lars_k
Forumsvar skapade
-
Ja, fiberkompositer har egentligen ingen utmattning (delskadesummering spricktillväxt etc) som metaller har (och framför allt aluminium). Dock är de känsligare för miljö (UV, värme etc) och belastningar som inte ligger i fiberriktningen (vassa slag, nötning, slitage). En kolbom ska hanteras varsamt, så håller den väldigt länge!
-
Det som är intressant är styvhets/vikt -förhållandet. Och då är en välkonstruerad kolfiberkonstruktion oslagbar. Hvergang!
-
@Ola_P 393045 wrote:
Jag brukar anse att den storleken som de flesta seten har får vara signifikant för dagen…
Medelvågen är ointressant. Det är de största vågorna man försöker plocka och ringer hem till morsan om! 😉
-
Ja, vågen på just den bilden kanske bara är 2.5 meter. Men våghöjden varierar dels mellan vågor i seten och dels mellan olika set i nån form av normalfördelning. Dessutom går det lite upp och ner under en dag. Jag red vågor som mest runt 3 meter den dan, no shit. Skitsamma. Varför försöka övertyga losers? 😉
Nu ska jag ta ledigt och dra och surfa hela dan! Tror på loggo dit jag ska, hehe! =) -
@Basse 391360 wrote:
jaa du Rille…. nu får Johan allt lobba in lite bilder om vi skall tro på dina 3 metare
Tror du mej nu då, Basseponken?
Loser! 😉 -
Saatan va grymt! Kan knappt tro det är i sverige. Liknar witsand i SA!
Bara att gratulera! 🙂 -
Om jag skulle chansa skulle det bli Löderups strandbad öst om kåseberga. Ser ut att kunna bli ett vindvrid SV->V under eftermiddagen samtidigt med vågor på 3+ meter. Dvs vrid från cross-on till något sideoff. Kan bli episkt. Men lurig prognos och fett med regn….
Kolla detaljer på:
http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=SURFERE -
Slå till på en Tecnolimits XTR så får du en grym och styv monocoque-bom (utan skarvar eller skruvar) som håller i många år. Min är inne på säsong 3 bara lite repig i greppet. Lär hålla minst lika länge till.
-
@Ola H. 391490 wrote:
Fattar ni inte att det är photoshoppat så att vågorna skall se mindre ut och inte dra dit så mycket folk.
WORDS fanimej!
-
Har skrivit spaltkilometer om stubbies här på konfen, bara att söka.
Du som är rätt lätt kan du ta lite större segel, men 6.0 på 70 liter blir nog tufft och du planar inte tidigare. Men 5.5 kan säkert gå på en 70l stubbe. -
OK. Jag klarade mej sist jag kladdade med epoxi. Fick inget på mej trots endast T-shirt och bara ett lager gummihandskar. Sen torrlipade jag utan skydd… Skärpning! :p
-
Grymt informativt som vanligt Svenne!
Om man får epoxi på huden, hur tvättar man lämpligast bort det? -
Vi som var där vet…vad ni tror skiter jag fullständigt i. Ni som missade lördagen är sanna losers, hehe. =)
-
Synd att ingen fotade actionen. S80 gjorde feta delayed forwards, har aldrig sett den höjden laddas i Sverige. Och nån dansk laddade vertikalt och högt bakåt.
….och jag laddade fjöntiga tabletops…hehe :p