lars_k
Forumsvar skapade
-
Tack för feedbacken! Rolit. NV funkar utmärkt. Vid mer nordligt, NNV, så drar man sej neråt Frösakull etc…
-
Fan va ni har det bra!
Jag fick nöja med med apel igår. Uppåt 3m och cross-on med 4.0. Helt OK men inte som Ringenäs förstås. Hinner inte ner till Hstd efter jobbet längre… Hoppas på nån helg nu. Inte omöjligt så som det håller på och blåser nuförtiden.
Vi ses Andreas! =) -
Xvid – codec. Bör ingå i senaste divx:en. Installera denna:
http://www.divx.com/divx/windows/
Bör funka sen. -
Jag kör också med Prolimit ZF 5/3. Tycker halssystemet tätar mkt bra, men man får dra åt i halsen rätt ordentligt. Lite krångligt med ”innerkragen” som ska fiskas upp och krängas över huvvet. Men en smidig dräkt som inte läcker in i halsen som alla andra jävla dräkter jag haft.Rekommenderar den.
-
Ser fett ut. Ta lite bilder och släng in här sen!
Kanske blir nån tur Norrut nångång… -
Tack!
Har ni nåt spot med sideshore och brytande 2 meter+ i oslofjorden då? =) -
Det verkar vara grillfolie i seglet som gäller nu. En helt meningslös gimmick som gör snygga lagningar svårare/dyrare…
Men det är ju rätt snyggt iofs
-
Axeln.
-
Rambo productions piskar röv.
-
Min Aw55:a är helt annorlunda än min Naish 8’3″ (vanlig vågis…).
AHD:n rider långsamma vågor bättre, planar mkt tidigare etc. Är väl det som AHD menar med ”enlarges range of use”.
Precis de egenskaperna man hela tiden tjatar om att EVO:n och de nya kort/breda RRD och JP brädorna har. Klart att det finns skillnader mellan EVO och AW och de andra. Tex verkar AW:n till synes ha betydligt tunnare kanter än EVO:n. Radikalare…mindre förlåtande…? Skulle vilja testa en EVO nångång…
Jävligt intressant brädsegment. Men har några år på nacken, faktiskt. Men det verkar hända mkt med shapen. Bra om man kan göra brädorna loosare. Något som JP och RRD verkar ha lyckats med. Vill testa dem oxå för faen… =) -
Då kan man ju lika gärna säga att AHD AW var originalet eftersom den kom som 03:a. Eller har du glömt ett ”inte” någonstans.
Nog marknadsförde AHD AW:n som en radikal vågis:
”The larger outline boosts the planing and enlarges the range of use. Providing unbelievable sensations, these new shapes will satisfy the most radical wave riders yet remain controllable at all times.”
Sorry. verkar som jag sabbade ursprungstråden. Bara det att jag reagerar varje gång nån snackar om EVO som ”först” och ”originalet” när det inte alls stämmer. En ren marknadsföringsbluff helt enkelt. -
Skulle EVO vara originalet? Haha vilken dynga =)
T.ex kom AHD och Exocet med kort/breda vågisar redan 03. Innan det fanns dessutom diverse ”Fish” ”powerwave” mfl brädor. Inte riktigt samma men bredden fanns där iaf. -
lars_k
Medlem16 september, 2004 vid 12:32 som svar på: Problem med att hålla kvar fötterna i stropparnaProva att göra stropparna smalare. Du sitter mkt bättre fast om stroppen trycker mot sidan av dina fötter. Gör stropparna smala och höga. Smala av dem ett pinnhål vetja! Du kommer att sitta järnet.
-
Så du fick 3000 från posten och resten av din insats av Lonasport då eller? Vill inte Lonasport ha tillbaka brädan från posten? Fattar inte…