lars_k
Forumsvar skapade
-
lars_k
Medlem21 februari, 2005 vid 15:41 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*Varför tror du masten kommer att spricka i skarven? Den är oftast starkast. Pallar en mast påfrestningarna på havet så klarar den säkert ditt lilla skynke också.
-
Gun MC och Hammer fick bra kritik i senaste SURF, helt i klass med dubbelt så dyra segel. Skitbra köp helt enkelt.
-
Japp. Och de har länkarna till tyska handlarna också:
http://www.surf-magazin.de/_links/links_shops.html
Surflinekiel hittade jag dock först efter idogt googlande…
-
Japp. Jag hänger på och fyller Mercan med fjolårs-junk. =)
-
Tjenare. Jag är en såndär marodör som inte ”fullt ut” stödköper hos svenskarna…
Letade nyss efter ett 04 Naish session och hittade till slut en handlare som hade ett: http://www.surflinekiel.de
Samma som keppler, betala i förskott på deras konto.
De har de ”coola” märkena: Starboard, Jp, Tabou, Naish, Gaastra, Hotsails, Np, Severne etc. Bra fjolårspriser. Har en hel del på lager nu.
Verkade lite frågande när jag ville de skulle skicka seglet till sverige, men jag fick iaf hem det på en vecka med UPS. Ett segel kostade frakt 38 Euro. Kiel är jävligt nära också. Värt ett besök på bunkringresan kanske…
-
Liite svårt att se på bilderna kanske…

-
Kommer de att utgå ifrån Gaastra på vågseglena också…?
-
lars_k
Medlem7 februari, 2005 vid 15:32 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*Kolla http://www.gunsails.de . De har nog en jävla massa master på lager om någon. Loop C25 är en billig mast, 430 cm kostar 109 Euro.
De brukar leverera på ca en vecka. 48 st kanske kräver en separat förhandling per telefon…
Om ni inte pajar masterna så kanske ni kan sälja dem här på köp/sälj efteråt och få igen lite pengar
-
Hmm…sorry. I think the ftp-master should remove them in that case. It is out of my control now…
I hope you will make more nice videos from dreamspot maui soon! -
Jag körde ett onshore 5.3 00 i ett par säsonger. Skönt segel med bra bottendrag och lätt känsla. Hade ju också rätt mast till den, en Simmer SC6 430.
Sen kan man ju fråga sej om man ska ha så stor andel monofilm i ett vågsegel. Det höll bra dock förutom att jag pangade övre rutan när masten gick i botten i en fet spolning i SA. Kvalitén lite sisådär, trots att jag var väldigt rädd om seglet började det fransa sej i bakkanten (lösa trådar) efter ett tag. Dock inget allvarligt förstås…
Är nog ett bra köp om det är i bra skick. Är dock inget ”bombsäkert” segel i vågorna… -
Tror inte det skiljer så mkt för brädvalet om man tänker köra på västkusten eller Torö. Förhållandena är ganska lika (beroende på spot och väder förstås). Och på västkusten går det att hitta sidvind och tryck om man kör till rätt ställe.
Det som är viktigare är nog istället vad man har/vill ha för stil på vågen. Korta kvicka manövrar eller snabba, sugande bottensvängar.
Stubbyn är nog bäst för den kvicke medan traditionella vågisen kanske passar den andra bättre.
Hur man tar sej ut genom bryt är nog mer en tränings/vanesak än att ha rätt bräda. Handlar mkt om timing, viktfördelning och kanske ett pumptag i rätt ögonblick.
Och jag tror nog inte du ska välja fena efter rädslan att slå i botten. Prioritera svängegenskaperna framför vad nån kortad cm kan göra för att undvika bottenskrap… -
Ringenäs på NV får du inte missa, klart bättre vågor än Apel. Måååånga svängar på vågen. =)
Vilshärad strax norr därom är minst lika bra. Då på S-SSV. Går ej av lika ofta dock…