Forumsvar skapade

Sida 214 av 328
  • jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 17:15 som svar på: Noumea Kitesurf Pro

Hold kæft noget lækkert vand!! Fede billeder

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 17:11 som svar på: Muziak
  • jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 14:55 som svar på: Kite of the year!

@sourra 356270 wrote:

Ok Hjonaish, kanske jag var otydlig med dig (ta lite dextrosol nu så du orkar hålla skärpan genom hela inlägget). Du dillar nåt om en doktorsavhandling i ”Teknik och marknadsföring” vilket låter som ett rätt spretigt ämne för en doktorsavhandling. Är du seriös eller hitter du bara på? Jag kan bli rätt less på att det ska haussas märken hit och dit och dessutom ska varje haussare ha ett helt koppel med rövslickare efter sig.

Ärligt talat, kites kostar inte mycket att tillverka. Däremot kostar det en del att ha en försäljningsorganisation, utvecklingsavdelning och inte minst är det ett helt gäng med människor som ska leva av värdekedjan. Ju kortare kedja, desto lägre priser. Man kan givetvis roa sig med konkurrera enbart på pris och då kommer den med mest kapital och lägst kostnader att stå som segrare, alternativt den som skiljer sig från mängden genom att erbjuda något som de andra inte erbjuder.

Det finns dom som säger att ”Märket jag representerar är grymt eftersom deras kites har den och den egenskapen/funktionen vilket jag anser vara grymt eftersom…”. Fine, det må vara gratisreklam, vilket är lite oschysst mot de som betalar för att få synas men visst, det är sakligt argumenterat.

Sen finns det dom (som t.ex. en brädtillverkare med anknytning till Skånetrakten) som gör uppenbart bra grejer, ger fan i att jiddra och låter nöjda kunder tala för sig utan att racka ned på andra. Ifall någon på forumet undrar något glider representanten för märket in besvarar frågorna på ett beundransvärt bra sätt.

Slutligen finns det dom som anser att det som de säljer eller kör på är det bästa och att alla andra är en jävla massa idioter som inte är av samma uppfattning. Detta görs helt utan att stödja sina påståenden med sakliga argument. Inom den egna gruppen kanske det är ett eftersträvansvärt beteende men utanför ryggklapparcirkeln är det lätt att framstå mest som en idiot.

Var och en har valfriheten att beställa från vilken återförsäljare de vill och jag föredrar att handla av min lokala handlare även om jag skulle kunna komma undan billigare på webben eftersom. Detta eftersom 1) jag tycker att det är en bra grej att stödja lokala aktörer för det bidrar till att hålla sporten levande och 2) jag gillar att kunna vända mig till någon om saker och ting strular. Jag tycker att även övriga på det här forumet ska utgå från sig själv när det gäller att handla och ge fan i att pracka på andra sin skit med osakliga argument. Härmed har jag inte nämnt någon och definitivt inte glömt någon. Ta åt er ni som känner för det och uppför er som folk och inte som en jävla hoper turkiska torghandlare.

Har du kopierat av min doktorsavhandling och skrivit om saker så dom inte stämmer nu !!?!?! FYF

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 14:45 som svar på: Pimpt my board…

För lite ”bling – bling” tycker jag !

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 14:40 som svar på: Kite of the year!

@Davids 356264 wrote:

Ett riktigt äss på att formulera dig är du iaf, klapp på huvudet på dig där. Duktig du är… Roliga är att du inte själv förstår hur du själv bevisar min poäng om och om igen och bara gör bort dig.

Dom dåliga formuleringarna är kopierade från din text.

Vem är det som inte förstår här ?!!? Jaa du skriver ju själv att du inte gillar ”fåniga inlägg” sluta då å skriv i tråden, dina inlägg blir just bara mer å mer fåniga..du fattar nog inte själv hur ”tappad bakom en vagn” du är…

Ditt nylle ligger redan i skiten!

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 14:26 som svar på: Kite of the year!

@adde 356255 wrote:

Nu löser vi det här som vuxna människor, dvs med en klassisk googlefight…

Naishkites vs. EHkites

Men å andra sida:
    Partikol vs. HugeO

/adde

HAHA adda ^^
    Du skrev lite fel, jag ska hjälpa dig igen..tsss vindsurfare…

Naish vs. EH

och igen…

Partikol vs. Hugo

hahaaa…den här va oxå rolig…känn dig ägd!!

vindsurfing vs. kitesurfing

spring nu hem med dig till vindsurfing konfen;)

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 14:14 som svar på: Jag har tappat en tråd…

@Lars_M 356260 wrote:

Den tråden skal holdes i live – roligt att den ”försvann” då Patrikol inte längre tyckte om at andre kritiserede hans sätt at marknadsföre

Självklart Lars!

Mmm..Det blir bara mer å mer pinsamt för patrikol och att han flytta tråden för att gömma undan den mer gick ju inte så bra……

Det börjar bli en sån här igen 😀

”han ville skryta men blev fett besviken, han är sämst i turneringen, lägg dig ner å bara känn på förnedringen!!”

Vad är det för likhet mellan Patrikol och niccoschiller11 ??

Båda vet inte vad dom snackar om och dom skriver massa felaktiga påståenden om allt möjligt.

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 12:25 som svar på: Jag har tappat en tråd…

@bohm 356209 wrote:

Var tog tråden ”näish är bäst/Hugo pajar kitemarknaden” vägen? Kan den ha modererats bort av huvudpersonen i den tråden?

här bohm

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46504

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 12:13 som svar på: Kite of the year!

@Davids 356185 wrote:

Stanna på Lunarstorm tills du lärt dig skriv ordentligt är du hygglig? Och om du lär dig och väljer att skriva ett nytt inlägg, skriv åtminstonde då nåt vettigt då detta faktiskt råkar vara en seriös diskussion för tillfället och dina fåniga inlägg inte tillför något annat än att de påvisar din egen dumhet och okunnighet.

HAAHAHaaa ^^

”skriv åtminstonde då nåt vettigt då detta faktiskt råkar vara en seriös diskussion för tillfället”

@Davids 355807 wrote:

jaha??

Som du skrev i början av tråden…kallar du det ett seriöst inlägg? Det är mer som du säger ”fånigt inlägg” från dig själv!

Davids håll din jävla käft tyst ett tag till! Om någon här skulle skickats till lunarstorm så är det fan du som ska med första lasten direkt! Jävla stolpskott.

sourra….Tekniken att bygga en drake som funkar!

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 01:26 som svar på: Kite of the year!

@sourra 356180 wrote:

Hallå där vagnreturmannen! Jag är lite nyfiken på hur du har gjort din jämförelse mellan EH och ”allt annat”.

Go kväll nykomling!

Jämförelsen mellan EH och allt annat mög bygger på en doktorsavhandling i teknik och marknadsföring!

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 00:57 som svar på: Kite of the year!

Be nu om ursäkt för alla felaktiga påståenden !

Naish kommer inte att sälja kites lika billigt som EH för att du försöker snacka skit om EH, det funkar inte så!

Du måste försöka förstå att EH är ett billigare märke å bättre än allt annat!

sov nu!

• jonaish

jonaish

Medlem
    28 december, 2006 vid 00:13 som svar på: Kite of the year!

@patrikol 356108 wrote:

Tyvärr så är jag en fattigpojke dålig kommunalarbetar lön. 4 pojkar som kostar men iofs en fru som tjänar hyffsat, kommer inte ihåg sist när jag hade några pengar över efter den 5 i månaden. Så jag om någon har nytta av att kites är så billiga som möjligt.

Ja men skit i att köpa Naish som är bland de dyraste märket då !!

Men köp INTE EH för dom är väl för billiga för dig !!

HAHAHAHAAaaa…jag kom på dig pat-RIK-ol !!!!

Asså bara för att du tycker att Hugo snackar skit om andra märken, så som Naish och säljer EH kites billigt.

Så kommer nog inte Naish att börja sälja kites billigt så som Hugo säljer EH för att du försöker snacka skit om EH och Hugo.

Be nu om ursäkt till ALLA som kör EH och Hugo oxå såklart, för dina felaktiga påståenden !! 😉

• jonaish

jonaish

Medlem
    27 december, 2006 vid 23:33 som svar på: Surfshorts utanför våtdräkten

@johanneslarsson 356167 wrote:

de verkar ju vara ungeför lika många som är för som är mot, konstigt att det inte blev en större fight här.,.

30 – nej

43 – ja

Sen va de ju oxå några vindsurfare som rösta på nej och någon som rösta fler än en gång!

BTW..det är roligt med lite fight i trådarna, då blir det inte så tråkit här 😉

• jonaish

jonaish

Medlem
    27 december, 2006 vid 16:26 som svar på: Kitepunken är här!

Min rap, hårdrcok, punk, hardcore och Hardstyle trance/techno fjöls på datorn är bra mkt bättre än det där tyvärr!

Har du spelat in det från grannens hönsgård lr ?

• jonaish

jonaish

Medlem
    27 december, 2006 vid 16:15 som svar på: Kite of the year!

@patrikol 355833 wrote:

Nej du har helt rätt Hugo Naish har tappat mycket men det har alla andra märken i Sverige också gjort, bara pga att du har som marknadsföringstrick att snacka skit om alla andra kitemärken för att få mera stålar i fickan.

Det finns väl iofs ingen här på Steffo längre som inte ser rakt igenom dina egna marknadsförings kommentarer om andra märken.

Hugo snackar nog inte mer skit om andra märken när han säljer än vad andra märken oxå snackar när dom ska sälja! Han berättar bara sanningen om Naish och andra märken (ärlighet vinner nog bara mer kunder). Fördelen med att köpa en EH-kite av Hugo är många t.ex att han har bra priser på det han säljer, säljer en kite som är clean från onödig tysk design som kostar oss köpare dyra pengar och varför inte stödja sin lokal säljaren lite? Du som tycks va en rik pojke kan ju stödja Naish och andra dyra märken, men vi som vill komma undan billigare och ha pengar över till annat trevligt stödjer de billiga alternativen som är minst lika bra som det dyra alternativen. Alla vill köpa sig en ny kite så billigt som möjligt och fortfarande ha pengar över till annat trevligt, vill inte du det oxå? Bjuda frun och barnen på sol/skidsemester är ju aldrig fel?!
    Det är ju klart som fan att Naish då har tappat här i Skåne och i övriga Sverige! Det är här nere EH och North ligger bra till och det är vi köpare som bestämmer om ett märka ska gå bra lr dåligt. Du kanske inte visste det men nästan alla köpare vill köpa olika saker så billigt som möjligt! EH och North är billiga och därför köper nästan alla de kitesen..Du tycks gå efter hur kiten ser ut mer än om priset är högt som fan, en kille som jag på 17år och inget jobb har tar då det billiga alternativen för att få iaf något att leka med!

Men det är upp till dig själv!

Du vill ha en kite som ser ut som en tysk brandbil och kostar skit mkt så är det ju bara att köpa Naish! hehe…

Jag som vill ha en fet kite som funkar bra och som liknar Hugo väljer EH! hehe…

..och ni vill nog inte veta anledningen varför man skulle ha köpt en North:wink:

Sida 214 av 328
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA