jester
Forumsvar skapade
-
Japp. Hjälm är ett måste. Iaf när det börjar bli lite tryck i prylarna. Flytväst använder jag jämt, dels för säkerhet och dels för att det blir så mycket enklare (mindre kraft går åt) att vattenstarta.
För övrigt har jag sett att många speedare börjat med hjälm i år. Bra!
-
Oj… Det där ser inte så bra ut. Verkar som Java inte trivs på din maskin. Prova detta program istället:
-
Det där ser ju fullt normalt ut. På bilden är ju häcken nedtryckt i vattnet, och även lovartskanten. Då har utnyttjas inte kraften från vinden, utan seglet öppnar sig och tvistar ur. Nu ser det ju ut som du precis börjat plana, så hade bilden tagits någon sekund senare, så hade det hela sett mycket bättre ut, med en bräda som (förhoppningsvis) ligger plant i alla ledder.
-
Hänkö;412257 wrote:Jag hajjar nada av nedladdning o ”torrent”..o sånt! Behöver jag ha panik eller kommer filmen ”Ligga ute” ett tag till? På onsdag nästa vecka träffar jag lite goa gubbar med mkt Megabites….o DVD:s!! Too late då kanske??
Jag kommer nog seeda nån vecka eller två till, blir därefter av med min nuvarande lina… Just nu en ratio på 56.5 (70 GB uploadat… :))
-
Kör du direkt mot en com-port så hittar datorn inte ny hårdvara automagiskt. Är nog så att det är kabelstrul…
-
Jag gissar att du kopplar in det hela via USB-kabel? (moderna datorer saknar ju COM-port). Om du gör det så är tumregeln att välja den com-port med högst nummer.
Fungerar det fortfarnde inte kan det bero på glapp i någon anslutning (exempelvis kan det vara problemet som Mården beskriver), eller att USB-kabelns drivrutin inte är korrekt installerad (datorn skall ge ifrån sig ett litet ljud så fort du trycker in något i en usb-port). -
Tävlingen är slut! Nu förbereder dom sig för prisutdelning och antagligen lite flytande föda…
Alltså så slutade Daniel 22:a i denna extremt tuffa tävling. Bara att gratulera Team SweSpeed för ett otroligt gott arbete!! *applåder*
Även kul att Dunkerbeck lyckas igen. Med två discards, så har han enbart heat-segrar…
-
Fredagens heat: http://www.speedweek.co.za/2007/20070807/leg7.pdf
Och med två discards så ligger Daniel på en fin-fin 22:a plats totalt: http://www.speedweek.co.za/2007/walvis2007overall.pdf
Och Dunken övertygar ju rejält! Och jag som trodde han var slut… 😀
-
Det fungerar utmärkt. Kanske att 6.5 är aningens litet (eller snareare så är brädan aningens för stor när det blåser bra för 6.5). Men det kommer garanterat fungera. Kanske komplettera med någon fena…
-
-
Och heat nr 2 för torsdagen:
http://www.speedweek.co.za/2007/20070806/leg6.pdf
Två jämna repor har han fått till oxå. Bra jobbat!
Har bett Lasse ta waypoints där banan startar och slutar, för att sedan jämföra värdena från GPSen, och med dom från videotimingen. Men redan nu skiljer det ju bara tiondelar.
-
Det är bara o ladda ner det hela, och sedan ta bort dom punkter som genererades när du körde. Kör du GPSar, så gör du det i Files/Track point data table
-
Resultat dagens första heat:
-
@Knatte 412265 wrote:
Då hade Surfan en 2 sec average klart över 40 knop eller?? Har du någon info om detta?? Sedan hur går det för Lasse? Kör han någonting eller supportar han bara Surfan med glada tillrop mm.??:smile:
Hmmm… Det borde han ha. Han hade en 100m över 40 knop iaf.
Det har helt enkelt blåst lite för mycket för Lasse, och dessutom gör han ju ett kanonjobb att stötta Daniel..