jonasp
Forumsvar skapade
-
för det e väl ett np segel under brädan? jag har pluggat för mycket nu, börjar bli virrig..

-
Ser helt ok ut. Men ska seglena verkligen va underst? eller va bilden tagen uppochner?
-
jobb suger verkligen. Jag förlorade riktig många gånger i höstas tycker jag pga att jag hade obligatoriska laborationer då det blåste 10+.
Har inte alls hållt räkningen i år. Tror jag har ett konto på mytrim men det e så lätt att glömma och sen när man missat några gånger e det ofullständigt- inte lika kul. Ska se om jag lyckas nästa år. -
Just nu är det billigare att köpa gun sails 05 än 04. Rätt stört men så e det.
-
Koldioxiden som bilen släpper ut blir ju samma oavsett reg. och alltså samma skatt om det nu stämmer att det ska bli så.
Men du kommer ända att spara (aldrig tjäna) på att lastbilsregistrera eftersom försäkringen är lägre. För det ska väl inte ändras? -
Hur är det med de rdm masterna som har lägre %.
Tänker på challenger 65% rdm och gun sails comp 65. De är ju rdm och borde vara riktigt starka men tappa viss prestanda precis som en vanlig mast eller blir skillnaden större på rdm när man minskar diametern? Om inte så borde ju en 65% rdm mast va riktigt bra och prisvärd enligt tidigare argument. -
det e för att cross over har för lite xply i sig!ingen vill ha dom

Fast jag söker också segel samt har saker ute till försäljning och måste säga att det märks att det är folk där. Däremot är jag inte inriktad på ett speciellt märke/modell så det ger väl lite större målgrupp. Även om jag har problem med att ingen vill sälja en hel linje till mig så jag har börjat kolla lite på affärer.
Det är ju ingen högfart men jag tror inte att det skulle va bättre på det gamla forumet. spana in min säljes annons, den har funkat som det gamla då min mobil va borta ett tag så jag inte va anträffbar på den.
Bara slänga in en kommentar.. -
carbon=kol. kolfiber är inte speciellt stötåligt. Kevlar är bättre i så fall eller olika förstärkningar till kolfibern.
-
shit. så måste jag va där borta till typ två. annars skulle man ta ut f2n på sin sista färd.. jag ska fan knäcka den och om den överlever försöken ska den alltid få vad med som special weapon mot chop, 53,5 cm och ett ordentligt v.
Hoppas ni får en bra dag förresten. e det bara jag som måste va så mycket i skolan?
-
Jag tror inte jag kommer ifrån universitetet så tidigt imorgon o det blir ju typ mörkt direkt.
SV skulle jag nog åka till björkvik men mest för att det e det närmsta som funkar, ok mjölkudden e väl lite närmare men inte lika bra. torö kan väl också gå men det e far off.. -
hur snabbt börjar den studsa runt då? eller går det att lugna ner den med mindre fena och köra segel ner mot 4?
-
aha, jag har ju vita och svarta pads o det e ju lite skillnad. nps kan bli riktigt intresant.
är det förresten någon som hört vad priset på en x6 bomm blir? kan ju inte bli för dyrt för då köper man ju hellre en vindsurfing.se i helkol eftersom de tvivel som fanns på den nu e borta med ledat fäste och monoque även på fronten. -
padsen blir ju inte blekta. Det enda som blir gult är undersidan och lite på railsen. Allt annat håller sig mint cond.!
Däremot såg jag förut att något test gillade JP-stropparna, vilket är helt obegripligt när man byter ut dom mot dakine primo som e stört grymma, lite sugen på contour men jag vet inte om de blir så mycket bättre när man har skor.
-
jag tog och spädde lite med vatten första gången och lät det var på ett tag och sen tvättade jag av den med vatten.
prövade med outspädd också och det gick bra det med.
Tillsammans med suddgummi (för att ta bort smuts på halkskyddet) och autosol (för de värsta svarta strecken efter krok mm så tar det inte lång tid att få upp brädan i närmast nyskick, så länge du inte dingat den eller liknande.

