Forumsvar skapade

Sida 207 av 321
  • lars_k

Medlem
    3 december, 2004 vid 16:49 som svar på: 2005: The year of the stubby?

Äh. Det är ju kul att sitta och tjöta lite på jobbet… wink.gif

..hmm jag brukar sällan ge mej utan övertygande argument. Mitt personliga problem kanske…som retar upp folk ibland, hehe tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 december, 2004 vid 13:55 som svar på: 2005: The year of the stubby?

AHD skrev själva i marknadsföringen att AW skulle ”satisfy the most radical wave riders”… wink.gif
    Men jag tycker själv att brädan är snabb som fan och hoppar bra, men att man måste ”pressa” den lite i vågridningen (down-the-line) jämfört med en ren vågis. Kanske lite åt wave/freestyle hållet dårå, dock har jag ju inte testat EVO:n (än..). Om den skiljer sej radikalt i vågridningen (vilket jag betvivlar) så känner jag mej överbevisad och kommer att ge mej.
    Haha vilken jobbig jävel jag är wink.gif

• lars_k

Medlem
    3 december, 2004 vid 12:50 som svar på: 2005: The year of the stubby?

Jovisst. Jag håller lite med om att brädtypen är en liten revolution. Men EVO:n kom som årsmodell 04 och 03 fanns det redan vågbrädor i klassen, t.o.m. med nära nog identiska längd/bredd mått (AHD AW55). Men tydligen kan man med massiv marknadsföring, Starboard-representanter wink.gif etc tuta i folk vafan som helst.
    Att de andra inte fick nån uppmärksamhet är en gåta för mej…

• lars_k

Medlem
    3 december, 2004 vid 07:25 som svar på: Snubben bakom ”Nicknämet”!?!?!?!

Här är ”Lasan” när han rattar sin MaxiRäser. Tyvärr inga vågor att surfa på den dagen. Men med 2-3 meters dyning, fullt ställ och 10+ m/s planar åbäket (..i ”nerförsbacke” ) =)

• lars_k

Medlem
    3 december, 2004 vid 07:07 som svar på: Surf i gbg på sönd…?

Jag åker nog till Apel. Kollar Åsa yttre först. Om det ser surfbart ut sticker jag ut där istället…

• lars_k

Medlem
    2 december, 2004 vid 15:09 som svar på: 2005: The year of the stubby?

Att starboard kom med en revolution med EVO:n 04 kan man ju därmed avslå, vilket var min point.
    Konstigt att man då kan läsa i test efter test av EVO:n att den kom med något revolutionerande och nytt. Utvecklingen har snarare varit gradvis och styrd av trender. Just nu är det kort/brett som gäller. Frågan är vad som är nästa heta trend… wink.gif

• lars_k

Medlem
    2 december, 2004 vid 12:56 som svar på: 2005: The year of the stubby?

Nja. 68:an var 240 cm och inom din gräns iaf…
    Men man ska nog inte stirra sej blind på längden utan snarare hur rockern och outlinen ser ut. Själva nosformen är ju mest kosmetika. Några cm hit eller dit i nosen spelar mindre roll. tongue.gif
    Här är 03:orna:

• lars_k

Medlem
    2 december, 2004 vid 10:52 som svar på: Vågsurfing på SVT

Så du menar att när vattnet är varmare än luften så bildas inte denna ”luftkudde” utan vinden driver vågen med mer kraft? Jäkligt intressant. Bara att lösa handskproblemet då så man kan köra även under 5 grader i luften som är min gräns. wink.gif

• lars_k

Medlem
    2 december, 2004 vid 07:32 som svar på: 2005: The year of the stubby?

OK. Det är kanske bara gradskillnader mellan Fish-brädorna och stubbysarna. Framför allt de minsta Fisharna. Dock sa ju Starboard själva att EVO:n var så revolutionerande när den kom, trots att de hade Fish-brädor långt tidigare.
    Och förresten skojade jag lite med Adde när jag skrev att AHD AW var ”originalet”. Vi hade ”an argument” om AW vs EVO för en tid sen wink.gif

• lars_k

Medlem
    1 december, 2004 vid 20:35 som svar på: 2005: The year of the stubby?

ZZZZZzzz… Fishbrädorna är ju inte riktigt samma typ av brädor. Feta och långsamma. Snarare till för stora vågor men lite vind. Inte smått, mushy, mkt vind och onshore som i europeiska förhållanden. Där passar de nya kort/breda vågisarna bättre.

• lars_k

Medlem
    1 december, 2004 vid 13:16 som svar på: 2005: The year of the stubby?

Japp. Bra att du inte glömmer ”originalet” – AHD AW som kom 03. Exocet universal kom också då, glöm aldrig dem heller… =)

• lars_k

Medlem
    1 december, 2004 vid 11:17 som svar på: 2005: The year of the stubby?

AHD har ju en PiT också som nog är den som nog är mer ”Eurowave” än Kauli Pro. Undrar varför de inte kunde klämma fram en 75 litare också, min AW55 03:a är ju så himla go…Men den hade kanske överlappat KauliPro 75 för mkt tongue.gif

PiT
    240/58/85
    249/62/99

• lars_k

Medlem
    30 november, 2004 vid 18:54 som svar på: Hell yea…

Haha. Åsa stenudde blir klockrent. Gött! =)

• lars_k

Medlem
    26 november, 2004 vid 12:04 som svar på: Internetshop i Europa

Japp. Aldrig nåt strul här heller. Mina köp utomlands har gått smärtfritt (GUN och Keppler).
    Fick dock vänta en dryg månad på en mast som beställdes från en svensk shop…

• lars_k

Medlem
    26 november, 2004 vid 11:43 som svar på: Internetshop i Europa

De som tjatar om ”shop-local” är ofta de som har fet spons från dessa lokala shopar. Tror fan att de tycker så då.
    Jag var nog den som först handlade på och tipsade om Surfkeppler och det skäms jag inte för. Handla där det är billigast, det är en fri marknad. Finns många surfsugna ungdomar/studenter som inte har råd med stödköp i en dyr lokal shop.
    Surfkeppler (http://www.surfkeppler.de) har mkt bra priser på fjolårs och hyfsade på årets prylar. Många handlar där.

…förresten handlade jag nya segel lokalt nyligen men det var endast för att jag fick en bra deal… =)

Sida 207 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA