Forumsvar skapade

Sida 194 av 321
  • lars_k

Medlem
    16 april, 2005 vid 19:27 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

Trångt? Blir nog inte värre än Åsa yttre en bra dag… Man får ju samsas om det göttiga.
    Här är en bra bild på hammaren och hur vågorna vrider =)

• lars_k

Medlem
    16 april, 2005 vid 18:22 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

”Trollsskogen” är ju brytet uppe vid brännabben. Ängjärnsudden är udden längre söderut. Kolla kartan…

• lars_k

Medlem
    16 april, 2005 vid 17:13 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

Vill inte bomma jag heller. Kollar prognosen tidigt imorgon bitti. Ser det bombis ut joinar jag runt 10-snåret =)

• lars_k

Medlem
    16 april, 2005 vid 15:12 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

Till Simrishamn kan ni nog hitta. Därifrån söderut förbi Brantevik mot Skillinge. Det finns en liten gul skylt som det står Gislövshammar åt vänster. Sväng ner där. Parkerar och riggar gör man vid husen. Sen bär man ner grejorna till södersidan av udden. Launch där nere ”på insidan”. Vågorna vrider runt udden och rids på läsidan (åt söder).

• lars_k

Medlem
    16 april, 2005 vid 14:21 som svar på: Öland utsida nu på söndag – vilket ställe i NOvind

Ville bara upplysa att Gislövshammar ligger i skåne…så ni inte hamnar helt åt helvette =)
    Vi körde trollskogen i höstas på NNO-vind och det var liite för onshore där. Efteråt fick vi höra att löcalsen hade kört söder därom, vid ängjärnsudden. En titt på kartan visar också att vid NO blir det rak onshore vid trollskogen. Ängjärnsudden blir ett fint pointbreak. Bör nog funka fint imorrn om det blir NNO-NO. Vid N-NNV blir trollskogen klockis.
    Lycka till på roadtrippen!

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 18:58 som svar på: windsurf april 05

Japp, den var grym. Min ”förstående” flickvän köpte den nyligen till mej… Vilken lycka! =).

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:32 som svar på: Skåne i helgen?

Jag har faktiskt ”DakineColdWaterMitts” nu =)

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:29 som svar på: Skåne i helgen?

Det ligger strax söder om Simrishamn. Är stenigt, kanske inte så kul för Saga… Sandstrand söder därom vid Borrby strand, dock ganska strömt och med shorebreak.
    Båtwebben har NO 9-13 på söndag.

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:19 som svar på: Skåne i helgen?

Ska vi dra till Gislövs, Basse? Klockrent på NO kuling… =)

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 07:32 som svar på: Skota för mycket?!

Jag brukar tänka att jag bara ska avlänka luftflödet liiite grann för att få max framdrivning kontra luftmotstånd.
    Men det känner man bra genom direktkontakten med draget man har när man håller bommen. Detta är ju en av tjusningen med ws.
    Inte som när man seglar båt och får sitta och stirra på telltales etc tongue.gif

• lars_k

Medlem
    13 april, 2005 vid 19:20 som svar på: RDM förlängning från 0 cm (QR)

Pin är smidigt men vissa typer gängas på 8 mm pinbult. Det räcker att den gängas upp ett halvt varv så blir det enorma påkänningar som gör att pinbulten kan spricka av. Det gäller att se till att pinnen hela tiden är åtdragen mot metallbrickan, gärna inkletad i gänglås typ loctite.
    Det finns också pinnar som är helt ingjutna i jointen eller har större gänga, tex GUN som kör 10mm gänga där pinnen gängas in i jointen. Dessa bör hålla betydligt bättre.
    De flesta som vill köra bombsäkert kör dock US-kopp (QR) som mkt sällan pajjar.

• lars_k

Medlem
    13 april, 2005 vid 19:12 som svar på: RDM förlängning från 0 cm (QR)

Ser faktiskt ut som Tecnolimitzen förlänger minimalt om man tar bort ringen… Konstigt bara att enligt http://www.ytspänning.se så förlänger 40 cm längaren minst 10 cm. Men det kanske är fel? 25 cm längaren förlänger 0-25 cm. Konstigt om de ser likadana ut i basen?
    Är riktigt sugen på 40 cm längaren om den har samma bas… =)

• lars_k

Medlem
    13 april, 2005 vid 15:37 som svar på: RDM förlängning från 0 cm (QR)

Jo, om man struntar totalt i andrahandsvärdet är det väl bara att kapa av några cm… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    13 april, 2005 vid 12:33 som svar på: RDM förlängning från 0 cm (QR)

Haha. Kapa masten för att slippa lita vario? Finns det sådana som gör det?
    Inte aktuellt för min del kanjagmeddela. wink.gif

• lars_k

Medlem
    13 april, 2005 vid 10:10 som svar på: RDM förlängning från 0 cm (QR)

Jag har funderat på samma sak. Men om man ska få 0 förlängning måste koppen in i masten. Det är den för fet för. SP säljer senaste Streamlined som förlänger från 2 cm. Men den är för pin förstås…Ser jävligt slimmad och käck ut annars. Ingen bred bottendel som alla andra RDM-förlängare.
    Som jag ser det måste en RDM-förlängare för QR minst förlänga motsvarande koppens höjd, ca 5 cm. tongue.gif
    Dax att ta fram en RDM-QR-kopp med mindre diameter som passar inuti masten tycker jag….

Sida 194 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA