Forumsvar skapade

Sida 100 av 140
  • kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 18:52 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Benke: Kan bara nämna några exempel: -06 köpte ja 2 ”race” segel samtidigt från samma ställe, priset var 9200…Jag erbjöd mig betala 7800 för båda, gick bra. Ett annat exempel från samma år: Race-segel som ”skulle kosta” knappa 8″, efter lite tjat var priset knappa 7″, nu föll valet i detta fall på ett helt annat segel av det årets modell som jag köpte ungefär för 1/2 priset….

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 18:42 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Benke: 40% rabatt… Det kanske skiljer sig hur mycket ”rabatt” en seglare får mellan speed o tex freestyle men det ligger i de regionerna jag nämner…Du kan ju som ”nobody” lyckas få uppemot 15-20% rabatt (man får tjata lite eller mycket…) om du handlar så mycket som vissa gör här….

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 17:57 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Oregistrerad: Med ”rookie” menar jag ”teamseglare”…där är det säkerligen 40%, eller mer om man är riktigt duktig

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 16:14 som svar på: Hur gammalt segel vill man ha?

Min gissning är att du bör hålla dig till segel från -04 o framåt, förslagsvis NP RS4, Severne SSR/Code Red, Gaastra Vapor, North Warp (F2005 o framåt)…
    Om jag vore dig skulle jag köpa så nytt som möjligt o behålla längre….

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 16:08 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Min ”gissning” är att en ”rookie” får iaf 40%…

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 14:05 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Getwet: Haha…Fel:-)…Man får välja vilken box man vill ha:-)

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 13:48 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Hankloose: Borde nästan va Biltema mejslar för nåt annat kan man väl knappast ha råd me om man har så möe grejer:-)

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 12:36 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Joth: Nja…ligger väl viss sanning i det hela..Men jag ska tvinga mig själv o använda de andra me:-)

• kinetic

Medlem
    7 februari, 2008 vid 10:33 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Getwet: Haha…Ja håller fast vid min ”gamla” riggar, Premium eller inte:-)…Dock så kommer jag förmodligen o skaffa ett nytt ”slalom-spjut” kring 105 liter, det blir dock inget fabriksbyggt utan en custom så ja kan få den precis som jag vill ha det:-)

• kinetic

Medlem
    6 februari, 2008 vid 22:35 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Satan i havet vad ni handlar…Ni som har 4-5 brädor, hinner ni verkligen med o köra in er på alla??? Borde ju va en hel del prylar som förblir kartongnya tills nästa år…

• kinetic

Medlem
    5 februari, 2008 vid 13:26 som svar på: 57 knop

I praktiken har ju kite:arna redan knäckt 50knop på 500m för länge sen, skulle gissa att 60knop är en realitet snart…Deras nya dröm mål borde vara 65knop…

• kinetic

Medlem
    2 februari, 2008 vid 22:09 som svar på: spot skåne

De enda som får problem med skivbromsarna bak är de som kör som kärringar*hahaha*…En riktig man stampar till ordentligt på bromsarna emellanåt o motionerar oken på så vis:-)…Jag har alltid hållt mig till gamla bilar o aldrig nånsin råkat ut för kärvande OK, flertalet bilar har jag ägt länge o kört lååååångt med, så i ditt fall Getwet rekommenderar jag att bromsa ordentligt emellanåt (håll uppsikt bakåt), o glöm inte heller att motionera ”handkryckan”:-)

• kinetic

Medlem
    2 februari, 2008 vid 18:38 som svar på: spot skåne

Jester:Haha…Å fan inte visste ja att Tobhed e pizza-bud:-)

• kinetic

Medlem
    2 februari, 2008 vid 17:28 som svar på: spot skåne

Getwet: BMW,Audi,MB (o alla andra ”premiumbilmärken”) är lika överprisade som dina Naish-grejer (eller NP,North osv) jämfört med tex Gun-sails. Självklart är Naish,North & NP bättre än Gun, men inte dubbelt så bra (de e ju trots allt dubbelt så dyra). Samma sak gäller bilar, en Audi A4 är bättre än motsvarande lågprisbygge från Asien, dock inte dubbelt så bra…Jag tycker synd om dina ”premiumsurfprylar” som behöver trängas i ett ”lågprisbygge”, då har Tobheds prylar ett betydligt mer passande ”åk” 🙂

• kinetic

Medlem
    2 februari, 2008 vid 11:55 som svar på: spot skåne

Jester: Ypperligt val, McLaren F1:-), det sitter nämligen en fantastisk motor i den från BMW M, en V12 på 6.1 liter o ca 630Hk:-). McLaren F1 är toppfartstestad till 391km/h. Kruxet är att det bara byggdes ca 25 exemplar av modellen…En annan nackdel med F1:an är att din bättre hälft får sitta snett bakom dig eftersom du som förare sitter mitt i bilen*haha*

Sida 100 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA