Forumsvar skapade

Sida 209 av 321
  • lars_k

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:35 som svar på: Stark vind!

Dax att ta på dej handskarna nu eller?

• lars_k

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:13 som svar på: Stark lokalism

Inte konstigt att filmen kommer från ett land som förhärligar våld i alla avseenden. Vilka idioter det finns…

• lars_k

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:10 som svar på: Stark vind!

Står du ut med nollgradigt och snöstorm så blir Apel riktigt livat på torsdag…

• lars_k

Medlem
    16 november, 2004 vid 11:04 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Aha. Najs linje. Mkt power i den. Bra för en knutte som du =)

• lars_k

Medlem
    16 november, 2004 vid 09:43 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Gött. Har du komplett segelställ nu adde? Vad har du för segel?
    Session-Force-Boxer eller?
    Mitt Session 4.5 levererade på Åsa-brytet igår. Kändes trots lite överriggad grymt lätt och stabilt i handen och lätthanterligt på vågen. Mkt skön känsla i riggen. =)

• lars_k

Medlem
    15 november, 2004 vid 19:25 som svar på: Tufft insteg…

Nä. Man går i vid en launch bakom en bränning nere vid hamnen sen kryssar man 500 m ut till yttre revet. Där ute kan man krypa upp på land och vila en bit in bakom ön där det inte är vågor. Ön funkar som vågbrytare. Åsa är rätt snällt egentligen. Men missar man kan stora vågor och mycket sten ställa till en del skada på dej och din utrustning… Det gäller att tänka till och ha respekt för stället.

• lars_k

Medlem
    15 november, 2004 vid 17:59 som svar på: imorgon måndag?

Japp. Åsa går hårt åt kropp och utrustning. Ändå kommer man tillbaka gång på gång och tigger stryk…
    Jag fick en rejäl smäll på knät i en spolning. Men smärtan la sej.
    Hoppas ni har bra läkekött… wink.gif

• lars_k

Medlem
    15 november, 2004 vid 17:36 som svar på: imorgon måndag?

Så många svängar får man inte i Åsa. Max 2 cutbacks med fett tryck sen ett par till slöa om man har tur. Jag gillar egentligen Ringenäs-typen av våg bättre. Lite mindre tryck men man kan ligga och tyskrida den hur länge som helst. Har nog fått 5-6 bottensvängar när det varit som bäst. Och Dogge lär ju vara minst lika bra- Jag har tänkt dra ner til Dogge på SV-V men det har inte blivit av…Är ju några mil härifrån…Men nångång ska ju vara den första…Känns bra att ha testat Vilshärad på SSV-SV iaf. Underbart spot =)
    Hmm. Var ligger eastside egentligen…?

• lars_k

Medlem
    15 november, 2004 vid 17:19 som svar på: imorgon måndag?

Gött som fan. Dogge är ännu outforskat för mej. Kanske för att Åsa går av duktigt vid samma vinkel…
    Går Ringenäsan av och det är över 5 grader i luften så kommer jag ner. Hoppas kylan som kommer i helgen blir kortvarig. Känns inte som det är slut än. Jag frös inte det minsta idag. Öppna handskar från Biltema, 2mm neosockar innanför skorna och tyskpannband innanför hjälmen gör susen.
    Det FÅR inte vara slut än =)

• lars_k

Medlem
    15 november, 2004 vid 16:33 som svar på: imorgon måndag?

Vem var det som fick knalla över ön idag… wink.gif
    Fan va gött. Åsa yttre gick av ordentligt idag. Fick 3 timmar med 4.5 och perfekt vinkel, brytet var över gubbe i slutet. Fan vilka goa cutback-slides man fick till =)
    Om detta var säsongsavslutningen så kan man ändå vara nöjd. Snön kommer på torsdag… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    14 november, 2004 vid 14:20 som svar på: Storm på Onsdag i GBG

Japp. Vi ses i Åsa imorgon f.m. Blir gryymt! =)

• lars_k

Medlem
    14 november, 2004 vid 14:19 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Hmm. Jag är smått skakad över att någon bryr sej om vad jag kör för grejor. wink.gif

• lars_k

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:18 som svar på: Prisa Gud! (Fredagen i Åsa)

Ahh. Det finns romantiker som skriver om våra västkustspot också. Najs! Jag var i kvalet Åsa-Apel-Åsa-Apel…blev Apel och mushy onshore i ett par timmar. Typiskt att man missade när Åsa leverade som fetast. Tycker också att Åsa yttre är rätt snällt trots allt. Missar man så spolas man antingen ner förbi ön eller upp på runda stenar där vågen tappat den mesta av kraften och man får i värsta fall knalla över ön till andra sidan. Både-och har hänt mej flera gånger, inget att skärras över. Kul att du fick utdelning efter att du kört från Örebro.. Hmm vad får en vågseglare att flytta till Örebro förresten…? wink.gif

• lars_k

Medlem
    13 november, 2004 vid 13:25 som svar på: Naish Stealth och RDM-mast

Hade gärna kört Gun Hammer 05 nästa år men avbeställde dem eftersom jag fick ett mkt bra pris på Naish-Session 05. Kul att testa andra märken också… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    13 november, 2004 vid 10:39 som svar på: Check this out!

Första intryck: Lovande. Compwaven och Session är sideshoregrejor och inte direkt förlåtande i mushy onshore. Ut genom bryten fick jag leta lite efter draget i seglet. Men väl i planing satt trycket som ett smäck och seglet kändes grymt stabilt och jävligt lätt i handen. Vågridningen i onshore gick bättre än nånsin. Gick fint att med lite överskotning stänga av draget och lägga bottensvängen. Lurigt sen att hitta draget igen i cutbacken.
    Tror det kan bli skitbra om jag bara kör in mej på seglena och undviker rak onshore. Grymt sköna på vågen men lite oförlåtande på väg ut genom onshore-bryten. Precis vad jag räknat med iofs wink.gif

Sida 209 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA