Forumsvar skapade

Sida 175 av 321
  • lars_k

Medlem
    12 september, 2005 vid 11:44 som svar på: da curve eller pocketwave?

Haha. gött som fan. Rätt bräda till rätt man. alles in ordnung! smile.gif

• lars_k

Medlem
    12 september, 2005 vid 08:37 som svar på: da curve eller pocketwave?

Bara som follow-up så har jag gett min Pocket78 en rejäl omgång nu vid Hammaren.
    Om du inte är ute 100% efter vågridning och vill ha lugn gång så skall du nog hellre välja Da Curven.
    Pocketen är grymt livlig, ligger högt i vattnet och varje chopp smäller till brädan. Lite jobbigt efter 4 timmar på vattnet…tur att padsen är tjocka och dämpande.
    Fast på vågen har den underbart acc nerför efter cutbacken, ligger fint i bottensvängen och tappar knappt någon fart vad man än gör. Riktigt livlig och snappy.
    För mej är brädan helrätt och grym. Men inte så allround kanske. Jag ska dock ge den minst en säs. Mkt potential helt klart.
    Men för dej – Da Curve. Givet.

• lars_k

Medlem
    11 september, 2005 vid 18:59 som svar på: Bilder från Gislövshammar

Jaja. Får väl se om jag delar med mej av mina film-alster. Sakker!

• lars_k

Medlem
    11 september, 2005 vid 18:46 som svar på: Bilder från Gislövshammar

Det var ju inte änd-läget. Sakker!
    Jo. Cämen var i säcken!

• lars_k

Medlem
    11 september, 2005 vid 18:39 som svar på: Bilder från Gislövshammar

Har 2 timmar material att redigera… Jag gör det inte ikväll iaf… =)

• lars_k

Medlem
    11 september, 2005 vid 18:35 som svar på: Bilder från Gislövshammar

Gött! Du fångade mej perfekt i en table-top =) Tackar!
    8 timmar i bil, 10 timmar på vattnet i otroligt bra förhållanden. Nu är det gött med en pilsner framför datan. smile.gif

• lars_k

Medlem
    9 september, 2005 vid 07:26 som svar på: Förlängare för RDM master. Vilken är bäst?

Japp. Måste testa. Blir säkert framtidens ”custom-made” koncept.
    Verkar som du fyller år idag. GRATTIS! smile.gif

• lars_k

Medlem
    9 september, 2005 vid 06:52 som svar på: Förlängare för RDM master. Vilken är bäst?

Japp. Den beräkningsrapporten skulle jag vilja inspektera innan ett eventuellt köp! Allra helst köra FE-modellen också. smile.gif

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 19:41 som svar på: Förlängare för RDM master. Vilken är bäst?

Jo. Spårvarianten är nog bäst på en kolfiberförlängare, ger inga försvagningar om de bärande fibrerna under är obrutna. Dock kapar man en jäkla massa fibrer om man borrar hål. Kompenseras säkert med extra laminat iofs.
    För mej känns en alu-förlängare mer robust men en välbyggd av kol kan säkert också göra jobbet.
    Jag är nog yrkesskadad som tänker spänningar och hållf hela tiden… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 19:36 som svar på: Borrby/Gislöv lördag?!

Jag drar till Gislöv om prognosen håller. Foreca ser ju finfin ut. SMHI gör det inte…fast de är ju iofs dokumenterat inkompetenta. wink.gif

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 18:52 som svar på: Sydafrika

I Langebaan finns en stor uthyrare, en av få i SA:
    http://www.capesport.co.za/
    Är beläget vid den stora Lagunen i Langebaan som ligger ett par timmars bilfärd norr om Kapstaden. Är ett stort center med shop och mkt utrustning att hyra. Hade mkt inne och moderna grejjer när jag var där.
    Dock var det ju plattvatten i lagunen som gällde. Lär vara mer vindsäkert och ha ett annat vädersystem än vid Kapstaden. Dvs det kan blåsa i Langebaan när det är punka i Kapstaden. Tror dock det kan gå att hyra vågprylar och ge sej en bit norrut till Swartriet (där SURF gör vågtesterna) eller fortsätta ännu en bit norrut till Elands-bay som lär vara sjukt bra.
    Och sjön du nog hört talas om ligger nära Tableview norr om Kapstaden. Där köper man medlemskort i klubben för att få access.

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 14:41 som svar på: Förlängare för RDM master. Vilken är bäst?

Tipsa du om en RDM-alu mast så köper jag den… Nä. Carbon gör sitt i master – lätt och styvt. När det gäller längare vet jag vilken slarver jag är. Slänger med dem in och ut ur min bröt-väska i bilen. Carbon är mkt känsligt för slag mot vassa kanter. Slitagemässigt i förlängningssystemet är alu överlägset. Och många carbonförlängare har borrade hål här. Slitstarkt? Men det finns bra och dåliga carbonförlängare. Liberty och Kela ser ju grymma ut. Men dyra. Har du byggt ett vadderat förlängar-fodral för dina Kelisar? wink.gif

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 13:52 som svar på: Förlängare för RDM master. Vilken är bäst?

Är du skeptisk mot Carbon (som jag är…) kan du ju satsa på en Tecnolimits Alu-Ergal längare. Maken till bombsäker längare har jag aldrig sett (jag har 2 st i olika längder varav den korta i princip förlänger 0 cm). Dock är de såklart tyngre än Carbon men vikten hamnar där den skadar riggen minst: längst ner.

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:00 som svar på: Klittmöller imorrn!

Haha. Hur fan ska du hinna med allt det?? Surfa 1 timme eller? Nä skippa shoppingen… Köra till tyskland tar väl 3-4 timmar enkel från Klittmöller.
    Jag har funderat på Skagen-över-dagen konceptet. Fast inte köra hela vägen till Klitten, utan köra något av spoten Kjul-strand/Skiveren/Gamle-skagen ost om Hirtshals. Lär vara guldspot vid hård V-NV. Helt i klass med Klittmöller.

• lars_k

Medlem
    8 september, 2005 vid 04:23 som svar på: Challengers master??

Tjänar man nåt viktsmässigt med extra-biten jfrt med en lång kol-längare?
    Verkar för mej som lösningen är rätt meningslös jfrt lång längare. Ännu en skarv som kan kärva/glappa och maststyvhetsmässigt blir det ju ingen skillnad heller…(?)
    Iofs kan man ju slippa köpa lång förlängare men det prispåslaget är ju litet jfrt med att köpa en kort.

Sida 175 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA