lars_k
Forumsvar skapade
-
Aha. Det förstås…
Grattis förresten!
-
Snyggt!
Var det du som fotade vid norra parkeringen i lördags? Jag klämde iväg några tabletopps bara några få meter från dej som du kanske plåtade..?

-
Alu väger lite mer men vikten hamnar på ett ”ofarligt” ställe längst ner i riggen. Jag har satsat på 2 st Tecnolimits RDM-längare i Ergal-alu. Väger en del men ser ut att hålla hela min resterande surfkarriär. Chinooks RDM- alu ser fina ut också. Alu är slitstarkt och robust!
-
Haha. Skulle inte du köpa o-knäckbara master Basse?!!
…en spolning med masten spettad i en stenbotten knäcker nog vad som helst, även en RDM.

-
Riktigt najsa Torö-bilder!
Liknar Åsa yttre igår, förutom att solen var någon helt annanstans….
Ett trevligt litet lågtryck vi fick så här i sluttampen. =) -
Lirade runt några timmar med 3.4 vid Åsa yttre i eftermiddags. Något av en besvikelse vågmässigt. Var nog en kombination av högvatten och för sydlig vind som gjorde att vågorna brötade rätt över revet istället för att vrida runt snyggt. En och annan logo-feting plockade man dock. Menmen…kunde vart bättre med tanke på dyningen på uppåt 5 meter…

-
Jag hade bra tryck i 5.3:an från 08 till 13. Vågor på 1-1.5 m uppe vid norra.
-
Tack Johan! Kul med bilderna. Bara att spara ner.
Jädrar senaste veckorna har varit grymma! Idag igen 5 timmar i Apel tills händerna började blöda ner min nya fina kolbom…!
-
Topp! Riktig grym dag med konstant ökande vind och vågor. Kul med bilder (jag med gulröda Naish Session…). Jädrar vicket tryck man hade i slutet! =)
-
Attitude waven är en riktigt skön bräda! Hade den lilla 55:an. Från framstroppen och bak är rockern nästan helt rak vilket ger tidig planing, hög speed och bra avstamp i hoppen. Dubbla konkaver bidrar till lugn gång. Är en vågbräda med dragning åt freewave-freestylewave hållet. Svänger dock inte på samma femöring på vågen som min Pocketwave som har rejäl kurva hela vägen och tailkick. Dock slår AW:n Pocketen på flera andra områden, tex planing fart och hopp.
Jämfört med freestylarna du nämner är AW:n säkert mkt mer vågbetonad. Och ja, det var den första serietillverkade stubbyn =)
Tror AW58:an är jäkla bra köp, den kommer att plana och hoppa bättre än din Tiga! På vågen är nog Tigan bättre.. -
En stubby är bara ännu en variant på vågshape, med sin kompromiss och begränsningar. Det är ingen universallösning men har ofta sin plats i våra förhållanden, om man gillar dessa egenskaper. Men även rak onshore och flacka vågor kan vara ball med en tradis. Senast igår var det ett duktigt hallabaloo i Lejet med min trad (Naish Compwave). Så jävla go i bottensvängen, dock tappar den i cutbacken jfrt min stubby… Beror på vad man prioriterar.
Så. Nu avslutade jag tråden.