Forumsvar skapade

Sida 326 av 420
  • jester

Medlem
    23 juli, 2006 vid 07:28 som svar på: Markus Emanuelsson S-55 till Fuerteventura idag

Kan förstå att det är lite svårt att köra på Fuerte… Kolla här bara:

• jester

Medlem
    22 juli, 2006 vid 20:10 som svar på: Markus Emanuelsson S-55 till Fuerteventura idag

Pratade precis med Surfan, som i sin tur pratat med Markus…

Det har ydligen blåst på grymt bra där nere idag. Markus kom 5:a i den oseedade gruppen (Silver fleet), och hamnade därefter i Gold-fleet. Där placerade han sig 33:a totalt. Hans bästa 500-metare var 31,89 knop (hade 35.7 knop i GPS-displayen), och Finian, som var snabbast första dagen, hade 38,61 knop. Markus var rejält slutkörd och bitvis toköverriggad, och lär säkert kunna prestera ännu lite bättre dom följande dagarna. Vad jag kunnat se i resultat-listorna var han snabbast av dom som vunnit sin plats via F2 Speed-challenge!

Ofattbart att dom kan köra så fort!!

REsultaten finns här: http://www.fuerteventura-worldcup.org/

• jester

Medlem
    22 juli, 2006 vid 13:50 som svar på: Hur torkar ni segel?

Har iofs inte min segel i källaren… Kör du dubbla lager, segelpåse och en segelbag (för flera segel mao), så lär det inte lukta.
    Ett par gånger per säsong brukar jag skölja av mina segel, och låta dom torka ordentligt. Och självklart när vintern dyker upp. Men jag tror faktiskt inte att det behövs egentligen…

• jester

Medlem
    22 juli, 2006 vid 11:23 som svar på: Hur torkar ni segel?

Skulle gissa att dom flesta inte torkar sina segel… Iaf inte om man kört saltvatten.

• jester

Medlem
    22 juli, 2006 vid 11:21 som svar på: Geko 201 forfarande rekomenderad?

Geko 201 har jag inte själv men den bör ha två LR03 batterier (utbytbara) och bara en färddatorsida med små siffror…?

Det stämmer. Men jag hade ju definitivt INTE kollat på en Foretrex 201 i farten även om den har större siffror. i 35 knop färdas man ju nästan 19 meter på en sekund…

• jester

Medlem
    21 juli, 2006 vid 21:37 som svar på: Stuff på surf unique?

KA-sails kommer från Australien, och är således stora där nere. Gubbarna vid Sandy Point kör ju ruggigt snabbt med dom seglen iaf (KA Concept). Hemsida: http://www.kasail.com/

• jester

Medlem
    21 juli, 2006 vid 19:13 som svar på: Snurriga stroppar.

Håller med Ola. Dakines stroppar är hur bra som helst! Har inte testat bättre än dom. Formen som dom har gör att dom inte skevar till sig.

• jester

Medlem
    20 juli, 2006 vid 11:14 som svar på: Den nya 2007 tråden…

Får mina brädor (Exocet Warp Slalom) inom en månad. Men normalt börjar väl 07:or droppa in strax efter sommaren, och förr har det varit uteslutande våg-prylar som kommit så tidigt. Nu verkar ju även slalomprylar dyka upp ganska tidigt då det krävs standardprylar i nya Slalom 42 formatet.

• jester

Medlem
    20 juli, 2006 vid 09:52 som svar på: warp 2007?

Tyckte väl att det vänstra seglet såg lite skumt ut, men trodde att sömmen man ser var ett stag i tältet i bakgrunden. 😀

Bjarke: Bilderna är ju nån månad gamla om jag fattar rätt. Mycket kan hända på en månad… 🙂

• jester

Medlem
    20 juli, 2006 vid 05:45 som svar på: warp 2007?

Faen vet… Tycker att seglet Björn håller i är en 06:a, faktiskt. OM det är en 07:a så är det ju inga hysteriska förändringar, direkt..

• jester

Medlem
    19 juli, 2006 vid 17:22 som svar på: Markus Emanuelsson S-55 till Fuerteventura idag

Skall bli spännande o se hur väl Markus kan hävda sig gentemot världseliten. Kommer följa tävlingen med stort intresse!

Får passa på o önska Markus lycka till!

”It’s all about sail sizes and fin sizes!!” 😉

• jester

Medlem
    19 juli, 2006 vid 11:42 som svar på: PowerEx lär oss segla säkert…

Haha!!! Kul med folk som har humor. Problemet är väl att vissa kanske inte fattar att en del är skämt… 😀

• jester

Medlem
    19 juli, 2006 vid 06:23 som svar på: F2 SX S 05 vs 06

Kom upp till TT i oktober (F2 Speed Challange) så skall jag köra skjortan av dig! 😉

Lånar en Thommen RS65 av Surfan, tills jag får mina nya brädor, som är en av BDs fd brädor. Den går tyvärr inte snabbare för det… 🙁

• jester

Medlem
    18 juli, 2006 vid 13:44 som svar på: Geko 201 forfarande rekomenderad?

Och kabeln för USB var slut på deras hemsida. Har för mig det finns fler som säljer dessa kablar, men minns inte adressen för tillfället, tyvärr.

Men jag hade nog köpt en Foretrex 201 ändå. Finns ju bla på http://www.dustinhome.se, som levererar över natten…

Hmmm… Stod inget om datakabel, så den biten är jag osäker på.

• jester

Medlem
    18 juli, 2006 vid 12:51 som svar på: Geko 201 forfarande rekomenderad?

Häpp!

Gekon duger bra. Fördelen är ju att man kan byta batterierna om dom tar slut (Foretrex 201 måste ju laddas upp via väggkontakt. Dock har Foretrexen en större skärm, och dess programvara är snäppet bättre. Tänk även på att du måste skaffa data-kabel till Gekon, har för mig att den ingår i Foretrex 201-paketet (kan ha fel, dock). Kabel till Geko finns att handla bla här: http://www.clover.se (har för mig att kabeln hette ED1, och kräver en 9-portas serie-port i din dator)

Tror att iSonicen kommer gå riktigt snabbt. En speedplanka kräver ju rejält platt vatten, sedan får Starboard kalla den för hårdvindsslalom så mycket dom orkar… 😉

Sida 326 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA