Forumsvar skapade

Sida 252 av 420
  • jester

jester

Medlem
    31 juli, 2007 vid 18:31 som svar på: Nu kommer dom!!!

Bahadour måste oxå vara slut, då han bara kom fyra, trots uppenbarligen ganska svaga vindar… Ajajajajajajajajaj

Mobba Knatte e kul… 😀

• jester

jester

Medlem
    31 juli, 2007 vid 17:48 som svar på: Nu kommer dom!!!

Gah! Dunkerbeck e slut!

Eller vänta nu… Är han inte det längre då?

• jester

jester

Medlem
    31 juli, 2007 vid 07:32 som svar på: 2008 länk
  • jester

jester

Medlem
    31 juli, 2007 vid 05:47 som svar på: Vad göra har använt GPSen på två ställen?

Gött mos!

• jester

jester

Medlem
    30 juli, 2007 vid 19:24 som svar på: Dunkens bommar?

Förra årets bommar höll ju helt enkelt inte måttet. Dom gick sönder, helt enkelt. Dock verkar årets bommar fungera bra (har ingen själv, men Markus E säger att han är grymt nöjd med sina).

Kan ju helt enkelt vara så att Dunken är van vid dom han har… Finns ju fler folk än han som är teamriders…

• jester

jester

Medlem
    30 juli, 2007 vid 09:45 som svar på: Vad göra har använt GPSen på två ställen?

Det går att dela filer inne i GPSar. Har för mig att arbetsgången är såhär:
    * Ladda in hela filen
    * Markera din session i lilla fönstret uppe till höger
    * Gå in i File/Track points data table
    * Hitta den punkt där du bytt ställe/dag (kolla datum/tid)
    * Markera den punkten
    * Klicka på ”Split” under den lilla rutan uppe till höger.
    * Sedan kan du spara filerna var för sig

• jester

jester

Medlem
    29 juli, 2007 vid 19:06 som svar på: Testade GPS för 1a gången-skitkul

Skitkul leksak med GPS iaf men jag inser problemet att när jag kommit över 30 knop så what’s next??? Jag lär aldrig komma upp i några hastigheter med den brädan så då måste ju alltså lite snabba grejor inhandlas…och vad ska man då ha för gränser? …håller som ni märker på att sakta övertala mig själv…brukar ta tid dock…
    Kul som attan var det under alla omständigheter!

Efter 30 knop? Ojoj… Finns massa härliga drömgränser att slå, och framförallt är ju tjusningen med GPS att man kan tävla med sig själv hela tiden. Alltid kul med nya PB. Sedan gäller det att inte stirra sig blind på GPSen, och bli besviken när man inte når dom mål man har. Man lär sig något varje gång man är ute, tycker jag.
    Dessutom kan man ju faktiskt ha riktigt kul även om man inte ens är i närheten av sina egna rekord. Var på Öland i veckan och satte ett par PB på måndagen, och det var naturligtvis skitkul! Men, Jag hade nog nästan lika kul när jag satte en average på dryga 23 knop med storplankan dagarna efteråt.

Så: det jag vill ha sagt är… Välkommen i speedträsket!!! 😀

• jester

jester

Medlem
    29 juli, 2007 vid 19:00 som svar på: Gps-ranking!?

Vet inte om det hjälper, men jag ser dig inte heller på rnakingen på 2sec och 10 sec. Men prova att ta bort din bästa session, och lägg till den igen. Kan vara så att det blivit knasiga värden i databasen. Verkar ligga ett filter på dylika.

• jester

jester

Medlem
    29 juli, 2007 vid 13:30 som svar på: Locosys GT11

Ohoy!!

Körde min första session med GT11-an härom dagen på Haga Park. Det första jag konstaterade var att min gamla Aqua-pac är för trång. Det går att tvinga in enheten i den, men det blir lite tokigt att styra den ute på vattnet (lyckades stänga av GPSen av misstag…). Det är Aqua Pac 208 som gäller, för övrigt (som Faster säger). Maxvärdet jag läste av på displayen var ca 0.1 knop ifrån det uträknade, och inga spikar.

Vad gäller hårdvaran (utöver Aqua-pac), så har jag köpt ett 1GB minneskort, ett SanDisk på 1GB för 125:- på Teknikmagasinet. Till minneskortet köpte jag även en liten minneskortläsare för 99:-, även den på Teknikmagasinet (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=490724)

Min session varade i 90 minuter, och den binära filen blev 423 kB stor. Lär mao dröja ett tag innan man lyckas fylla ett kort på 1GB. Så jag har skapat en mapp på mitt minneskort som heter Arkiv, så jag kan spara undan mina filer på kortet. Naturligtvis ligger backuper även på mina övriga datorer..

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2007 vid 17:17 som svar på: Möjligt med raka fenor på Haga i helgen?

Japp… Tro inte på Ölänningarna när dom klagar på sjögräs… Fanns ett par strån här o där, men man kan lätt köra med rak fena fortfarande!

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2007 vid 19:12 som svar på: Möjligt med raka fenor på Haga i helgen?

Gränsfall… Såg inte mycket sjögräs i vattnet idag, men körde inte med rak fena själv då jag provade en ny sjögräsfena. Faster hävdade dock att han fick lite gräs på fenan, då han körde en rak… Så svaret är: Kanske! 😀

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 19:43 som svar på: Locosys GT11

Gött, Pugge! Dock är det lite konstigt att dom inte väljer att lägga in stöd för det binära formatet..

Har inte tittat på GPSReuslts alls tidigare, och personligen tyckte jag det verkade riktigt trevligt. Verkar lättare att använda än GPSar (iaf om man inte vant sig vid GPSar… :D)

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 18:10 som svar på: Locosys GT11

Har inte seglat med den ännu, men lite tips om hur man uppdaterar firmware, samt ställer in enheten finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm

Den metoden skapar binära filer.

Fördelar:

* Tar mindre plats
    * Går snabbare att ladda in

Nackdel

* GPSar klarar inte av binära filer.

Dock klarar RealSpeed och GPSResults av detta format utan problem. Fortsättning följer. Orkar dock inte sätta mig in i text-formaten förrän jag kommer hem… 😀 (mao kan det bli så att jag skiter i GPSar i framtiden… :D)

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 15:30 som svar på: Locosys GT11

Har fått min GPS nu. Första intrycket var att den var lite större än väntat, och då framförallt lite tjockare… Går inte in i Aquapac 206, men skall fungera i nr 208 (storleken större mao).
    Rekommenderar senaste Firmware oxå, då det är först i v 1.6 som man kan nolla max-hastigheten på displayen om man valt att se den med stora siffror (och japp, dom är stora, typ 2 cm höga. Väldigt lättlästa).
    Har inte seglat med den ännu, men lite tips om hur man uppdaterar firmware, samt ställer in enheten finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm

Där finns även tips hur man använder den i en aquapak oxå: http://mtbest.net/using-navi-in-aquapack.html

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 11:42 som svar på: Fråga till speedrävar

Tips är att ta en titt på Speedmanualen (klistrad tråd överst i detta forum). Där kan man bla läsa att man bör ha GPSen på ena överarmen, man får grymma problem med spikar när enheten hamnar under vatten för ofta.

Sida 252 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA