Forumsvar skapade

Sida 344 av 420
  • jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:19 som svar på: Vad är en session?

Om prio ligger på att vi ska ha en vacker databas då vetifan vad jag tycker om det här

Där slog du huvudet på spiken!

Dessutom är det ju faktiskt så att man vissa dagar med bra vind faktiskt kan ha svårt att få ihop 5 repor om man måste börja på ny kula… Man orkar helt enkelt inte köra 5 nya repor bara för aatt man vill pröva en storlek mindre segel, mindre fena, annan bräda osv… Nu är det inte så farligt för mig som bara har ett par brädor o 3 segel, men har man 7 segel. 4 brädor sjuttioelva fenor, och vill undersöka hur dom olika grejerna funkar jämfört med varandra, och man inte får ihop 5 repor med resp kombination. Då tröttnar man ganska snabbt, och rankingen blir en lista av enbart glada amatörer… För det roliga med GPS är ju att man faktiskt kan mäta sig med de bästa. Inte varje dag man är med på en rankinglista där killen som toppar listan faktiskt innehar världsrekordet…

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:08 som svar på: Vad är en session?

Njae. Tycker faktiskt att alt 2 är den bästa kompromissen. Att sitta o jämföra med vilken utrustning som körs är ju egentligen ganska meningslös (mer än för mig själv, och jämföra vad fenbytet innebar osv, och det gör jag ju direkt i GPSar). Men det är ju väldigt kul att jämföra sig med dom andra som var på samma spot den dagen.
    Och som sagt, så tycker jag att man kan få använda sig av alt 1 om man vill.

Och dessutom var det inte bara för att retas med mr Hankloose som jag påpekade att jag vet att många tycker det redan nu är knöligt att hålla på o rensa spikar o sånt.

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 12:24 som svar på: Vad är en session?

Så länge man har möjligheten att dela upp en dag i flera sessioner (om man vill) så är alternativ 2 ju överlägset bäst. För hur kul är det att sitta o dela upp sina gpx-filer hemma på kvällen sedan (om man inte vill göra det, såklart). Detta blir ju naturligtvis aktuellt ju mer utrustning man skaffar sig. Hela konceptet faller ju om vi gör det hela för knöligt… Tänk bara på Hankloose, han kan ju knappt stava till dator, skulle han klara av att dela upp en session bara för att han var inne o satte på ett större segel???

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 10:59 som svar på: Vad är en session?

Alternativ 2.

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 09:50 som svar på: Få isär mastjäveln

Kan ju också vara så enkelt att du framkallar onda krafter med ett f**k-finger på forumet

Hahaha! Bad karma!!! Han får göra upp en lista…

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 08:50 som svar på: Kan det funka????

Håller med dom som redan talat i tråden. Jag tycker personligen att det varit trevligare och bättre om du valde att börja saluföra nåt märke som inte går att få tag på i Sverige. Ett tips är ju Tushingham som nästan jämt får toppbetyg i Windsurf, som är en tidning som läses av många svenskar. Dessutom ligger ju Tush bra till i priser, fast iofs kan väl det dyra pundet ställe till det lite…

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:42 som svar på: Boards, Windsurf eller Surf.. ?

Kom på en sak. Både Boards och Windsurf går det att ha en digital prenumeration på. Har själv testat Windsurf ett tag nu, och det funkar väl hyfsat, men jag föredrar helt klart en tryckt tidning. Kolla här: http://www.zinio.com/search?q=windsurf

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:40 som svar på: Boards, Windsurf eller Surf.. ?
    The_Novice wrote:
    Maj numret av PM kom idag, 6 st små och 9 större slalom brädor testade, I rest my case… :cool2:

Just det, Turbo Boost 58 blev testvinnare i lilla klassen. Inte så stor skillnad på ren topfart men mer lättkörd och ”guld” i choppen…

Kan man köpa den där tidskriften nånstans på stan i Gbg? Känns ju inte helt fel att mitt senaste tillskott på brädfronten blev testvinnare… 😉

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:19 som svar på: Data på olika brädor

Jag gissar att du hade 31.4 på displayen? Då stämmer den ganska bra, för det är först när du tankar in sessionen i efterbehandlingsprogram (GPSar, exempelvis) som du får problem med spikar. Hoppa gärna in på slalom/speed-konfen där det finns en utmärkt manual för hur man bör hantera sin GPS och vilka program man kör, och hur man använder dom.

• jester

Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:34 som svar på: Fyra år sedan!

Köp begagnat så har du råd med två, men en på 110-120 liter och en vågis skulle nog passa dig bra. och sen ett segel på minst 7kvm till den stora brädan. det är mitt tips.

Nej, nej, nej!!

En SuperX (som Hawk, F2 Eliminator, JP SuperX osv) är perfekt, men sedan är det läge o skaffa en mindre slalombräda… 😀

Är du såpass lätt så kan du nog tom köra ca 105 liter och en 6.7 i ganska lätta vindar, men funkar säkert bra med 115 liter oxå. Tänk dock på att standardfenorna oftast duger bättre som brevpressar…

• jester

Medlem
    2 maj, 2006 vid 09:18 som svar på: Vår hungriga gäddor…

Mjo. Bommen är nog det som är mest tacksamt att det går sönder… Tur att du inte gick sönder heller!!!

• jester

Medlem
    2 maj, 2006 vid 06:56 som svar på: Vår hungriga gäddor…

Och jag som trodde att gäddor inte åt mask…

• jester

Medlem
    2 maj, 2006 vid 06:50 som svar på: nasih stealht
    Hankloose wrote:
    Va e det för freeride bräda uppe i vänstra hörnet bredvid stealth seglet?
    Du menar den brädan som piskat din bästa tid? Ah… Det är min gamla JP SuperX. Är utbytt mot något mera potentialt… 😀
  • jester

Medlem
    2 maj, 2006 vid 06:20 som svar på: Vår hungriga gäddor…

haha!! kan vara en farlig sport det här… Trist med bommen!

• jester

Medlem
    1 maj, 2006 vid 12:42 som svar på: Lite vind i Holland

Gott att höra!

Sida 344 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA