Forumsvar skapade

Sida 162 av 321
  • lars_k

Medlem
    4 februari, 2006 vid 09:47 som svar på: Film sajten på Steffo????

Äh vafaen!!? Jädrar vad ni bygger upp förväntningarna…
    Vi ska ha återträff med film/bildpremiär och bira ikväll. Sen blir det kanske er tur. 😉

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 19:09 som svar på: Kapstaden i vår

Snackade med en local i SA. Under vintern kommer i princip inte den termiska SO – vinden igång alls utan man får förlita sej på lågtryck som sveper in NW-vind. Swellet blir då lätt dubbel mast och de vanliga spotten blir i princip okörbara. Man får köra neråt kapet, typ Witsand och Outer-Kommetjie i minst masthögt. Bara experterna vindsurfar på vintern.
    Dock är ju April fortfarande sensommar. Men framåt Juni kan det nog bli tufft. Dock är vågsurfingen som bäst på vintern. Vinden vrider lätt till offshore och BigBay lär vara grymt på stort swell och frånlandsvind. Men du vågsurfar ju också så det kan bli en grym resa! =)

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 19:01 som svar på: Var ska man surfa i världen i Mars?

Maui…? 😉

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 17:07 som svar på: Resa i April?

Gutt Basse! Intressant att veta hur det är där!
    Medeltemp i Mars: 10 grader. Inga problem för vikingar iofs =)

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 15:57 som svar på: Film sajten på Steffo????

Nä. Det blir ”Ganja Flower” reggae med GT Moore. Och Hammerfall. Haha. Man har mkt dynga på HD:n i dessa tider. =)

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 11:19 som svar på: segeltips

Gun Jam är ett freestylesegel så det kanske inte är helt optimalt för din bräda och vad du vill göra på vattnet. Dock kanske du kommer att skaffa en freestyleplanka ganska snart och träna trick så det kan vara bra att köpa rätt grejer som förberedelse.
    Ett freestylesegel: Kräver lite pump för att plana, roterar lätt runt masten. Tricka: snurra seglet hit och dit. Helitacks etc. Var aktiv på vattnet!
    Ett freeridesegel: Bra bottendrag, stabilare i byarna, roterar sämre (kräver ofta ett ryck i gippen för att flippa över). Skota in, gasa och häng. Najs!

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 09:57 som svar på: segeltips

Gunsails gör bra segel till mkt bra pris. Även prisvärda master som passar till seglena. Något av deras freeridesegel skull funka bra för dej, tex ”Flash”.
    Annars får man ju väldigt mkt för pengarna om man köper begagnat…

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 06:39 som svar på: Vulcan ä en loong tråd på nätet!

Jag fattar precis. Han vill imponera på sin syrra genom att lära sej Vulcan.

Hon har dock en mkt låg intelligenskvot. Så varför bry sej om vad hon tycker?

• Den där ön är intressant. Jag väljer mellan en vecka på Gotland eller en vecka på Jylland veckan efter midsommar. Du får gärna priv-messa mej om alla secret spots med bra frontside-ridning… =)

…och jag tror lätt du kan vänja dej vid SO:t, framför allt eftersom du är lättviktare och inte behöver så himla mkt drag för att komma igång.

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2006 vid 06:06 som svar på: Film sajten på Steffo????

Det är nära nu. Jag lovar…. 🙂

• Vet inte om du sysslar mkt med vågridning eller mest gillar att bränna omkring och hoppa i vågorna. Ett plant och lite mer soft segel som SO kommer framför allt till sin rätt i vågridning, där man vinner oerhört mkt i hanterbarhet pga soft rotation och att man kan stänga av draget på vågen.
    Jag gick också från ett onshore segel med bra drag till ett planare sideshoresegel och fick också svårt att hitta draget i början. Man fick lira lite mer med seglet och pumpa lite mer med känsla för att komma igång. Dock med full gas var det mer neutralt och på vågen grymt skönt att hantera.
    Mina respolare körde SO 05 i SA utan problem. Kanske har du riggat seglet fel eller passar masten illa. Bäst är om du kan testa en annan mast innan du lägger ut en massa pengar.
    Eller är det mer drag och mer onshorebetonade segel som gäller för dej, typ North eller NP.
    Annars ge SO:t en chans. Rid en våg! 😉

• lars_k

Medlem
    30 januari, 2006 vid 09:12 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)
    gurra1978 wrote:
    Efter min tripp till Sydafrika har jag insett att aluförlängare inte duger för min del. En böjd Chinook som gick till soptunnan och en böjd Streamlined (ska inte de vara de hållbaraste!?) som tyvärr någon crackneger snodde av mig. Jag vill fan ha det bästa av det bästa nu. Är det Libertys kolförlängare som gäller då eller? Kan man lita på den?

Jag körde Tecnolimitz alu med 37 cm förlängning och klarade REJÄLA spolningar i SA. Av ”Ergal alu” (inte vanlig T8 som de andra). Längaren väger pung men känns duktigt gedigen.
    Annars är nog en fin kollängare typ Liberty ett bra alternativ.

• lars_k

Medlem
    29 januari, 2006 vid 21:18 som svar på: Vad ska man lära sig nu?

Duckgipp är tyskt och snyggt.

• lars_k

Medlem
    28 januari, 2006 vid 21:16 som svar på: Da Kines Contour

Nej det ingår inte skruvar med Contour stropparna. Det är lite lurigt eftersom de inte bygger så mkt tjocklek. Risk att man bottnar skruvarna i brädans insatser och därmed spräcker dessa så brädan tar in vatten. Tex fick jag byta till kortare skruvar när jag bytte ut originalstropparna på min Tabou.

• lars_k

Medlem
    27 januari, 2006 vid 12:56 som svar på: Film sajten på Steffo????

OK, va bra! Jag lägger den under ftp://ftp.steffo.nu/incoming/
    …ikväll eller under helgen.

Sida 162 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA