Forumsvar skapade

Sida 198 av 321
  • lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 15:41 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Varför tror du masten kommer att spricka i skarven? Den är oftast starkast. Pallar en mast påfrestningarna på havet så klarar den säkert ditt lilla skynke också.

• lars_k

Medlem
    19 februari, 2005 vid 08:56 som svar på: Beställning gunsails.de

Gun MC och Hammer fick bra kritik i senaste SURF, helt i klass med dubbelt så dyra segel. Skitbra köp helt enkelt.

• lars_k

Medlem
    11 februari, 2005 vid 08:04 som svar på: Tyska handlare utöver keppler?

Japp. Och de har länkarna till tyska handlarna också:
    http://www.surf-magazin.de/_links/links_shops.html
    Surflinekiel hittade jag dock först efter idogt googlande… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    11 februari, 2005 vid 07:38 som svar på: Tyska handlare utöver keppler?

Japp. Jag hänger på och fyller Mercan med fjolårs-junk. =)

• lars_k

Medlem
    11 februari, 2005 vid 07:30 som svar på: Tyska handlare utöver keppler?

Tjenare. Jag är en såndär marodör som inte ”fullt ut” stödköper hos svenskarna…
    Letade nyss efter ett 04 Naish session och hittade till slut en handlare som hade ett: http://www.surflinekiel.de
    Samma som keppler, betala i förskott på deras konto.
    De har de ”coola” märkena: Starboard, Jp, Tabou, Naish, Gaastra, Hotsails, Np, Severne etc. Bra fjolårspriser. Har en hel del på lager nu.
    Verkade lite frågande när jag ville de skulle skicka seglet till sverige, men jag fick iaf hem det på en vecka med UPS. Ett segel kostade frakt 38 Euro. Kiel är jävligt nära också. Värt ett besök på bunkringresan kanske… wink.gif

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2005 vid 13:41 som svar på: www.mauisails.com – Barry, McGain mfl kör på

Liite svårt att se på bilderna kanske… wink.gif

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2005 vid 12:50 som svar på: www.mauisails.com – Barry, McGain mfl kör på

Kommer de att utgå ifrån Gaastra på vågseglena också…?

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2005 vid 06:51 som svar på: Ta bort ssm_ – filerna från ftp:n!

Bra.

• lars_k

Medlem
    9 februari, 2005 vid 13:34 som svar på: Tjenare!

Farligare är det säkert med kite. Men ”alla” säger dock att det är lättare att lära sej kitea.
    Windsurfa är dock överlägset coolast så valet är ju givet! wink.gif

• lars_k

Medlem
    7 februari, 2005 vid 15:32 som svar på: 48st Vinsurfing-master köpes bästa pris *DELETED* *DELETED*

Kolla http://www.gunsails.de . De har nog en jävla massa master på lager om någon. Loop C25 är en billig mast, 430 cm kostar 109 Euro.
    De brukar leverera på ca en vecka. 48 st kanske kräver en separat förhandling per telefon…
    Om ni inte pajar masterna så kanske ni kan sälja dem här på köp/sälj efteråt och få igen lite pengar wink.gif

• lars_k

Medlem
    5 februari, 2005 vid 09:44 som svar på: Bara för att jävlas

Hmm…sorry. I think the ftp-master should remove them in that case. It is out of my control now…
    I hope you will make more nice videos from dreamspot maui soon!

• lars_k

Medlem
    4 februari, 2005 vid 20:54 som svar på: Onshore

Hehe, trodde inte du skulle få ihop trasorna. Segelduk låter ju seriöst, men bara det funkar så…
    Kul att du är nöjd iaf. =)

• lars_k

Medlem
    4 februari, 2005 vid 12:34 som svar på: Onshore

Jag körde ett onshore 5.3 00 i ett par säsonger. Skönt segel med bra bottendrag och lätt känsla. Hade ju också rätt mast till den, en Simmer SC6 430.
    Sen kan man ju fråga sej om man ska ha så stor andel monofilm i ett vågsegel. Det höll bra dock förutom att jag pangade övre rutan när masten gick i botten i en fet spolning i SA. Kvalitén lite sisådär, trots att jag var väldigt rädd om seglet började det fransa sej i bakkanten (lösa trådar) efter ett tag. Dock inget allvarligt förstås…
    Är nog ett bra köp om det är i bra skick. Är dock inget ”bombsäkert” segel i vågorna…

• lars_k

Medlem
    3 februari, 2005 vid 12:14 som svar på: Västkusten, Torö och vågbrädan

Tror inte det skiljer så mkt för brädvalet om man tänker köra på västkusten eller Torö. Förhållandena är ganska lika (beroende på spot och väder förstås). Och på västkusten går det att hitta sidvind och tryck om man kör till rätt ställe.
    Det som är viktigare är nog istället vad man har/vill ha för stil på vågen. Korta kvicka manövrar eller snabba, sugande bottensvängar.
    Stubbyn är nog bäst för den kvicke medan traditionella vågisen kanske passar den andra bättre.
    Hur man tar sej ut genom bryt är nog mer en tränings/vanesak än att ha rätt bräda. Handlar mkt om timing, viktfördelning och kanske ett pumptag i rätt ögonblick.
    Och jag tror nog inte du ska välja fena efter rädslan att slå i botten. Prioritera svängegenskaperna framför vad nån kortad cm kan göra för att undvika bottenskrap…

• lars_k

Medlem
    2 februari, 2005 vid 20:45 som svar på: Sveriges bästa vågseglingsspot?

Ringenäs på NV får du inte missa, klart bättre vågor än Apel. Måååånga svängar på vågen. =)
    Vilshärad strax norr därom är minst lika bra. Då på S-SSV. Går ej av lika ofta dock…

Sida 198 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA