Forumsvar skapade

Sida 253 av 420
  • jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 11:37 som svar på: PWA Slalom 42 Fuerte

Uj… Återigen är Dunken totalt slut…. Bara fyra? han borde sluta…

Obs! ironi…

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 11:33 som svar på: Storm på Måndag
    faster;400058 wrote:
    Vad skulle du tjäna på det?

Den lille bilen kanske behöver rastas lite???

• jester

jester

Medlem
    23 juli, 2007 vid 13:32 som svar på: PWA Gran Canaria Formula 42

Jag åker väl hem när jag tröttnat på regnet… Men antagligen blir jag väl kvar tills på fredag, tror jag

• jester

jester

Medlem
    23 juli, 2007 vid 13:07 som svar på: Storm på Måndag

Tydligen lite tokig vinkel (SV – VSV), så där blev ganska choppigt. Men Macke o Robban har haft 39,7 resp 39.3 i displayen idag. Mackes fil sänktes en aning, Robban har inte hunnit tanka ur sin GPS ännu. Själv hade jag 37.2 i displayen, och satte nytt PB på average (35.06) och på 500m (33.5). Får hoppas vi får mer väst i vinden under veckan som kommer!

• jester

jester

Medlem
    23 juli, 2007 vid 13:03 som svar på: PWA Gran Canaria Formula 42

Det blev ingen tävling… Vinden dök inte upp förrän sent, och dog så fort jag satte ena stortån i vattnet…

• jester

jester

Medlem
    20 juli, 2007 vid 21:57 som svar på: "GPS" saknas i huvudmenyn på gpsar

Boman: Du har satt i kabeln i datorn innan du startar GPSar?

• Hmmm… Brukar kunna undvika kastfall, men du kan hoppa upp o sätta dig på att jag skulle göra världens hittills grymmaste kastfall om jag skulle prova att montera kamera på brädan… 😀

• Filmen på tysken upplevdes som mera stabil (vad gäller avsaknad av vibrationer, alltså), men så körde han ju free-ride på plattare vatten… Är faktiskt lite sugen på en sådan där kamera… Är ju lite dåligt med speedfilm, minst sagt. Och det beror nog mest på att det är så svårt att fånga spänningen från land. Hade varit kul o fånga den fartupplevelse man får i farter över 70 km/h…

• Jösses… Kite-snubben verkar ju ha kommit från ingenstans där??

Frågan är om det inte blivit lite bättre bilder om kameran monterats på ett ställe som inte rör sig lika mycket som huvudet gör, typ på bommen eller så. Hade varit kul o testa att montera kameran i fören på en bräda under en speed-session. Förhoppningsvis hade man kanske kunnat få lite fartkänsla (under förutsättning att vattnet inte är för stökigt)

• jester

jester

Medlem
    20 juli, 2007 vid 08:11 som svar på: Sjöodjur på Haga siktat

Robban som dansar vind-dans, kanske??

• jester

jester

Medlem
    20 juli, 2007 vid 07:18 som svar på: En ny speedstjärna är född…

Det känns som om bantningsplanerna skjuts på framtiden. (106kg är väl inte mega mkt..)

C u out there.

Du är välkommen! och med ynkliga 106 kg är du inte tyngst… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:55 som svar på: PWA Gran Canaria Formula 42

”vad är bäst: hårdrock eller synth?”

Hårdrock, såklart!

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:53 som svar på: En ny speedstjärna är född…

Optimal vindriktning är väl egentligen SO-O, och kanske även NO. Då kan vi få riktigt platt vatten, men byigt så in i h-vete. Egentligen finns där ingen optimal vindriktning, utan styrkan med stället är att där fungerar bra på i stort sett alla vindrikningar. Detta pga att vi har tillgång till grunt vatten nästan överallt.

Nu senast har vi ju även fattat att rak västlig vind fungerar riktigt bra, genom att segla rakt söderut från hamnen ner mot Tjolöholms slott. Även däråt är det grunt vatten (om man inte kör för långt åt väster), och riktigt hyfsade vattenförhållanden. Och dessutom mindre sten i vattnet därborta. Vi har tyvärr inte hittat och markerat dom stenar som finns, men förhoppningsvis är det något vi kan fixa till vintern.

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2007 vid 19:19 som svar på: PWA Gran Canaria Formula 42

Hursomhelst är det kul att vindsurfingen är så ”mångfacetterad” och att det finns plats för både slalom, speed, formula, våg, freestyle osv…

Dagens sanning!

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:12 som svar på: En ny speedstjärna är född…

Välkommen in i speedträsket!!!

Var lugn! Hastigheten kommer med tiden, det är definitivt inte lätt att köra över 30 knop!

Ser att du bor i Göteborg. Titta ner till Torkelstorp nån dag när det blåser o snacka med oss speedfreak som håller till där. Där kommer du definitivt få en massa tips om hur du kan åka fortare, hur du skall trimma din utrustning osv.

Och framförallt så är där ganska bra vatten dessutom.

Sida 253 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA