Forumsvar skapade

Sida 173 av 321
  • lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 19:12 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Aha. Misstänkte nåt sånt.
    Jag får la hoppas på rejält mkt vind då. Som vanligt. =)
    Synd med incidenten. Det var dock inte jag…

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 17:56 som svar på: Tips om Pushloop??

Du ska lova lite mer i upphoppet än i en bakåt, och göra ett rejält ”uppjuck” mot riggen i upphoppet för att få en snabb rotation. Sen kraftigt skota ut (”pusha” riggen) för att häva rotationen innan landningen. Detta är vad jag har hört/läst. Sätter dem inte själv… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 17:47 som svar på: Bilder Åsa 2005-09-18

Härligt fina bilder från Åsa. Är själv vindsurfare och har kört yttre revet i flera år. Igår var ni så många där ute så det var bara att ge upp. Man vill ju inte köra på nån…
    När väljer ni piren framför yttre? Skulle vilja veta när det är lönt att ge sej ut…
    Det är ju svårt att samsas på ett sånt litet bryt…
    Vi ses! / Rille

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:07 som svar på: POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

HAHA. Fan va rolit!

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 09:27 som svar på: Vilka till Sydafrika i vinter?

17 Dec – 17 Jan. Vi är 5-6 st. Letar boende nu…

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 07:35 som svar på: Kl 08 00 varberg

Drog ner till Lejjet efter att ha blivit totalblockerad av ca 20 vågsurfare på Åsa yttre.
    Nästan rak onshore i Lejjet men bra tryck i 4.0. Sen vred det upp och blev riktigt bra mitt i och vid piren. Gubbhöga cleana vågor att rida och ladda på. En bra dag.
    Känns som hösten kan rädda denna sketsäsongen, bara det fortsätter… =)

• lars_k

Medlem
    19 september, 2005 vid 06:06 som svar på: Skillnad på olika segelmärken ……..

Ja, NP verkar gilla mer drag, som North. Dock har ju NP också flera olika linjer, likaså Simmer. NP Combat/Search och Simmer Crossover har mer buk på för bra drag och stabilitet. NP Zone och Simmer Vision/Xflex är plattare och mjukare för bättre vågridning.

• lars_k

Medlem
    18 september, 2005 vid 19:40 som svar på: Skillnad på olika segelmärken ……..

Tror inte det är så stor skillnad mellan olika märken, snarare mellan olika typer av vågsegel. De flesta märkena har 2 eller flera linjer. En ”onshore” – linje med stabil och konstant buk för bra bottendrag och stabilitet och en ”sideshore” -linje med mindre buk och mjukare känsla för bättre på/av i vågridningen och hanterbarhet. Sen verkar vissa märken välja att lägga sina linjer med tyngdpunkt åt ena eller andra hållet. T.ex North Instinct och Superstar ligger mer åt onshore-hållet medan Gaastra Manic och Poison är plattare och ligger mer åt sideshore-hållet. Naish ligger lite mer mitt emellan med Session och Force.
    Svårt att få allt i ett segel så det är tycke/smak och sina normala förhållanden som avgör vad som passar bäst.

• lars_k

Medlem
    18 september, 2005 vid 04:19 som svar på: Fet Våg

Misstänker att det är Dunkerbeck som seglar Jaws. Fett!

• lars_k

Medlem
    17 september, 2005 vid 16:27 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Att bli anklagad för att sno vågor på konfen är ju allvarligt så jag kollade igenom materialet… Jag filmade alla mina vågor och enda gången du var i närheten var en situation som jag uppfattar så här:
    Jag siktar in mej på en våg och ligger och feskör för att komma rätt. Då kommer du i lä i hög fart, går om och lovar upp på samma våg. Långt efter att jag har börjat rida vågen kommer du uppifrån i din bottensväng. Som du antingen får avbryta eller bli spolad upp på revet. Du avbryter och det är egentligen aldrig close mellan oss. Hade du inte snott min våg från början hade det inte varit några problem, hehe. Men 2 pers uppfattar ju alltid en situation olika så vi får väl ses på Stenudde-piren nästa gång och göra upp.
    Filmbevis ligger här:
    http://ftp.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=801&sort=2&cat=2&page=1

• lars_k

Medlem
    17 september, 2005 vid 08:18 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Va?! Jag snor aldrig några vågor. Måste kolla bildbevisen… =) Och man kan ju ligga 2st på en våg, även om det är lite väl trångt på Åsarevet.

• lars_k

Medlem
    16 september, 2005 vid 18:18 som svar på: Film från Ringenäs i onsdags (14/9)

Najs film Börje. Nu blev man ju lite sugen på att köra Ringenäs igen… smile.gif

• lars_k

Medlem
    16 september, 2005 vid 17:21 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Du kan ju kolla hur jag byggt min cäm nästa gång. Den har pallat med smällar från masten, rejäla ryggplask och spolningar. Jag tror den tål rätt mkt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    16 september, 2005 vid 15:47 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Fet film Ola och snygga cutbacks/airials du gjorde! Vilket jäkla tryck det var…
    Gillar musiken, vilka är det?
    Dax att kolla vad min hjälmkamera snappade upp….

• lars_k

Medlem
    16 september, 2005 vid 12:43 som svar på: varför gör jag allt i helt fel ordning???

Jag brukar rätt ofta sätta i bakfoten först, särskilt om jag ska ut genom brytande vågor. Så helt fel är det väl inte? Det viktigaste är att lägga sin tyngdpunkt och riggen långt fram innan planing. Det fixar jag med framfoten framme vid masten. Står alltså väldigt bredbent för att parera vågorna. När det börjar plana stoppar jag i framfoten också, gasar på med bakhanden och lutar mej mer bakåt.

Sida 173 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA