lars_k
Forumsvar skapade
-
Ja, jag fattar inget men har skitkul ändå. Åhh vad mitt MC 4.0 var skönt i apel igår…
(: -
Haha. Skiter jag i sålänge de levererar det jag vill ha och ser nya ut efter en lång säs =)
…tycker mina är skitsnygga iofs..haha.
-
Precis. Alla segel är likvärdiga idag prestandamässigt.
Alltså köper man Gunsails för halva priset och kör järnet.
Men klart, vill man vara ”duktig” och lägga pengar på en massa dyra mellanhänder, proffs som glassar runt och massiv marknadsföring så köper man dyrmärkena.
OJ. Nu propagerade visst jag också för ”mitt” märke. Sorry.
-
DMI eftersom de uppdaterar så ofta. På långtid är de lika kassa som alla andra.
-
Jag rör mina segel så lite som möjligt. Varje gång man rullar ut eller rullar ihop dem finns det alltid nåt sandkorn som gnager på monofilmen. Eller så blir det nåt veck. Jag rullar mina segel rätt hårt och snör ihop dem med en tamp för att minimera gnid och slitage.
När det börjar stinka för mkt tång och sunk i bilen tar jag upp dem och torkar dem i badrummet. Dock alltid hoprullade och ihopsnörda. Har aldrig fått mögel i seglena. Kan vara saltet som Ola säger… -
Snyggt. Behövs väl minst 4.5 och rak VSV för att inre går av eller hur? Har bara kört inre ett par ggr. Fina stenar att spolas upp på finns där också hehe.
Och Aple var riktigt fett igår. Vilka flygturer man fick! För feta hopp är Apel svårslaget… =)
Sen var det ju inte fel att det var uppåt masthögt och nästan sideshore också. Och lagom tryck i 4.0 – äntligen!
Din EVO såg ut att funka fint! 62:an antar jag… -
Japp, större bakstropp. Du ska i princip stå mitt på brädan med bakfoten. Nästan kunna peta med tårna på läkanten. Gör stroppen smal och hög så sitter du fast även om du kör in foten en bra bit.
-
lars_k
Medlem27 september, 2004 vid 10:58 som svar på: Hummerfiskepremiär och massa vind på västkusten!DET har jag inte sagt. Doggans bajsvatten kan man lita på vid W.
Apel får duga, hinner inte till Hstd idag. ”Har faktiskt ett jobb att sköta”
-
lars_k
Medlem27 september, 2004 vid 10:40 som svar på: Hummerfiskepremiär och massa vind på västkusten!haha. Ännu en episk 4.0-dag i apel. Here we go! =)
-
Är du säker på att du verkligen går 30 grader högt eller är det bara nosen som pekar dit?
Utan att plana driver bara centerbordslösa brädor i sidled. Riktig höjd plockar man bara i full planing med bra tryck i segel och fena. Och hela 30 grader kan man nog glömma…det klarar nog inte ens en Formula… -
Japp. Och Göran Persson gillar att köra MTB. As-coolt.
-
Enda JP:n som var med i testet var Freestyle-Wave 84… Fick mkt bra allround-betyg iofs. Men inte så mkt våg.
-
Ska du rida vågor med den eller?
I tyska SURFs test (Mars 04) var Naish Supercross mkt bra för vågridning i småvågor. 70% våg och 30% plattvatten enl testet (”Freemoveboards” 85l).
Andra bra brädor i vågorna var TABOU rocket wave och Fanatic Free-Wave. Men Naishen var mest vågbetonad. Och snabb som fan. Dock inte så lättkörd, ganska nervös… Man kan inte få allt tydligen =) -
Tycker Naish wave:n på 69 l blir det bästa komplementet neråt till din 77 l Freestyle/wave.
Med din vikt på 67 kilo, 3.7-4.7 och att du kommer att segla feta bra vågor är det ett rätt självklart val…eller?
Och med lite teknik och en 22.5-23 – fena kan du säkert klämma på 5.4:an på den också. -
Vafaen. Nu börjar t.o.m jag bli sugen på hjälmkamera…

En detalj… Hur sätter ni på kameran? Har ni nån genomgång, fjärrkontroll etc. Eller är den konstant på hela tiden??