lars_k
Forumsvar skapade
-
”Friktionsgrepp” har jag aldrig behövt på Contour. Se bara till att du har både metallbricka och plastbrickan under skruven. Lätt att missa att snäppa loss metallbrickorna från dubbelskruvplastbitarna om man ska använda enkelskruv.
-
Sätt en fot framme vid mastfoten och luta riggen framåt när du skotar in. Då lovar inte brädan upp i vind. Bara att nöta, snart känns det självklart! 😉
-
Tror Åsa blir rätt platt ikväll. Ska vrida från fel håll (VNV->V->VSV). Dessutom är vindprognosen knappa 8 m/s. Men fan vet…
-
lars_k
Medlem25 juli, 2007 vid 10:39 som svar på: En handfull tecken på att man haft en heldag på Haga…@Oregistrerad 398971 wrote:
Jag har provat Locobase Repair och den är klockren på hälsprickor t.ex. Men för händerna är Helosan överlägset. Såriga händer efter en veckas surf blir lena barnhänder på några dagar mha Helosan.
Helosan vilken kletdynga. Tacka vetja repair då är man redo för surf redan dan efter, utan en massa klet! 🙂
-
@Petter 399607 wrote:
…man kan med gott samvete kliva av prylhysterien 🙂
Word. Köpa Customs känns som det bästa jag gjort.
…fast jäklar vad sugen man blev på en Carbon-art nu då…! :crazy:
-
Totalt ösregn och mkt kasst ljus..undrar om någon fotade mot slutet. Såg helt tomt ut på udden.
-
Man kan få riktigt många svängar om man plockar en stor setvåg upp i vind, där den bryter med BRA tryck, sedan fortsätta mata svängar neråt i vind på nästa sektion som rullar vidare en bra bit in. Men det blir ett jäkla kryssande om det är fullt med folk som antingen spolar sej eller är på väg ut.
Fasen vad glad jag är att jag övervann min mentala spärr att sticka ut igen, grymt trött efter en lång walk-of-shame när vinden dog. Helt grymt sista timmen! =) -
Skillnaden mellan freestyle och vågbräda handlar kortfattat om bredd och rocker. Freestylen har mer bredd och rakare rocker för tidig planing medan vågbrädan har mer rocker för bättre svängegenskaper.
Sen finns det ju mkt mer detaljer som skiljer brädtyperna åt (volymfördelning, kantshape etc).
Jag tror också på en freestylewave för dej, inte för liten om du också vill lära dej freestyletrick, 80-85 liter kan bli lagom.
Fast för vågridning i bra förhållanden blir den lite för fet för dej. Fast det verkar du ju inte vara mest ute efter. Komplettera med en ren vågis på 65-70 liter isåfall. 😉
En 04-05 är ett bra köp begagnat. Modern shape och har tappat mkt i pris. -
@manno 399320 wrote:
fack gislöv! Vi körde borrby, 3m, bra tryck i 4.7 hela tiden, ökade till 4.2 på slutet runt sex, bra vinkel, inga crowds och framförallt feta ramper!!
Riktigt mysigt brutalt! precis som det ska va 😀 tycker gislöv är fett överskattat 😉
Gutt! Fast Gislövs kom igång fint det med. Uppåt masthögt och side-off innan det blev mörkt. Vi var väldigt få på vattnet sista timmen dessutom. Epic! =)
-
lars_k
Medlem21 juli, 2007 vid 10:50 som svar på: Stoppa era sambos/fruar/män/osv.. Det här är julklappen ni vill ha!Najs Glenn! Komprimerat hårt eller?
Nu fick man ju lite inspiration att plocka fram sin hjälmkamera igen… Snart blir det 2 veckor i Klitten, ska väl räcka för ett litet filmprojekt… =) -
Tror som Poppo, det är något fel med hur du har justerat dem om de klämmer och nöter ända fram vid tårna. Testa att göra dem smala och höga istället så du får in hela foten så de liksom klämmer mer mot sidorna istället för mot ovansidan på foten. Minska bredden på stroppen ett hål och gör den större!
-
@gurra1978 398789 wrote:
Onshore är kul. Jag satte mina första shakas i det som andra klassar som dåliga förhållanden. Det blir vad man gör av det :laugh:
Håller med där. Grejen med surf är utmaningen att göra det bästa av förhållanden som erbjuds. Hur kasst det än verkar vara. Och en backside läppsmack aerial är ett klart underskattat trick som känns gött i rak onshore.
Grattis till dina shakas förresten, är ju ett grymt trick att sätta! =) -
lars_k
Medlem20 juli, 2007 vid 07:35 som svar på: En handfull tecken på att man haft en heldag på Haga…Hon trodde kanske att du skulle ha den till nåt annat…
Det fina är att den tas upp av huden ganska fort så det knappt ens blir kladdigt. -
Var det onshore ellerrr? 🙂