Forumsvar skapade

Sida 114 av 321
  • lars_k

Medlem
    24 april, 2007 vid 18:18 som svar på: Windsurf UK Vågsegeltest 07

Jag tittar mest på poängen/staplarna. Den beskrivande texten brukar mest vara svammel tycker jag, förutom vad de skriver om speciallösningar, förstärkningar etc. Poängen baseras på hur testgruppen i genomsnitt bedömt de olika egenskaperna och känslan på vattnet. Det tycker jag ger bästa överblicken hur seglena är tunade och hur de skiljer sej åt.

• lars_k

Medlem
    24 april, 2007 vid 17:33 som svar på: Ny film från Halmstad

Grymt som vanligt Börje! Nu ökade suget efter ännu en fet dag i Ringenäs ett par snäpp!
    …”Magnus” ska nog vara ”Johan” egentligen (”Johan_GBG” på konfen) 😉

• lars_k

Medlem
    24 april, 2007 vid 16:46 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

@jOHNjRAMBO 378818 wrote:

du låter nästan lite upprörd:grin:

Ja, detta var verkligen ett upprörande ämne. Ska du inte köra Åsa snart då Rambo? Du är ju hård så det räcker!!? 🙂

• lars_k

Medlem
    24 april, 2007 vid 06:00 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

Ja, i Beerlanda kan du ju alltid klafsa in på lerbottnen om det skulle bli felriggat. På Åsa yttre vill man inte gärna lägga en halvtimme på att slöra in igen och rigga om. Jag lägger nog inte mer tid på min vindmätare än du på ditt pekfinger-slickande. 😉

• lars_k

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:01 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

Jag kollar riktningen med kompass i Åsa. Nästan ett måste på ett sånt spot som bara funkar inom en snäv vinkel.

• lars_k

Medlem
    23 april, 2007 vid 18:37 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

Nä man får gå och mäta där det är fritt för vinden. Och sen lägga till ett par m/s för hur det är ute på vattnet. Men det lär man sej snabbt! 😉

• lars_k

Medlem
    23 april, 2007 vid 17:41 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

Har man en handhållen vindmätare så vet man hur mkt det blåser. Eller iaf hur mycket vindmätaren visar att det blåser. Jag använder den jämt och riggar sällan fel. Att bara se på vattnet hur mkt det blåser funkar inte för mej.

• lars_k

Medlem
    23 april, 2007 vid 12:27 som svar på: Vilka segel vid vilka vindar?

Jag kör (ungefär):
    6.4: 6-8 m/s, freestyle
    5.8: 7-10 m/s, freestyle
    5.0: 10-12 m/s, våg
    4.5: 12-15 m/s, våg
    4.0: 14-18 m/s, våg
    3.4: 18-22 m/s, våg
    Som Adde skrev, rätt riggat (med en hel del buk) blir det bra känsla även i minsta seglena. Jag tror många missar det och riggar småseglena för platt. Då blir det av/på. Och det är viktigt att ha rätt mast. För lång mast+variotopp blir skit.

• lars_k

Medlem
    23 april, 2007 vid 07:34 som svar på: För liten för mig?

Skulle säkert kunna funka men jag tror du får mer tid på vattnet med en 75-80 liters vågis. Seglingen blir dessutom mkt enklare med lite mer volym! Dock, med 4.0 och bra tryck blir 68 litaren klockren!

• lars_k

Medlem
    22 april, 2007 vid 19:24 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Jo, när det blåser så mkt smäller det bara till i riggen när man kommer upp över vågtoppen. Svårt att göra kontrollerade hopp. Men det är förbannat kul ändå!
    …och jag har en hjälmcäm som ligger och skräpar. Kanske dax att plocka fram den igen… 😛

• lars_k

Medlem
    21 april, 2007 vid 15:16 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Bara att redigera ihop nåt kort och lägga upp. Bättre än inget. 😉

• lars_k

Medlem
    21 april, 2007 vid 09:52 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

En till. Hyffsad läpp på denna vågen:

• lars_k

Medlem
    21 april, 2007 vid 09:43 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Sen rider han en våg:

• lars_k

Medlem
    21 april, 2007 vid 09:42 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Brorsan i en bakåt som slutar med faceplant i riggen och fläskläpp, höhö:

• lars_k

Medlem
    21 april, 2007 vid 09:40 som svar på: Lite surf från Varberg idag.

Jag tog oxå lite bilder, fast i Apel. Här gör Gurra en push-krumbukt:

Sida 114 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA