Forumsvar skapade

Sida 145 av 321
  • lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 19:48 som svar på: Vulcan – höger/vänster??

Jag roterar i bästa fall hela 90 grader… Blir rätt bra whiplash ner i vattnet på det viset när brädan hugger! Och nackspärren kommer nog den med om jag fortsätter mata… Får väl vulctejpa nacken eller nåt. 😛

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 17:13 som svar på: Vulcan – höger/vänster??

Haha. Ja visst är jag det! Du såg ut som en flygande tångruska sist förresten. Himla ball! =)

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 13:37 som svar på: Hej å hå ingen vind runt göteborg?

Björlanda kan funka ikväll. Med MKT tur samt stora segel…

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 13:31 som svar på: Gissa seglaren!

Det är 4 seglare på bilden. Alla ska namnges! 😉

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 13:29 som svar på: Vulcan – höger/vänster??

Vågrida har jag tvingats lära mej åt båda håll (SA…), även om jag tycker jag har mkt bättre tryck/kontroll i bottensvängen med höger bak. Kan iofs bero på att jag laddar på för mesigt med tryck på framfoten. 😉
    Att träna båda håll är nog ett bra tips! Dock kanske man lägger mer tid/försök totalt innan man väl sätter tricket…?

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2006 vid 13:09 som svar på: Vulcan – höger/vänster??

Och ni båda är högerhänta? Dubbla budskap alltså. 🙂
    Får la ut och testa vilket som känns bäst (eller minst omöjligt…).

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2006 vid 11:13 som svar på: Save Big Bay

Först Hanstholm och nu BigBay… Suck. Vafan sysslar dom med? Måste finnas andra alternativ. Finns ju en hamn i Melkbos tex. Eller gå ut från Waterfront där alla andra turbåtar utgår och de flesta turister flockas.
    Trött blir man! 🙁

• lars_k

Medlem
    22 juli, 2006 vid 11:28 som svar på: vågbräda
    alexasu wrote:
    så, hur många hävdar att en mer klassisk bräda runt 85 liter skulle funka för en 90 kilos grabb på en eventuell gc-resa?
    folk verkar inte helt överens.

Tror också en klassisk på 85 funkar bra på GC.
    Men ska du gå in för att lära dej vågridning här hemma (som du ursprungligen skrev), blir allt mkt enklare med en stubby runt 85 liter eller en större, klassisk runt 90 liter.
    Men en klassisk runt 85 liter kanske blir en bra kompromiss som funkar både på GC och när det är bra tryck här hemma, med backup av en större freestyle när det sunkar ur. Och de flesta bränner faktiskt mest omkring och hoppar i vågorna här hemma. För dessa funkar nog en klassisk vågis eller allra helst en FSW bäst med mer fart och kontroll när det pungar på.

• lars_k

Medlem
    21 juli, 2006 vid 08:00 som svar på: vågbräda

Japp. Komplettera senare med en vassare vågis när du bli varm i kläderna och börjar lägga mer tryck i bottensvängarna med framfoten!
    Framför allt om du ska åka iväg till de riktiga vågorna!
    Finns en massa billiga och bra beggade trad vågisar mellan 75-80 liter att vraka mellan.
    Men börja med Pocketen, eller liknande breda vågisar (RWW, EVO etc) runt 85 liter och känn på vågorna här i sverige först!

• lars_k

Medlem
    21 juli, 2006 vid 06:44 som svar på: vågbräda

Ganska stor skillnad mellan Goya 84:an och Pocket 85:an!
    Goyan är ju traditionell med mindre bredd och volym i tailen samt vassare kanter, medan Pocketen är fet i häcken och på kanterna!
    Skulle tro att Pocketen tar din vikt bättre och är betydligt mer lättkörd för dej som vill börja rida vågor! För sega sverigevågor i kassa vinklar är Pocketen underbar på att behålla farten på vågen och är riktigt lättsvängd trots bredden. Den har mkt rocker och tailkick för tvära svängar samt bredd i häcken för att behålla farten på vågen. Jag har en Pocket 78 ’05:a och kör den med 4.0 upp till 5.8! Väger 75 kg. Ser ingen anledning till varför inte 85:an skulle funka lika bra för dej med denna segelrange.
    I Pozo är nog Pocketen dock inte den perfekta brädan. Mkt vind, stökiga vågor och cross-on. Där skulle nog en snabbare bräda med mindre rocker funka bättre, kanske istället Goyan då, eller en FSW. Men Pocketen skulle ju inte vara helt lost där heller, dock blir den lite studsig/orolig vid fullt tryck och stökiga vågor. För att rida vågor är dock Pozo inte rätt ställe…är du på GC går det nog att hitta bra och lugnare ställen att rida vågor med Pocketen, tex i Vargas.

• lars_k

Medlem
    19 juli, 2006 vid 06:10 som svar på: spots runt Åhus?

Vid SO funkar Täppet, dvs stranden norr om hamnen i Åhus. Finns en surfklubb där: http://surf.to/awc

• lars_k

Medlem
    18 juli, 2006 vid 19:35 som svar på: livsfarligt med windsurfing
    walle wrote:
    och vad heter du, Idiot?

Settle down, Beavis.

• lars_k

Medlem
    18 juli, 2006 vid 19:34 som svar på: livsfarligt med windsurfing

Settle down, Beavis!

• lars_k

Medlem
    18 juli, 2006 vid 18:29 som svar på: Galen Flaka 720

Verkar som han tar hjälp av vågen för att hoppa runt andra snurren. Grymt!

• lars_k

Medlem
    18 juli, 2006 vid 06:02 som svar på: Skaplig vind prognos imorgon, Björlnanda??
    jOHNjRAMBO wrote:
    Las..kan du inte bara vara tyst.
    Vi har faktiskt haft en skitdag här, visa lite respekt.

Höhö, sorry. Haby sög också faktiskt… 2 timmars bilresa och vinden tvärdog just när vi riggat vid 16-tiden. Vinden kom iofs tillbaka efter ett par timmars väntan bland kossorna. Fick rastat vågisen, men ingen najs vågridning. 😛

Sida 145 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA