kinetic
Forumsvar skapade
-
Öh…har för mig att Previa är en bil med rejält knöligt motorinstallation, det e knappt så man kan byta tändstiften själv…Att byta kopplingen lär kosta runt 8″ skulle jag gissa, bromsar runt om kan man fixa själv för säg ca 3″, ljuddämparen bak kanske 2″??? Sen ska bilen reggbesiktigas i Sverige mm, typ 2″ till…O så skatten då…Man lär nog hamna runt de 35-40″ när bilen väl är ”klar”….
Edit: Skippa regbes kostnaden, ser nu att den har svenska skyltar, om än gula…
-
Getwet: E du inte klok…500″ styck e ju ett snuskigt lågt pris långt under priset i ”grönlistan”, de e lätt värda 750″ styck…Sälj dig inte för billigt nu (eller det kanske en Naish åkomma 😀 )
-
M5 ”Hurricane” E61 (G-Power…)
-
Kan inte erinra mig att jag sett ett ord om ”Honeycomb” i 2008 års Starboard-katalog, inte de tidigare heller…Eller så har jag förträngt det bara 😀
Det Fanatic hade i sina 90-tals brädor var väl ”Nomex” (handelsnamn?), har för mig att det var ”lackad bikaka av papper” (eller Honeycomb om man så vill, Honeycomb kan ju vara tillverkat av diverse olika material…). Om Starboard har denna ”pappers Honeycomb” i sina brädor som kärnmaterial så e ja jäkligt nyfiken på hur man shape:ar ”blocken”…Hyvla e ju omöjligt… -
Tunt värre…Kanske får man mjukar gång över chopp med så tunn för pga mer ”flex”…Brädan ser rätt smal ut oxå…
-
Jester: Skit i vikten, ta fram formen sen kan väga precis va man vill…
Själv väger ja typ 79kg…Löpningen har inte gjort sig ”synlig” än med konditionen är ordentligt mycket bättre redan, har dock fått gå ner från att springa 7 dar i veckan till o ”springa 2, vila 1” pga att ena foten sa ifrån rejält efter 2 mån, bidde 2v ofrivillig vila… -
kinetic
Medlem17 februari, 2008 vid 21:29 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?Lite mer seriöst då ”Godde”: http://www.cameraid.com/Lessacher/weed.html
Finishen på fenorna är inte den bästa men tillräcklig (har 4 Lessacher fenor, dock ingen weed). Runt 100 Euro är priset (det går att deala lite…). Den andra weedfenan hos Lessacher ”Chameleon” licenstillverkas bla av ”Tekknosport”, då med god finish, har för mig att flera ”speedare” använder sig av ”Chameleon”. Enligt en mail-konversation jag haft med Lessacher skall ”Weed” vara en snabbare fena en Chameleon, om jag inte missminner mig så är profiltjockleken ca 15mm för ”Chameleon” medans ”Weed” är en tunnare fena, ca 12mm… -
kinetic
Medlem17 februari, 2008 vid 18:30 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?😀 Öh….i en butik som säljer surfprylar? 😀
-
Fy satan va kallt….
-
Samma här…de e ba o fråga så lånar ja gärna ut komplett rigg, kan ju ba köra me en åt gången ändå…Som tack så får man ju hjälp o hitta korrekt segeltrim:grin: Behöver främst ”hjälp” me o hitta rätt trim på mina Gun Mega XS (6.8, 6.2, 5.7 & 5.2), är bara 6.8 som jag hittat någorlunda rätt trim på, de andra e än så länge origgade….
-
😀 Nja..Barsebäck funkar alltid ”strålande” 😀
-
Man kan generalisera lite:
Djup buk = bra bottendrag
Grundare buk = bättre toppfartDet är ju inte ”camber inducern” som gör ett cambersegel snabbare utan det är hela konceptet så att säga. Finns ju exempel på ”cambersegel” där cambersen låg utanför mastfickan (Gaastra hade såna segel på 90-talet), i de fallen gjorde cambern ingen större nytta direkt…
En annan fördel med cambersegel är den breda maststrumpan, denna ger jämnare ”strömning” = mer drag
