Forumsvar skapade

Sida 109 av 321
  • lars_k

Medlem
    29 juni, 2007 vid 10:43 som svar på: vilken kolbom ?

Ja, fiberkompositer har egentligen ingen utmattning (delskadesummering spricktillväxt etc) som metaller har (och framför allt aluminium). Dock är de känsligare för miljö (UV, värme etc) och belastningar som inte ligger i fiberriktningen (vassa slag, nötning, slitage). En kolbom ska hanteras varsamt, så håller den väldigt länge!

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2007 vid 09:35 som svar på: vilken kolbom ?

Det som är intressant är styvhets/vikt -förhållandet. Och då är en välkonstruerad kolfiberkonstruktion oslagbar. Hvergang!

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2007 vid 05:55 som svar på: Gislövshammar

@Ola_P 393045 wrote:

Jag brukar anse att den storleken som de flesta seten har får vara signifikant för dagen…

Medelvågen är ointressant. Det är de största vågorna man försöker plocka och ringer hem till morsan om! 😉

• lars_k

Medlem
    28 juni, 2007 vid 05:37 som svar på: Gislövshammar

Ja, vågen på just den bilden kanske bara är 2.5 meter. Men våghöjden varierar dels mellan vågor i seten och dels mellan olika set i nån form av normalfördelning. Dessutom går det lite upp och ner under en dag. Jag red vågor som mest runt 3 meter den dan, no shit. Skitsamma. Varför försöka övertyga losers? 😉
    Nu ska jag ta ledigt och dra och surfa hela dan! Tror på loggo dit jag ska, hehe! =)

• lars_k

Medlem
    27 juni, 2007 vid 14:55 som svar på: Gislövshammar

@Basse 391360 wrote:

jaa du Rille…. nu får Johan allt lobba in lite bilder om vi skall tro på dina 3 metare

Tror du mej nu då, Basseponken?
    Loser! 😉

• lars_k

Medlem
    27 juni, 2007 vid 12:23 som svar på: Gislövshammar, bilder 27juni2007

Saatan va grymt! Kan knappt tro det är i sverige. Liknar witsand i SA!
    Bara att gratulera! 🙂

• lars_k

Medlem
    27 juni, 2007 vid 06:21 som svar på: Sydkusten onsdag

Om jag skulle chansa skulle det bli Löderups strandbad öst om kåseberga. Ser ut att kunna bli ett vindvrid SV->V under eftermiddagen samtidigt med vågor på 3+ meter. Dvs vrid från cross-on till något sideoff. Kan bli episkt. Men lurig prognos och fett med regn….
    Kolla detaljer på:
    http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=SURFERE

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2007 vid 12:01 som svar på: vilken kolbom ?

Slå till på en Tecnolimits XTR så får du en grym och styv monocoque-bom (utan skarvar eller skruvar) som håller i många år. Min är inne på säsong 3 bara lite repig i greppet. Lär hålla minst lika länge till.

• lars_k

Medlem
    21 juni, 2007 vid 11:00 som svar på: Kvaliteten på Neil Prydes bommar??????

De senaste Tecnolimitsbommarna har ledat frontbeslag.
    http://www.tecnolimits.de

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2007 vid 11:56 som svar på: Gislövshammar

@Ola H. 391490 wrote:

Fattar ni inte att det är photoshoppat så att vågorna skall se mindre ut och inte dra dit så mycket folk.

WORDS fanimej!

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2007 vid 08:53 som svar på: Storlek på vågstubbie?

Har skrivit spaltkilometer om stubbies här på konfen, bara att söka.
    Du som är rätt lätt kan du ta lite större segel, men 6.0 på 70 liter blir nog tufft och du planar inte tidigare. Men 5.5 kan säkert gå på en 70l stubbe.

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2007 vid 08:26 som svar på: Jag spräckte "me Julie"…

OK. Jag klarade mej sist jag kladdade med epoxi. Fick inget på mej trots endast T-shirt och bara ett lager gummihandskar. Sen torrlipade jag utan skydd… Skärpning! :p

• lars_k

Medlem
    20 juni, 2007 vid 06:34 som svar på: Jag spräckte "me Julie"…

Grymt informativt som vanligt Svenne!
    Om man får epoxi på huden, hur tvättar man lämpligast bort det?

• lars_k

Medlem
    19 juni, 2007 vid 20:24 som svar på: Gislövshammar

Vi som var där vet…vad ni tror skiter jag fullständigt i. Ni som missade lördagen är sanna losers, hehe. =)

• lars_k

Medlem
    18 juni, 2007 vid 14:56 som svar på: Gislövshammar

Synd att ingen fotade actionen. S80 gjorde feta delayed forwards, har aldrig sett den höjden laddas i Sverige. Och nån dansk laddade vertikalt och högt bakåt.

….och jag laddade fjöntiga tabletops…hehe :p

Sida 109 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA