lars_k
Forumsvar skapade
-
Japp. Här blir det fan inga vågor. Jag drar över till DK igen nästa gång det blåser över helgen. Körde Blöjlanda ikväll. Rätt ball. Fast jag är mer på segelsnurrnivå… Satte några löjliga helitacks, haha.

-
På NNO kan nog ”Bunkers” strax söder om Klittmöller funka bra. Eller Agger om det vrider upp mer mot rak Nord.
NO funkar för östra Vigsöbukten eller uppåt Lökken.
Fast annars är nog en stabil SV-NV prognos att föredra om man ska ta språnget över till DK… Jag kom precis hem efter en vecka där. Fan va gött de var. 4 vågdagar på en vecka =) -
Tysk webbdesign kunde sett bättre ut..verkar som de prioriterar annat. Att leverera surfprylar kanske

Dra iväg ett mail och skriv vilken bräda du är intresserad av och vad den skulle kosta dej inkl frakt till Sverige. Du får snabbt svar. Jag köpte nyss ett segel från windsurfing-boutique och gav 39 Euro i frakt. En bräda blir förstås dyrare i frakt men det blir ju ändå ganska billigt totalt sett.
Nytt är najs även om det är fjolårs. =) -
Ingen svensk tull eller moms. Bara tysk moms som är lägre än den svenska. Frakt tillkommer, för en bräda ligger den på 30-50 Euro.
-
Köp fjolårs i Tyskland. Jag har t.ex. handlat mkt av
http://www.surfshop-keppler.de/
http://www.windsurfing-boutique.de
http://www.surflinekiel.de
som har mkt hemma.
Du för över pengar på deras bankkonto, sen har du prylarna inom 1-2 veckor. Funkar fint. =) -
Enligt SURFs test och vägning, utan stroppar och fena:
Playmate 04 100 liter: 7.5 kg
Playmate 05 100 liter: 6.3 kg
En prestation att de lyckades göra en så tung bräda 04…
-
Hehe, jag fick också mail från någon jag hoppade på för ett tag sen… Blocket gäller tydligen för gammalt junk…. Bara att gratulera..(?)..
Hej Rille
En kort kommentar till ditt mail för två månader
sedan.
Sålde igår det sista av utrustningen. Allt har gått
till personer som visste vaad de ville ha. Jag fick
inte mina 18,000 utan det slutade på knappt 15,000.
Själv surfade jag normalt från april till november
fram tills förra året. Har provat diverse andra brädor
och har kompisar som provat mina. Gamla ja, men spöade
fortfarande de flesta under normala förhållanden. Det
jag i så fall skulle byta var segel, eftersom man idag
med utflexande segel kan segla överriggad.
Bara en kommentar.
Hade det inte varit för höften skulle jag fortsatt
långt efter pensionsåldern. That’s for shure.
Viktigast är att ha roligt. Idag är det MTB som
gäller.Ha det!
Dag (62-åring)— rille
skrev: > Är inte intresserad av att köpa dina grejor men
> undrar lite… Du verkar ha varit ganska aktiv en
> gång i tiden så du borde ha lite koll på hur beg-
> marknaden för vindsurfutrustning ser ut.
> Idag tappar en splitt ny bräda 30% av sitt värde
> efter en säsong. Efter 2 säs kanske man får halva
> priset om man har tur. Dina grejer är 10+ år
> gamla = tyvärr i princip ganska värdelösa.
> Tycker det är synd om du försöker kränga grejorna
> till någon stackars ovetande nybörjare. Idag lär
> man sej surfa på helt andra grejor – betydligt
> lättare och roligare. För 18000 får man en
> väldigt fräsch komplett utrusning, 2-3 år gammal.
> Så, tyvärr. Sopcontainern nästa.
> Jag sålde nyligen segel årsmodell 2004 efter en
> säsongs segling. Gav 6500 kr, fick 3500 trots bra
> skick. Så ser det tyvärr ut.
> mvh Rickard i GBG. -
Grymma bilder Rambo-mææn! Ar i tillbaka i DK nu, har fått 4 vågdagar till! Klitten i Juli rokkar! =)
-
Jag är där 17 dec till 16 jan. Har tänkt hyra en lgh ihop med två andra men man kan ju också hyra en fet villa med pool och grejjer om man är fler… =)
-
Haha. Icke. Kolla historiken från norra Grötö. Medelvinden passerade aldrig 12 m/s igår. Sakker. =)
Men det var bra nära jag fick bita i det sura… -
Haha. No way. Du kör ju 4.2 redan i 10 m/s…. =)
-
lars_k
Medlem19 juli, 2005 vid 19:35 som svar på: Nån som ska surfa på onsdag i närheten av AbbekåsAnnars funkar Mossbystrand, strax öster om Abbekås, fint vid SV. Det blir nära sideshore och bra vågor. Tror det blir bättre än Kåseberga/Löderup där SV ger rak onshore….
-
Vet ej vad du har för segel men vad som hänt på segelfronten senaste 10 åren är framför allt att riggen blivit mer lätthanterlig. Dels rent viktsmässigt, dels att den jobbar mkt mer och släpper vinden i byarna. Förr hade man ett jäkla drag hela tiden vilket blev tungt i längden. Dock i mindre storlekar (under 6 kvm) kan nog dina segel vara OK, på större storlekar kommer du att vinna väldigt mkt på att köpa nytt, eller några år begagnat.
-
Smhi varnar som vanligt för vindbyar, denna gång i samband med åska. Kommer det vind som kontinuerligt ligger på 13-17 m/s ikväll ska jag äta upp din indian-luva. Sakker.

-
Vad bra. Då ser vi snart kites utan linor dårå…