jester
Forumsvar skapade
-
Haha… vi slits mellan hopp och förtvivlan… 😀
-
Jester;394423 wrote:Btw, så ser lång-prognosen bra ut inför helgen. Kolla bifogad bild…
Där rök den prognosen… 🙁
-
Btw, så ser lång-prognosen bra ut inför helgen. Kolla bifogad bild…
-
Ja, där fanns sten… Men inte alls i samma mängder som i ”vanliga” viken. Håller man sig borta från det riktigt grunda vattnet (ungefär där Störner vänt på bilden ovan) så borde det vara hyfsat säkert. Dock finns där sten även lite längre från land. Hittade själv en stor bumling när jag vilade mellan byarna (läs, sjönk igenom). Men det var säkert 50cm kvar upp till ytan. Så vid normalt vattenstånd tror jag inte att det är så farligt. Dessutom är det ju ganska ljus botten, så dom större stenarna bör synas bra om solen är framme.
Kan ju tillägga att jag lyckades inviga en helt ny, svindyr, fena utan att ens vara i närheten av att träffa sten med den… Bara en sån sak… 😀
Erik var på ett par tre gånger, men då körde han mycket närmare land än någon annan, plus att han försökte segla över den utgrävda kanalen för båthamnen (där är mycket grunt i samband med den!!!)
-
Dom dagarna kan vara härliga oxå. Var ute med min Warp Slalom 80 och 9.0 härom helgen. Planade sammanlagt 300 meter, men hade skoj ändå. Kul o bara vara ute på vattnet ibland.
-
Knatte;393968 wrote:Surfbutiken kanske tar emot reklamationen ??:cool2: Sedan har jag ju en Exocet Pacer redan (som jag redan har provseglat i år *ler* )
Så jag borde ju ha nytta av Exocet effekten redan…..Du svarar ju själv… Du har ju redan seglat med Exoceten i år… 😀
Den dan jag överger min TB2 58 är den dagen den går sönder (eller jag får ett fett sponsorkontrakt… :D). Maken till härlig bräda får man leta efter… Problemet är ju att jag så sällan får använda den…
-
Ujujuj… Hade ni haft Exocet, så hade ni varit friska för läääääääänge sedan!!! 😀
Skämt åsido, så ser brädan ruggigt bra ut, och går säkert fort. Men som vanligt så är det inte bara stjärnbrädor som kör 42+ knop. Exemplvis Falcon 80, Exocet TB 58 mfl har kört i dom hastigheterna. Trots det har jag inte kört 42 knop ännu. Vart kan man reklammera skiten??? 😉
-
Öppnade en av mina filer, och den blir inte vacker i notepad, om man säger så. För att spara plats så utelämnar man ibland CR/LF i xml-filer, och då krävs en xml-editor, typ XML Spy, för att på ett enkelt sätt kunna redigera filerna.
Så för datanördar som dig o mig, tobbe, så går det lätt… 😀
-
tobheds lösning bör man inte försöka sig på om man inte vet hur xml-filer ser ut, och fungerar. Annars kan det bli väldigt tokigt.