Forumsvar skapade

Sida 170 av 321
  • lars_k

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 09:36 som svar på: Nu drar vi till vinden och vågorna på Maui!

Gött som fanken. Kör järnet Magnus! =)

Vi kanske får lite vågor i helgen också…med lite (mkt..?) tur. Sketsäsong….

• lars_k

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 05:39 som svar på: Blåst på Köp & Sälj

Och köparen vill att lagningen på 1500-2000kr ska betalas av säljaren?? På en bräda som han gett 2600kr för… Festligt!

• lars_k

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 10:20 som svar på: Öland på söndag?!

Trollis är inte så galet på N. Har fått sidvind och logo vid shipwreck-udden. Dock verkar vinden hamna en bit för långt ut till havs denna gången, så det är mkt tveksamt om jag drar dit i helgen.

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 13:43 som svar på: Åsa…

Du får inte parkera ända nere vid hamnen, båtuppläggningsplatsen strax innan till höger är det som gäller.

• lars_k

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 11:38 som svar på: Packa inför surfresan!

Tjena. Jag tar bara med 4.5 och 5.3. Det räckte bra sist. Blir man överriggad dra man till nästa spot norrut där det blåser mindre. Köra 4.0 i Sunset är inte kul, det blir ganska sönderblåst. Då drar man hellre upp till BigBay, Hakgat eller Melkboss istället och kör 4.5 med perfa drag. Är man ändå överriggad drar man ända upp till något byiga Yzerfontain och kör helt cleana vågor med 5.3:an. =)
    Till seglena lägger jag en 73l traditionell Naish Compwave.
    Tror stenhårt på detta kitt!
    Jag väger 75 kg.
    2 mån kvar nu! =)

• lars_k

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 11:24 som svar på: Packa inför surfresan!

Jag nöjer mej med en bräda, två segel, en mast och en bom i min boardbag till SA. Sist klarade jag precis 23 kg. Resten la jag i handbagaget, som visserligen blev lite tungt. Dock plockade jag ur en hel del ur handbagaget och la i en förvaringsbox innan invägningen wink.gif
    Hade alltså bara en boardbag på 23 kg och handbagage (hade nästan inga kläder med mej, köpte på plats…).
    Klarade mej utan avgifter på detta sätt. Ska köra samma trick igen nästa gång… wink.gif
    Dock verkar det som KLM har nya regler som innebär 80Euro om paketet är över 1.60m (?), även om det klarar 23 kg. Hoppas dock slippa betala för detta. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 11:55 som svar på: Hjääälp mig!

Hmm. japp. Man kanske kan fixera hela brädan i en pelarborrmaskin på nåt sätt….så man inte slinter. 😛

• lars_k

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 11:38 som svar på: Hjääälp mig!

Du kan testa ett litet verktyg som vi skåningar kallar ”grisa-pitt”… Det är en liten vänstergängad dorn som man använder för att pilla ut avbrutna skruvar. Minsta spetsdiametern som clasohlson har är på 1.5 mm. Du bör försiktigt kunna borra ett 2mm hål i skruven och sedan skruva i en sån här i hålet och gänga ur skruven. Värt ett försök iaf:
    http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/HD3_201514_hi_S.jpg

• lars_k

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 09:53 som svar på: Onsalamätaren

Tiden som står under grafen stämmer.
    Dock visar den ca 15 grader för sydlig riktning…

• lars_k

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 16:15 som svar på: Bil i kapstaden

Jag kommer inte ihåg…
    Bäst är nog att försöka få tag i henne och få ett aktuellt pris.

• lars_k

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 13:18 som svar på: Bil i kapstaden

Jag har hyrt bil av subban 2 resor tidigare. Förvänta dej inget under i komfort. Bilarna är rätt skruttiga och som nån slusk på baksidan håller igång med bryska metoder. Dock har bilarna rullat de gånger jag hyrt. De är av typen Jetta/Golf runt 1990.
    Denna gång ska jag hyra en nyare bil, men får säkert betala mer också…

• lars_k

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 12:07 som svar på: Bästa kolfiberbommen?

Aha. OK. Verkar som Chinook vore ett bra val om man skulle gå över till Carbon.
    Annars ser nya Tecnolimits XTR Carbon ball ut också med sin nya ”revolution” böjkurva. Kan passa mej som håller framhanden nästan vid masten.
    Har deras Custom-Alu bom nu och den är najs.

• lars_k

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 11:42 som svar på: Bästa kolfiberbommen?

Har du nåt mer att komma med än en högljudd stinkande prutt Rambo?
    Vad var det som pajjade på din Chinook-alu?

• lars_k

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 18:15 som svar på: Film från G-Hammar….

Nejnej. jag tog inte illa upp…
    Att hålla brett ger en rad fördelar. Framför allt kontroll. Särskilt i lite mindre perfekta förhållanden här hemma. Vi har choppiga vågor, byig vind, ofta cross-on. Det rycker och sliter i grejorna, man får verkligen hålla riggen i ett järngrepp i cutbacken. Det framgår nog inte i en headcämfilm hur jäkla jobbigt det är.
    Av samma skäl har jag brett mellan stropparna. Framstropparna längst fram och bakstroppen långt bak. Det ger kontroll och stabilitet, och man får bra tryck på railen med framfoten. Sen är jag ju lång (193cm) också, vilket gör att jag kan stå brett och hålla brett.
    Hade men kört perfekta förhållanden på Hawaii etc skulle man nog ha en mer laidback smal stance, hållt ihop händerna och lagt ner riggen i bottensvängen så den slickar fejset. =)

• lars_k

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 16:07 som svar på: JP FWS vs. PRO Edition?

Den är redan fet-dingad…
    Tror dock det var hans radikala flickvän. Hon är likadan. =)

Sida 170 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA