm… Det där är nog en prototyp enbart. Grafikmässigt är den ju likadan som 05/06-versionerna av Exocets slalom och speed-prylar. Hade jag bott lite närmare havet så hade jag nog skaffat den ubersexiga formula-brädan som ligger bredvid… Kolfiber är snyggt… Extra kul blir det ju när brädan bara väger 8 kilo… Ja, det kan ju bli problem med solen, men hur ofta lyser den här?

• jester

jester

Medlem
    29 oktober, 2007 vid 06:20 som svar på: Balansproblem på djup slör Hjälp sökes

Tips ett: Lita på prylarna. Brädan kommer inte suga fast. Iaf inte om du har extrem otur.
    Tips två: Större segel! När du slörar får du inte lika mycket tryck i seglet, och du får därför inte samma driv i sakerna. Detta medför att brädan går djupare i vattnet. Kan du segla komfortabelt på halvvind och kryss, så har du för litet segel.
    Tips tre: Be någon erfaren speedare titta på trimmet på prylarna! Finns ingen som jag känner som inte skulle hjälpa dig om du frågar!

Och flytta fram mastfoten som Gustav föreslår. Normalt sett med dagens moderna prylar har man mastfoten mellan 130 och 135 cm från aktern.

• jester

jester

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:18 som svar på: Spot search Lettland

Bara o starta upp traktorn, micke…

• jester

jester

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 05:34 som svar på: Dags för ett

Frottéhandduk, kniv? Jösses… Här snackar vi vinkelslip

Sida 233 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA