lars_k
Forumsvar skapade
-
Att Torö gick av har nog inte undgått någon 😉
Jag harvade runt på Åsa yttre rev med 3.4 och det vred in masthöga set. Är nog största jag upplevt där ute. Riktig fet downtheline! Dock överriggat och riktigt kämpigt…men mäktigt! 🙂
Tror Ola och co tog lite bilder på inre revet… -
Sjukt snygga bilder! Gött att Torö small av idag!
Vi fick för mkt vind i Åsa… 😛 -
Jag har tagit mej in där en gång och det var lugnt..dock mkt mindre vind och våger. Får la se hur det ser ut imorgon… Ses!
-
Man kan ta sej i andra sidan hamnen i Åsa. Kommer nog jag att satsa på om launchen ser för jävlig ut. Innebär nog att man får simma ut en bit eftersom det blir byigt bakom pirarna…
-
Jag var ute i 20 m/s med ett 3.4 för några veckor sen. Jävligt byigt och överriggat i stora vågor. Värst var att hålla brädan i vattnet tycker jag. Hålla seglet var inga större problem. Ett litet segel med rätt mast tar en jäkla massa vind!
-
Egentligen skulle jag säga en klassisk vågis runt 60 liter för din vikt. Men eftersom du är ny i vågorna kanske ett bättre tips vore en av alla de fina klassiska brädorna runt 70 liter som finns på köp/sälj till bra pris. Inte fel med lite extra volym i början och dessa är ändå smala i häcken och därmed rätt lättsvängda och lösa.
Köp ingen ”stubby”, dvs kort/bred även om de finns ner till 60 liter. Den kommer ändå att kännas fet och trögsvängd eftersom du är så lätt.
En par-tre år gammal klassisk i fint skick kan du få för 2-3000kr. Lycka till! -
R8000 för en månad i 4-bädds lgh BigBay för oss (januari).
-
Funkar denna?
M10 och 10mm diameter på själva pinnen: -
Japp. Den ska gängas i en gummijoint med invändig M10. Som sitter i en GUN mastfot med kopp. Jag letar ikväll… 😉
-
Jag har en lös GUN pinne med M10 liggande ”någonstans där hemma”. Kan leta upp den om du vill…
-
Japp! PM:a mej också!
Iofs upp till dej, men ta pengarna och gå vidare! Blir bara massa meck med kronofogde etc med tveksam utgång. Rötägget verkar redan sitta i den mängden skit han förtjänar.
-
Gutt Knatte! Det kunde hänt vem som helst av oss så vi har ett kollektivt ansvar! 😉
-
Haha. Klipp dej och skaffa dej ett jobb!
-
Hehe. Ja man kan inte vara nog försiktig med den killen! 😉
Don Pedro har mail:
rasta_dodle@hotmail.com
enligt hans profil. -
Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
DonPedro. Maila ett bankkontonr så sätter jag in ett par hundra!
Det räcker att 15 pers gör detsamma så har du tillbaka dina 3100!
Hoppas fan att man aldrig stöter på det där Holma-svinet i VBG!
mail: onshore53@hotmail.com
Nån mer som är på?