jester
Forumsvar skapade
-
Sådär riggar inte jag min Warp iaf… Gubbarna nere i Holland riggar ju sina segel ganska speciellt. Mycket nedhal, mer än rekommenderat… Negativt uthal… Buken touchar bommen ända fram till hängseletamparna, ungefär… Ser för jävligt ut, men går ju onekeligen snabbt för dom…
-
Nej, ingen vind dom dagar dom hade mätutrustning inställd för sjömil. Lite trist, men ändå vet vi ju nu att Amaryllon stämmer väl överens med videotimingen. Jag säger som lbj brukar säga… Om vi i communityn bestämmer oss för att GPS är en tillräckligt tillförlitlig källa (speciellt nu med dom nya enheterna) så är det inget som hindrar oss från att kalla det ett svenskt rekord..
-
Kul!
Bättre o börja i botten, och jobba sig upp än tvärtom, juh…
-
Pugge är i farten igen: Han har fixat (eller snarare fått Locosys att fixa…) så att man inte behöver ändra från NO till YES när man skall resetta sin max-speed. Fördelen med detta är att man nu bara behöver trycka på joysticken två gånger för att resetta. Man behöver mao inte trycka den i sidled längre. Jag och pugge har denna firmware (d0912). Hojta, så skickar jag den till er.
-
Släng skiten o köp ny dator! 😀
-
Jag kunde ändra genom att logga in på My GPS, och sedan klicka på ”profile”.
-
That’s it guys, its all over for this year. Unfortunately the wind did not play with us in the last 3 days, so all we did was wait and sit around. The timing team was always on standby waiting for any breeze that would make it worth wile, but that did not materialize.
Thanx for following all the action with us. In a couple of days we will be posting some alternative pics of the event so don’t forget is that quick, brows through, and have fun.
Cheers, the speedweek team 2007
Yeye, dom hade tur med vinden under själva tävlingen oxå, men lite tråkigt att det inte blev ett sjömils-rejs..
-
Pugge uppmärksammade följande på GP3S-forumet igår:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=5097
Låter nästan för bra för att vara sant… Skall provas!!
-
Det bästa tipset: skaffa en poalre som är snabbare än du. Man lär sig otroligt mycket av det. Ang trim och utrustning: var inte rädd o fråga folk som ser ut o ha koll på det hela.
-
Jag tror personligen att stenen inte finns… Utan dom har sagt att det ligger en där, så vi andra inte vågar gasa till 100%
Tror jag skall ta mig ett snack med grabbarna grus…
-
Jag kör med en NP 4000-väst (http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_59&products_id=215). Funkar kanon, och som bonus hjälper den ju vid vattenstart, och skyddar mot smällar. Dessutom fäster jag GPSen i axelbandet till västen.
Jag använder alltid västen, och tar på mig en hjälm när jag kör 6.8 eller mindre…
-
Martin förklarade det, men jag kommer inte ihåg erxakt vad han sa. Delvis beror det säkert på att man inte kan välja vinkel man vill köra, samt att det nog var ganska byigt osv… Bara o kolla på Finians rekord-runda… Han rör på sig otroligt mycket i sidled…
-
Har själv inte varit där, utan går helt på vad dom som varit där säger. Hade ju tillfälle o snacka en hel del med Martin van Meuers och Pascal Maka så här dax förra året, och dom hävdar att det är ruggigt svårt att köra där.
Dave Whites åsikter har jag fått via Surfan… -
Finian menar nog sitt rekord i kanalen. Den skall vara bland det svåraste man kan köra i. Dave snackar säkerligen om en perfekt dag i Southend, där det skall vara betydligt lättare att köra fort…
-
Här finns ett ”litet” dokument med alla repor per åkare och per heat: