jester
Forumsvar skapade
-
Använd Aquapak till din GPS! Det gäller även Garmins enheter. Är ju inte SÅ roligt att hålla på o reklammera hela tiden.
-
Inte faen kommer jag från Fjollträsk iaf…
Och BliBlöt: Verkar locka dig lite iaf…
-
Det där med nedhalstampar är ett jobbigt problem. Oftast känns det som vissa tampar passar vissa mastförlängare bättre. Den på Vindsurfing.se liknar den som många formula-killar använt, men vet inte om det är samma. Jag har faktiskt klarat mig utan att byta tamp i år. Har använt den som är standard till Prydes MXT-längare. Grymt bra tamp, men tydligen snuskigt dyr…
-
Svealand… Norrland… Same shit different name..
-
Snö? Vilken j-vla snö? Bor du i norrland får du skylla dig själv!
-
Skall du visa idol för slalombrädor?? Helgerån… 😀
-
Shhh…. inte så högt… *avslöjad*
-
WTF??? äcklig vågbräda?? Retroaktiv abort, ffs!
Jag startade tråden, jag får förstöra den. Roligare o vara elak än snäll… 😀
-
Det gör den garanterat. Har kört lite 9.0 på den, så det fungerar, helt klart… Sen kommer det svåra med att göra sig av med en massa kilon… 😀
-
Mjo, men problemet är att jag oftast kör vid TT, och där kan jag inte köra tillräckligt långa fenor för att hantera för stora segel.. Skall försöka ta bort ett tiotal kilo till nästa säsong oxå. Då kanske jag säljer stor-plankan och skaffar en Warp Slalom 62 istället. Och då blir 9.2 lite stor… Eller?
-
Så… Då är 9.0 såld.
Skall jag beställa 8.4 eller 9.2? Lutar nog åt 8.4, trots allt. Vad tror ni?
-
Barn? Hus? fruga? Nah… kostar bara pengar… 😀
Kul berättelse NLC!!! Bara o köra vidare…
-
Jag kör Exocet TB II 58 (80 liter), Exocet Warp Slalom 67 (105 liter) och Exocet Warp slalom 80 (145 liter).
Grymt sköna brädor med enorm fartpotential. Och det jag gillar mest är att dom är så otroligt lättkörda, känns löjligt säkra trots att farten är över 35 knop. Rekommenderas helt enkelt varmt!
Här är en liten lista på förbättringar av seglen tills i år:
Lite av nyheterna på Challenger Aero+ 2008 är:
1. Kunna spänna fast seglet då ihoprullat
2. Nedhalstrissor
3. Mycket välsytt, med förstärkningar där det behövs
4. Avriggningsögla i toppen på seglet
5. Mastskydd insytt i seglet
6. Spänna fast mastskyddet runt mastfoten
7. Skydd i underlik mot slitage mot bräda
8. Hål för upphalstamp i mastskydd
9. Riktigt bra segelbag
10. Nya lattspännen
11. Välförstärkt topp (X-ply i mängder… :D)
12. Markering för bomhöjd
13. Varannan latta på olika sidor av seglet för bättre balans och prestanda -
Mattias: Dessa segel har ingenting med årets segel att göra. Är sydda i en helt annan fabrik till o börja med. Dom ser helt enkelt inte ut som prototyper längre, utan ”riktiga” segel om du förstår vad jag menar. Fick sålt min 9.0 idag, så nu skall jag beställa ett till. Blir en 5.8 så fort min gamla är såld oxå.
Är svårt sugen på fomulan oxå, men jag hade formula förut, och den blev aldrig använd… Hade jag bott lite närmare havet, och med bättre förvaringsmöjligheter, så…