Forumsvar skapade

Sida 255 av 420
  • jester

jester

Medlem
    12 juli, 2007 vid 09:08 som svar på: Vil gjerne ha Svensker til Norge for wave, freestyle og formula

Har ni inga bra speed-ställen i Norge? Hade varit kul o köra lite gps där uppe.

• jester

jester

Medlem
    12 juli, 2007 vid 08:31 som svar på: Surf i Lomma – för nybörjare?

Tackar, då kommer jag ner runt ons-torsdag och stannar tills måndag, sen blir det habo

Är inte Lomma o Habo samma ställe, egentligen??

Klagshamn är ett grymt bra nybörjar-ställe oxå. Ligger ju söder om Malmö.

• jester

jester

Medlem
    11 juli, 2007 vid 16:26 som svar på: RRD X-fire ltd 2008

Hmmmm…. Det ser ut som även 90-litaren har cut-outs. Trodde trenden var att gå från cut-outs?

I övrigt ser ju brädorna riktigt fina ut. Men, det återstår att vänta tills man ser dom i verkligheten…

• jester

jester

Medlem
    10 juli, 2007 vid 19:56 som svar på: Hård vind väntas till Halmstad i helgen!

Kanske slalom är ett bra lternativ i +15 meter?

Nä, men speed… 2/3 av topp tre dök upp o körde speedtävling i Torkelstorp istället.

• jester

jester

Medlem
    10 juli, 2007 vid 12:34 som svar på: Locosys GT11
    surfan;395962 wrote:

Japp. Det var där jag såg den först

• jester

jester

Medlem
    9 juli, 2007 vid 21:13 som svar på: SweSpeed West Cup
    Surferboy;395667 wrote:
    Inte alls byig vind… 😉

Helvete jag ligger ju sist!!! Hovde nu får du tanka upp så jag får se om jag slog dig åtminstone. 🙂

Du får trösta dig med att du ligger sexa totalt i tävlingen! Gött mos!

Ygge: Jag har kvar länken till den grafen som det såg ut tidigare… Kan vara att dom testar ut den nya vindmätaren innan dom lägger ut den på sidan.

Mitt lilla program hämtar nya bilder varje timme, och lägger upp ny sida varje natt. Länken till resp dag får ni gissa själva…

• jester

jester

Medlem
    9 juli, 2007 vid 07:43 som svar på: SweSpeed West Cup

Så här var vind förhållandena igår:

http://www.kinnas.com/oso/20070708/index.html

(det intressanta är att vindriktningsmätaren faktiskt fungerar, bara det att dom inte visar den grafen på hemsidan)

• jester

jester

Medlem
    9 juli, 2007 vid 07:32 som svar på: SweSpeed West Cup

Ställningen finns här:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=4542

Många bra tider satta idag!

Robban leder just nu med en average på imponerande 35.9, och undertecknad ligger tvåa med 34.4 och Ulf Sjöstedt trea. Marcus R fick en average på 34.69 och Surfan 35.09, men dom tiderna är inte inrapporterade ännu.

Kul med så många speedare med GPS på TT! Stora delar av svenska speed-eliten var på plats. Mycket kul!

• jester

jester

Medlem
    9 juli, 2007 vid 07:27 som svar på: 40,2 På Haga!!!!!!!!!!

Grattis Mackan!! Oerhört stabila tider! Det mest imponerande är ju helt klart din average på 37.9 knop… Jösses…

Grattis även till Pugge!

Hälsningar från Jester och Faster.

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 21:28 som svar på: Nedhalsvev

Överlag så skall man vara försiktig när man använder sin vev. Har själv chinook-veven, och den har jag använt ett bra tag nu. Funkar bättre för QR/MXT-system jämfört med pin-systemet, då det blir längre hävarm om man kör med pin.

Tänk även på att hålla tampen nära mittdelen när du vevar. slarvade med dettta när jag skulle slänga på lite mer nedhal på ett segel. Själva veven böjde sig omgående. Men vi lyckades böja tillbaka den, och sedan dess har jag itne ahft några problem.

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 20:43 som svar på: Tips på plast rör till master?
    janne_b;395300 wrote:
    Köp en mastbag, kostar 3-400 pix dude…

Dom skyddar inte alls lika bra mot slag som ett plaströr gör. Fiberspar hade det till sina master förr, och Neil Pryde har börjat med det med sina senaste X9-master. Det bästa är naturligtvis att ha ett plaströr i en mastbag….

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 20:38 som svar på: Vad gör man åt detta?

Mmmm… Hade det varit ett racesegel hade jag inte sagt något, men det där är ett freeridesegel som inte är särskilt extremt. Jag håller inte med dig, men strunt samma.

Tror Krister oxå tycker att det bör gå att reklammera, men oavsett om det är ett free-ride segel eller ej, så mår lattan *väldigt* obra om man kör på tok för lite nedhal, och tvfingar över cambern. Snarare tror jag faktiskt att problemet är värra på segel med smalare maststrumpa.

Försök att reklammera är mitt råd. Och det viktigaste: mer nedhal! Fånga valfri snubbe du ser med ett cambersegel nästa gång du skall ut o köra. Du lär utan tvekan få hjälp med att rigga seglet rätt. Och byt gärna ut masten mot en som passar seglet bättre.

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 20:26 som svar på: Tips på plast rör till master?

Har samma idé som du, men du behöver inte oroa dig över trycket när du spänner fast masten på räcket, utan snarare mot slag mot masten.

Jag kommer nog lösa det hela genom att skaffa ett större rör typ 120mm i diamter, och förvara alla mina master där i. Har för mig att vanliga avloppsrör är av den storleken.

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 18:41 som svar på: SweSpeed West Cup

Bra fråga…. Men då vår/försommar inte varit så bra så får vi väl köra på… Tror dom flesta kommer dyka upp i morron ändå… Ryktas även om åtminstone ett långväga besök…

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2007 vid 17:41 som svar på: Mast till NP-segel!

V8 är ju i stort sett ett rejs-segel. Tror inte seglet kommer fungera så bra med så låg kolhalt.

Sida 255 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA