lars_k
Forumsvar skapade
-
Tecnolimits gör bra smala vågbommar i alu, tex Myto eller Custom med bom(b)säkert pushpin bakbeslag. Kolla med Paddy på http://www.surfersworkshop.se
-
gillar du tyska så kan du ju läsa detta SURF-testet:
http://www.renninger2001.de/surfersdream/Gabeltest.zip
SURF har testat 3 st olika nautix-bommar. Verkar helt OK. -
Vafaen!! Förstör inte en sån gammal fin klenod… =)
Dina brädor har lika bra plats i originalutförandet./En som har en röd originalrenoverad Amazon 122S 69:a stående i ett garage i skåne…
-
Jag är 35+ och hur fräsch som helst…
Hmm kanske inte. 4 timmar stök och fett tryck har satt sina djupa spår i kroppen. Får la köra smörsegling med er i Lejet nästa gång. =)
-
Du SKA tappa greppet i cutbacken Basse! Det är ballt! =)
Apel var sanslöst överbefolkat och stökigt, men det gör ju bara att det blir än mer hardcore.
-
Om AHD är beredda att betala en reparation kan det ju bara innebära att brädan kommer från en misslyckad batch som de är helt medvetna om. Hade de haft 100% i sin tillverkning hade de aldrig betalat. Och att de har/har haft inkörningsproblem i sin fabrik erkänner de ju själva… En reparerad bräda har helt kasst andrahandsvärde så skadan för kunden kvarstår. Du borde helt klart få en ny bräda som AHD pröjsar!
-
Haha.
Kenya kanske det var men vafaen gör det? Kunde lika gärna varit Biaffra.
-
Tror AHD har bytt fabrik från en i Schweiz till en i Marocko. Rent intuitivt låter det som en risk för försämrad kvalité…

Tidigare har ju AHD varit kända för fin byggkvalité med ett extra termoplastlager ytterst på brädan som skydd. Så kanske det inte är längre…
Trist med din nya bräda…
-
Hmm. Såna där hål kan väl vilken bräda som helst få om man trycker nåt vasst i dem, tex en vass sten. Har du boardbag…?

-
Japp. För lite nedhal ger också tryck i toppens akterlik och instabil rigg. Allmänt kass känsla i riggen beror ofta på för lite nedhal. Dra som satan i nedhalet. Akterliket ska vara löst från toppen ner till 2:a lattan normalt sett.
-
En grej är att du kan ha haft för lite uthal och därmed buken och tryckpunkten för långt fram i seglet. Eller var det så enkelt som hängselelinorna för långt bak…? Du ska kunna hänga endast i hängselen ”no hands” när du planar.
-
Jag misstänkte det.
-
Vem tar ansvar för om du ansvarar för Norrtälje-spottet? Inte jag iaf.