jonaish
Forumsvar skapade
-
@tobhed 371516 wrote:
Missa inte att fynda bland helt otroliga erbjudanden redan på fredag. Massor av fjolårsprodukter till 50%!!!
Hur länge har dom 50%?
-
@RadiKalle_ 372016 wrote:
Nån som kan rapportera från gislöv?
2 vågsurfare ute på framsidan, 1-2m waves typ, NO, vår vimpel står rakt å ut och 11-14 M/S!
Kan dra ut å ta några bilder, så du får se 😉
-
@bohm 371974 wrote:
hur kör man om man kommer på E6:an söder ifrån?
Du kör som Wibban visar här:….
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=44945&highlight=wibban
-
@Nicke L 371940 wrote:
varför inte gislöv? jag tror de blir där för vår del iaf
Fan va trevligt!
synes!
-
@Nicke L 371940 wrote:
varför inte gislöv? jag tror de blir där för vår del iaf
Fan va trevligt!
synes!
-
-
vecka 14?
då ska iaf jag kanske upp, men finns de snö där?
-
hahahahaaaa…
de kommer sluta med att ni står där 20st å undrar varför det är så jävla byigt…haha;)
de som e de fina med borrby är att det kommer att funka till helgen utan problem!
-
di kommer bli värsta hallaballoan där, så se till å kum över!!
-
blir det inte jävligt byigt när det blåser frånlandsvind där, typ O som i helgen?!?!
-
jao föfan, lörda å sönda i porrby? jao ska iaf försöka ta mig dit!
hur-det-ser-ut-med-vädret rapport, ring isf:
0768941728
0706153487 -
vao siger ni pågar?
Skao vi röcka litta äss i borrby? vicka daogar? vicka kummer ud? vicka skao ha smörj?
ish liben dish to Tonish (L) 😉
-
@pjoter 371479 wrote:
jona, nåt sånt hade jag tänkt. lite vågor hade varit gott.
Vad har lundåkra som inte österlen har?
Ja fan! de kom fan tsunami vågor idag!
hmmmm…
åker du till lundåkra så får du:
inte träffa jöNish!
inte köra vågor!
inte festa å krama kudde i frodoss stuga!
etc
etcdet är iaf jävligt många saker;)
-
@pjoter 371447 wrote:
Man blir ju rejält sugen på att dra österut i helgen. Nån som vill med?
Vill du testa porrby lr hammaren?
-
@nic 371398 wrote:
Det fina med överhandfräs är att då kan du ”borra” rent glasfibern på insidan av undersidan och få ett bra ”bond” på dina inserts. Utan det så kanske det inte håller så länge.
Vaxar man skruven klickar den loss enkelt så är det bara att skruva upp den. (prova först i lite överbliven epoxy) En pinne lär inte vara lätt att få bort (borra bort?) plus att det är meckigt att skruva första gången.
vävbitar skulle väl hjälpa om problemet var att epoxyn riskerade spricka men det är knappast det första som händer. Har du en tillsats som gör epoxyn hårdare så håller tom de ingjutna gängorna formen. I princip behöver man inte muttern men det skulle jag inte chansa på i längden (+ att låset i låsmuttern gör att skruven inte skruvar upp sig själv när du kör).
nic
Jag gjorde ett litet hål i mitten med ett 8(?)mm borr, sen ”fräste” jag lite med ett 16mm borr 😉
yepp, borr med ett 3mm borr å sen vatten+syl för att få bort de sista.
Epoxy är bara skit;) jag kör med polyester spackel :smile:…. Äääääh va? klart din epoxy spricker om du inte har härdning å inte blandat rätt! torkar det för fort så spricker de oxå!