Forumsvar skapade

Sida 167 av 321
  • lars_k

Medlem
    9 november, 2005 vid 21:16 som svar på: NY FILM: Landet runt, vol 2

Grym film Gurra! Hjälmkamera är ju aldrig fel. Kul att man skymtar förbi ibland. Söndagen var helt OK! =)

• lars_k

Medlem
    7 november, 2005 vid 19:46 som svar på: Gunsails pay on delivery ?

Dessutom en bom som böjdes i ett ikrokat kastfall efter en krock med en sandbank. I en sån manöver böjer man vafan som helst. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    6 november, 2005 vid 18:53 som svar på: Lördag, vilken dag!

Idag söndag var fan inte sämre, snarare bättre. Super cleant och gubbhögt i Lejjet och bra tryck med 4.5. Fasen vilka goa skär man får med en trad vågis när vågorna är fina! Synd att det var lite väl onshore bara.
    8 timmar våg en helg i November är inte illa alls! =)
    Är man slut i kroppen nu eller??? tongue.gif

• lars_k

Medlem
    5 november, 2005 vid 20:17 som svar på: Jag måste bara säga det…

Apel var bättre wink.gif

• lars_k

Medlem
    4 november, 2005 vid 19:58 som svar på: Storlek på minstabräda för medioker seglare?

När man börjar nosa på vågor börjar man ofta med att bränna runt, hoppa och kanske rida lite backside. En Freestyle-wave på ca 85 l tror jag på för dej. Är snabb, lättplanad och lätthoppad och funkar fint med 4.7-5.7.

• lars_k

Medlem
    4 november, 2005 vid 19:10 som svar på: Storlek på minstabräda för medioker seglare?

Hur mkt väger du?

• lars_k

Medlem
    4 november, 2005 vid 07:45 som svar på: Stubbies och annat kul

Ola kör EVOs överallt. Han har gett sej fan på det. Han och Scottie Mack! =)
    Hoppas han får pressa fejs där borta! Kanske hittar han EVOns maxgräns, kanske inte. wink.gif

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 15:35 som svar på: Stubbies och annat kul

Jag håller inte på med speed, men 30 knop låter imponerande snabbt för en Pocket85. Var det väldigt smootht plattvatten eller? I chopp har jag svårt att tro att man har kontroll i högre farter, men det finns ju alltid teknikfantomer som fixar det… wink.gif
    Men jag tycker 78:an går undan så det räcker och höjden på hoppen räcker gott för mina halvsunkiga tabletops.

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 12:12 som svar på: Stubbies och annat kul

Kul och intressant läsning, Staffan. Jag tror du har helt rätt! Känner mej än mer övertygad om att ha en bräda av varje sort är helrätt. Gärna extrema åt varsitt håll, som min Pocket och min Naish Comp. Då täcker man in mest möjligt. Att ha bara ha en ”allround”, stubby eller trad, blir en tråkig kompromiss. Att ta med en stubby till CPT är ju otänkbart. Men en seg dag i Lejjet med 5.3 får jag mest ut av med en stubby, det är jag helt övertygad om. Synd att man har så trångt i bilen för prylarna bara… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:51 som svar på: Starta utanför Gottskär ?

Jag kollade viken vid din sydligaste flagga. En liten sandstrand var det minsann! Men vägen dit var rätt lång på en stig…
    Utanför viken bröt det 1m vågor över hällarna (vind 9-10 m/s). Gick dock torrt och var trångt så inget jag skulle vindsurfa på. Dock skulle man nog kunna vågsurfa på några av bryten. Och det är ju svårt att hitta ridbara vågor vid SSO på westcoast…

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:45 som svar på: Starta utanför Gottskär ?

Jag var där och rekade förra helgen. Vägen från vässingsö ut till krokudden är skyltad med ”obehöriga ej tillträde” men det kan man kanske skita i. Vid krokudden slutar vägen 100m från vattnet vid en grind. Såg privat ut… Annars fina gräsytor innanför. Egentligen ville jag kolla om det fanns vågor på SSO vid sydöstra spetsen av hållsundsudden men jag kom aldrig så långt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    2 november, 2005 vid 20:09 som svar på: Hjälp mig Dr Phil!

Tänk på att surfingen ger honom fina muskler som du kan få klämma på om du är snäll.

• lars_k

Medlem
    2 november, 2005 vid 15:41 som svar på: mäta upp stenen i vilshärad åt sjöfartsverket

Det verkar som den syns på lantmäteriets flygbilder. kolla in den vita plutten ovanför Ä:et:

• lars_k

Medlem
    2 november, 2005 vid 12:00 som svar på: Stubbies och annat kul

Är den ”really good” så är den ju det. Vafan är problemet? wink.gif

• lars_k

Medlem
    2 november, 2005 vid 10:56 som svar på: Stubbies och annat kul

Kul att du gillar Pocketen! Jag har en Pocket 78 05:a och har plockat pangdagar i Gislövs, Åsa, Lejet och Apel med allt från 5.3 till 3.4, onshore till sideshore.
    Har ungefär samma erfarenheter som du. Det är på vågen brädan excellerar. Grymt snappy i svängen och håller farten i cutbacken. Dräpte också all konkurrens i vågor upp till 3 m i SURF:s 05-våg test. En ny erfarenhet var att köra frontside på framfoten i sega 1 m vågor i byig 5.3-SSO i Apel!
    Dock är brädan inget komfort-paket. Efter några timmar på vattnet börjar den kännas jobbig att köra rakt fram. Choppen smäller duktigt mot nosen. Man förlåter den dock så fort man börjar rida en våg =)
    Känns också något stor när man har bra tryck med 4.0 och mindre. Den korta nosen höjer dock vind-rangen uppåt.
    Jag upplever fartmässigt att den har en max-speed som man inte kommer över. Det går inte snabbare även om vinden tar i. Dock är det ju en fördel i sega vågor att hålla farten nere i bottensvängen. Man hamnar ju lätt framför vågen annars.
    Planingsmässigt har den en mer markant tröskel än min tidigare stubby (AHD AW55). Man måste ta ett och annat pumptag när det är dåligt tryck och finlira mer med seglet i vindhålen.
    Kort sagt: En bräda för när man har vågridning som prio 1 (som jag…). wink.gif

Sida 167 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA