Forumsvar skapade

Sida 98 av 140
  • kinetic

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 23:14 som svar på: Billig Previa surfbus med mycket potential

    Öh…har för mig att Previa är en bil med rejält knöligt motorinstallation, det e knappt så man kan byta tändstiften själv…Att byta kopplingen lär kosta runt 8″ skulle jag gissa, bromsar runt om kan man fixa själv för säg ca 3″, ljuddämparen bak kanske 2″??? Sen ska bilen reggbesiktigas i Sverige mm, typ 2″ till…O så skatten då…Man lär nog hamna runt de 35-40″ när bilen väl är ”klar”….

    Edit: Skippa regbes kostnaden, ser nu att den har svenska skyltar, om än gula…

  • kinetic

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 09:49 som svar på: Vad har ni för bilar?

    Getwet: E du inte klok…500″ styck e ju ett snuskigt lågt pris långt under priset i ”grönlistan”, de e lätt värda 750″ styck…Sälj dig inte för billigt nu (eller det kanske en Naish åkomma 😀 )

  • kinetic

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 20:18 som svar på: Vad har ni för bilar?

    M5 ”Hurricane” E61 (G-Power…)

  • kinetic

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 22:55 som svar på: Starboard protos?

    Kan inte erinra mig att jag sett ett ord om ”Honeycomb” i 2008 års Starboard-katalog, inte de tidigare heller…Eller så har jag förträngt det bara 😀
    Det Fanatic hade i sina 90-tals brädor var väl ”Nomex” (handelsnamn?), har för mig att det var ”lackad bikaka av papper” (eller Honeycomb om man så vill, Honeycomb kan ju vara tillverkat av diverse olika material…). Om Starboard har denna ”pappers Honeycomb” i sina brädor som kärnmaterial så e ja jäkligt nyfiken på hur man shape:ar ”blocken”…Hyvla e ju omöjligt…

  • kinetic

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 21:59 som svar på: Starboard protos?

    Tunt värre…Kanske får man mjukar gång över chopp med så tunn för pga mer ”flex”…Brädan ser rätt smal ut oxå…

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:26 som svar på: Vikten

    Jester: Skit i vikten, ta fram formen sen kan väga precis va man vill…
    Själv väger ja typ 79kg…Löpningen har inte gjort sig ”synlig” än med konditionen är ordentligt mycket bättre redan, har dock fått gå ner från att springa 7 dar i veckan till o ”springa 2, vila 1” pga att ena foten sa ifrån rejält efter 2 mån, bidde 2v ofrivillig vila…

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 21:29 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?

    Lite mer seriöst då ”Godde”: http://www.cameraid.com/Lessacher/weed.html
    Finishen på fenorna är inte den bästa men tillräcklig (har 4 Lessacher fenor, dock ingen weed). Runt 100 Euro är priset (det går att deala lite…). Den andra weedfenan hos Lessacher ”Chameleon” licenstillverkas bla av ”Tekknosport”, då med god finish, har för mig att flera ”speedare” använder sig av ”Chameleon”. Enligt en mail-konversation jag haft med Lessacher skall ”Weed” vara en snabbare fena en Chameleon, om jag inte missminner mig så är profiltjockleken ca 15mm för ”Chameleon” medans ”Weed” är en tunnare fena, ca 12mm…

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 18:30 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?

    😀 Öh….i en butik som säljer surfprylar? 😀

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 16:45 som svar på: Vikten

    Vikten är väl tämligen ointressant…formen däremot dessto viktigare:-)

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 16:13 som svar på: Några kalla speedbilder från Björlanda

    Fy satan va kallt….

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 12:43 som svar på: Vw fråga

    Svenne: Hehe…Lite mer jobb på en TDI än på de ”gamla hederliga” VW spisarna (1.8 & 2.0 bensin), där kan man riva av ett kamremsbyte på 90min men inte en chans att göra det på en TDI, ser ut att vara ett dagsverke…

  • kinetic

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 12:09 som svar på: Swespeed cup, startar snart.

    Samma här…de e ba o fråga så lånar ja gärna ut komplett rigg, kan ju ba köra me en åt gången ändå…Som tack så får man ju hjälp o hitta korrekt segeltrim:grin: Behöver främst ”hjälp” me o hitta rätt trim på mina Gun Mega XS (6.8, 6.2, 5.7 & 5.2), är bara 6.8 som jag hittat någorlunda rätt trim på, de andra e än så länge origgade….

  • kinetic

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 20:02 som svar på: Habo söndag!

    😀 Nja..Barsebäck funkar alltid ”strålande” 😀

  • kinetic

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 17:48 som svar på: Segelrekomendation?

    Man kan generalisera lite:
    Djup buk = bra bottendrag
    Grundare buk = bättre toppfart

    Det är ju inte ”camber inducern” som gör ett cambersegel snabbare utan det är hela konceptet så att säga. Finns ju exempel på ”cambersegel” där cambersen låg utanför mastfickan (Gaastra hade såna segel på 90-talet), i de fallen gjorde cambern ingen större nytta direkt…

    En annan fördel med cambersegel är den breda maststrumpan, denna ger jämnare ”strömning” = mer drag

  • kinetic

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 17:18 som svar på: Vw fråga

    På en Transporter -01 (diesel 88Hk) tar VW ca 13500 för att byta kamremmarna (inkl vattenpump)

Sida 98 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA