Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Naish Stealth 07

  • tbsurf

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 15:53

    Mindre mastficka och mindre xply -07………!!?

    Tur att jag hann med att köpa på mej 06er
    för jag tror att dom kommer kommas ihåg som ett utav dom finaste racesegel som någonsin sytts upp :cool2:

    Naish Stealth 06 (halleluja)

  • adde

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 17:05

    Mera!

    /adde

  • rillestark

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 20:06
    tbsurf wrote:
    Tur att jag hann med att köpa på mej 06er
    för jag tror att dom kommer kommas ihåg som ett utav dom finaste racesegel som någonsin sytts upp :cool2:

    Naish Stealth 06 (halleluja)

    Du gjorde säkert helt rätt. 07 tycker jag liknar något gammalt 90 tals segel från Lefebvre. De ser underliga ut på bilderna. Tro detta blir ett segel man snabbt glömmer bort. Dan är ju inte heller kvar på firman, det var ju han som gjorde de framgångsrika modellerna.

    Frid.

  • jester

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 21:22

    Äh. Jag dömer inte ut det förrän jag sett det live. Micke har ju beställt ett, så snart lär jag få min önskan. North Sails har ju haft ett liknande koncet på sina FreeRace segel, så helt kasst kan det ju inte vara… 😉

  • tbsurf

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 04:27

    @Jester]Äh. Jag dömer inte ut det förrän jag sett det live. Micke har ju beställt ett, så snart lär jag få min önskan. North Sails har ju haft ett liknande koncet på sina FreeRace segel, så helt kasst kan det ju inte vara… )[/QUOTE wrote:

    Absolut inte kass
    Stealth 07 blir nog det grymmaste segel som går att få tag i till nästa är

    Med mitt inlägg ovan ville jag bara skriva om min smak
    Jag vill ha segel med bred stor mastficka med många cambers i, och segel som är ordentlig sydda med schyssta förstärkningar så att seglet håller länge

    Jag reagerade på just att det blir smalare mastficka till nästa år
    Först kommer np med sitt rs_sl och nu detta liksom

    Har varit i freerideträsket förut så jag kanske överreagerar på sådana här små signaler, hehehe

  • jester

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 05:51

    Jag reagerar mest över det hemska färgvalet. Ser ju ut som värsta freestyle-seglet i färgerna, juh!

  • adde

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 07:35

    Vad tror ni om TR2 då? Kevin går ju hyggligt på det och smalare mastficka på ett rejssegel är svårt att hitta.

    (oj nu styrde jag fokus IFRÅN Naish!)

  • tbsurf

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 18:49
    adde wrote:
    ……….och smalare mastficka på ett rejssegel är svårt att hitta.

    om man letar bakåt är det inte svårt att hitta :tongue:

    Naish stealth -04

    då får vi väl styra om fokus lite snyggt

  • mgs

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 19:48

    Har själv en 6.5-04. och min pers-rekord är körd på 04. har även 06. har beställt 07.

  • jester

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 05:51

    Då det är mest gamlingar som håller till på denna sektion på Surfzone, så bryr jag mig inte om att förklara följande: Är det bara jag o Surfan som kommer o tänka på Elvira Blåtira när man ser Stealth 07? 😀

  • budda

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 15:41

    Tängta bara förmedla vad mauisails sa på sitt forum om den smala mast fikan!!!

    we aren’t following this trend because my personal aerodynamics expert and our own experience suggests that the sleeve width is not as big a factor in the performance. what really seems to count the most is the form stability of the foil, which can be developed by using internal shaping just as it is developed in the wide sleeves by the distance relationship inside the sleeves. when the sails have a powerful shape created by the shaping they are performing competitively.

    i also see that the super wide sleeves of a couple years ago are moderating in favor of more normal proportions. there are economic and practical reasons for this as well. all that extra material must be light (and expensive) and the assembly is always difficult because of the necessity of getting even tension from side to side. i think you will see that we are carrying our width up higher in the sail where proportionately it relates to the chord length quite correctly (we like 10% for a good average width in the higher velocity areas. in the lower sections of the sail, the air is very turbulent. sea surface causes this. only in the largest sails used in smoother water can you imagine any kind of smooth flow over the sail. but above the boom, out of the way of the rider, and into the more free stream, i think the wider fairing is probably a good thing. but it doesn’t have to be so big that it adds a lot of weight and cost.
    the main thing we arae looking for with our sleeve widths is the practical rigging ease that comes with the cams off method. we want to be able to rig and derig without having to wrinkle the film. i think you will find our logic reasonable and that the performance of the tr-2 will surprise you.
    aloha
    barry 2005-12

  • koa

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 16:24
    MGS wrote:
    Stealth 2007
    Outline-shapen på Naish 07:an; speciellt på topp twisten; hack i akterliken/ negativ linje med svagt rundad top…ser bra ut..man måste nog säga ser ut som North Sails har formats under de senaste åren…en trend från raka svagt negativa akterlik…;)…remember the 80:s a´la Cutaway..-“thous where the days..” 😀
    Bilden; North Daytona06 och Dunken…
  • tbsurf

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 05:38

    Såg en bättre bild på stealth-07 från speedeventet på fuerte
    Jag får nog ändra vad jag tidigare skrev att jag tyckte om stealth-07
    Nu ser jag att dom ser ju riktigt fina ut
    nu när man kan se ordentligt hur dom egentligen ser ut

    Grymt fina segel

  • adde

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:34

    Jag har endel bilder på stealhet men jag sitter på 9600 kbit/s ute i naturen just nu…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Naish Stealth 07

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.