jester
Forumsvar skapade
-
Brädan är nog lagom stor för dig (även om det idag finns *mycket* större brädor än när du la av). Brädorna har ju blivit kortare och bredare sen du la av.
en 05:a med lite lagningar i FWS bör ligga runt 5000:- skulle jag gissa. Kläm på brädan, och kolla så den inte är mjuk runt lagningen. Är den det, så har det läckt in vatten i brädan.
Kan även tipsa om Slalom/speed-delen av detta forum om du vill in och diskutera snabbåka. Dagens slalombrädor är oändligt mycket lättare att köra fort med jämfört med 80-talet.
Välkommen tillbaka!
-
Är väl synd o säga att BD går långsamt. Ledde ju efter 2 första dagarna. Och Diethelm och BD ligger 2:a resp 3:a i speeden… Kör dom bara ett par heat till i slalom, så får BD räkna bort dom sämre heaten, och vips så är han med i topp igen.
Du får sluta att bara studera siffror nu Knatte! 😉 Gubarna som står på brädorna speler ju viss roll, trots allt.
-
Jag reagerar mest över det hemska färgvalet. Ser ju ut som värsta freestyle-seglet i färgerna, juh!
-
Äh. Jag dömer inte ut det förrän jag sett det live. Micke har ju beställt ett, så snart lär jag få min önskan. North Sails har ju haft ett liknande koncet på sina FreeRace segel, så helt kasst kan det ju inte vara… 😉
-
dr Masse wrote:Sitter på en 460 SC10 och den passar fint i 7.6… oj, oj, nu är det nära…
Vill inte vara sån, men SC10 gick av som tandpetare i mitt RS4… Bara en vänlig varning…
-
Måste ju vara en perfekt vinterbräda också, att tryggt glida runt på drygt 216 liter och bara kryssa runt och mysa…
Oooooh!!! lysande argument!! Glöm inte att den är lätt att lära sig surfa oxå, den är ju tillräckligt stor att ta med sig passagerare. Och… Glöm inte en speciell scen i SOS – En segelsällskapsresa, tror du vet vilken. Brädan är som gjord för det ändamålet! 😀
-
Problemet är att stora missilen inte funkar i annat än platt vatten… Går ju dock som ett skott under ideala förhållanden…
-
Såg tom att brädan var ganska billig. köp, köp, köp!! 😉
Behöver du mer köpstöd??
-
Ganska intressant vad vi gör för att köpa nya roliga saker. 😀
Tycker Pacern ser riktigt najs ut, faktiskt. Har tyvärr inte provat den, dock. Men är den klockad på över 29 knop är det ju inget att tveka på, det är bara o köpa! 🙂
-
Dom har slängt upp lite film från lördagens slalom här:
http://www.audio-video-stream.com/ebu060722net.wmvoch från dagens speed här:
http://www.audio-video-stream.com/ebu060723net.wmvObservera kastfallet en bit in… Jobbigt o gå på grund i dom hastigheterna.
Markus hade 37.5 knop på displayen idag oxå, btw!
-
Dagens rapport från Fuerte:
Mer vind än igår upp till 37 knop i byarna, dock något lättare vatten. Markus blev 27:a i dagens heat med 33.59 som snabbaste tid. Strålande bra av Markus som egentligen kör med lite fel utrustning. Körde 6.3 och SX S idag. Både segel och bräda är egentligen för stora. Gustav: Du får skicka ner en SX XS och en Missile XS till honom! och en 5.4 och 5.8… 😉
Finian dominerade dagens heat med en bästa tid på 39.96 knop, Diethelm på andra med 38.65 och Dunken trea på 37.89 knop.
Markus var idag 6 knop efter täten, men bara ca 4 knop efter Dunken på tredje plats. Det är så otroligt bra! Med lite mindre segel och bräda tror jag starkt på att Markus legat topp 20!
Stående ovationer!
-
Har inte ens provat spelen. Köpte Gekon för prisets skull. Men hade nog köpt en Foretrex idag… Samma hårdvara i dom iaf.
-
Håller med att det är ett intressant fenomen. Minns när jag dök upp med min Hypersonic på Haga 2003, har nog aldrig fått visa upp en bräda oftare än den sommaren.
Tidigare har jag alltid köpt mina prylar över disk (mao SP och Surfcompaniet i modern tid och Brädbyggarna i mindre modern tid), vilket har inneburit att man blivit begränsad till deras utbud. Men senaste året har jag bara köpt prylar på förbeställning, vilket inneburit att jag faktiskt inte handlat av ovan nämda handlare, utan direkt av Wallén och Surfbutiken.nu. Och skall jag vara riktigt ärlig, så är enda fördelen med att handla över disk att man får prylarna direkt. OK, det är kul att klämma på prylarna oxå, men vital data om brädorna bör ju räcka till för ett bra köpbeslut ändå.
Nu har jag bara handlat av svenska web-shoppar (har ju viss patriotism, trots allt), och allt har fungerat ruggigt bra!
Väntar ju på 2 Exocet-brädor till, så jag kommer missonera vilt om dessa brädors eminens på västkusten i höst! 😉 -
Och en datakabel kostar dryga hundralappen…
-
Snegla på GPSen när man kryssar tebax? I marginella förhållanden? Definitivt! MEn blåser det såpass att det går riktigt fort lär man vara hysteriskt överriggad på kryssen, och då vill man inte heller rikta uppmärksamheten från det man pysslar med.
Men naturligtvis är Foretrexen bättre än Gekon. Men Gekon är ju billigare.