Forumsvar skapade

Sida 398 av 420
  • jester

Medlem
    4 september, 2005 vid 14:48 som svar på: Fixa en tampända

Funkar utmärkt o använda en lödpenna för att få till en bra yta. Blir för varmt om man eldar med tändsticka

• jester

Medlem
    3 september, 2005 vid 12:07 som svar på: RRD X Fire

Ser riktigt bra ut! Bara o handla, Micke!

• jester

Medlem
    2 september, 2005 vid 21:02 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Ta på allvar? Inte alls. Var bara ett ypperligt tillfälle att jävlas med Surfan då jag var aningens snabbare än honom ett bra tag (mest beroende på brist av bra vind). Om någon tolkat mig som att ta det här dödsallvarligt, så har ni tolkat fel… wink.gif

Bara en ball grej för mig, helt enkelt. Samtidigt skulle det ju inte sitta fel, och köra på riktigt platt vatten i bra vindar, för att få reda på vart ens egna gräns går…

Dock är det ju alltid bra att veta hur man bör tvätta sessionerna, så att man om inte annat kan jämföra med sig själv. Och även polaren i viken.

• jester

Medlem
    2 september, 2005 vid 12:36 som svar på: NY STABIL DC HUB!!!

Dåligt med folk i hubben det sista…

• jester

Medlem
    2 september, 2005 vid 12:31 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

Svar till:

samt 170 gig musik, plockar med min hd så har vi ett digert utbud av reggae, dub, dance hall, rootsreggae, funk å ganska mycket annat!

[/ QUOTE ]

Faen Ola! Tanka lite härlig döds-metall från mig först!

• jester

Medlem
    1 september, 2005 vid 18:35 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Svar till:

vi åker om de blir vind hälgen v 36 f-s

[/ QUOTE ]

”Vi” är Surfan, jag och Micke (en smygare som mest läser på forumet, men sällan postar)

• jester

Medlem
    1 september, 2005 vid 14:30 som svar på: VINN ett Naish Boxer 2006!

Falsk marknadsföring!!! Vart e 2006 av Stealth? va? Va? VA?

wink.gif

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 22:01 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Jag sparar naturligtvis mina städade filer. Finns ingen anledning att ha kvar dom ostädade. Den enda som kan ta ”skada” av det är jag själv, då jag kan ta bort lite för mycket (är jag tveksam, så ryker en punkt direkt).

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 19:05 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Svar till:

Svar till:

Damn! Har loosat ett par fina toppfarter på det isf…

[/ QUOTE ]

skicka orginalfilen (orörd) till mej så fixar jag till det i så fall

[/ QUOTE ]

Har redan fimpat orginalfilen… Men jag tror nog att värden över 1 borde vara teoretiskt omöjliga..

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 18:35 som svar på: Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Hmmm… Är oxå säker på att jag läst den infon på sidan om Spikes som Surfen länkade till. Verkar dock vara borttaget nu… Kanske det var fel att ta bort alla punkter över 1 då? Damn! Har loosat ett par fina toppfarter på det isf…

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 18:19 som svar på: Segelsize?

Allas våran Surfan kör ju i stort sett enbart med en RS4 6.7 och en Falcon 90. Går ta mig f-n igång redan vid 7-8 m/s, och har väl sällan eller aldrig kört överriggad ännu. Fantastiskt segel det där. Och han har ju varit över 30 knop varje gång sen vi skaffade GPS. Med lite bättre vatten och vindförhållanden (vi kör ju på öppet hav i Rågelund), så vet jag att han kan köra ruggigt snabbt. Vet dock att det finns planer på en linje RS 6:or till våren.

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 12:30 som svar på: Forum

Det missades nog när detta delforum skapades.

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 12:03 som svar på: Tre önskningar i en…

Jag kör en JP SX 106 från -05. Speeden är det inget större fel på, har toppat 33.3 knop i långt från optimala förhållanden. Svänger bra gör den med, om den passar i vågor? Njae. Skall du hålla på o svänga fram o tillbaka på vågor finns det ju klart bättre alternativ, dock är hoppotentialen grym… Freestyle? va e de?? wink.gif

Kort sagt en kanonfin bräda som går som ett skott, men som ändå går o svänga med.

Även en JP Fresstyle Wave borde funka hyggligt. Bättre i vågor, men aningens sämre topp-speed. Dock känns även denna bräda riktigt snabb. Har monterat dubbelstropp bak, och flyttat bak/ut fram-stropparna. Skall testa den nästa gång det blåser maxxat RS4 6.2 med en Curtis SR6b på 28cm…

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 07:54 som svar på: Segelsize?

En orsak till att folk kanske inte använder hyperstora segel är ju att, beroende på farten, man får mer vind i seglet när man åker fort jämfört med att guppa i vågor. Men visst spelar seglarens vikt stor roll också. Jag kör ju ganska ofta större segel än dom flesta.

• jester

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 06:48 som svar på: 35,2 KNOP!

Date : Monday, August 29, 2005
    Spot : Dalarö, Sweden
    Board : Mistral RTX
    Sail : Simmer Sails TP Formula 7.2
    Fin : Christian Koester Pro Am slalom 30
    Average speed : 31.7 knots (32.3 32.0 31.6 31.5 31.3)
    Max. GPS (display) : 33.9 knots
    Max. 2 sec. (software) : 35.2 knots
    100 m run : 33.4 knots
    250 m run : 31.5 knots
    500 m run : 30.6 knots
    Nautical mile : 23.7 knots
    1 hour : 15.6 knots
    Distance : 79.6 km
    Windspeed : 20.0 knots
    Windgusts : 25.0 knots
    Remarks : First time over 35 knots!
    Choppy water and gusty winds.

Sida 398 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA