lars_k
Forumsvar skapade
-
Är upptagen i helgen…
-
Riktigt fina vågor ni hade!
Vi på westcoast får hoppas att helgen kan leverera. Ser inte helt omöjligt ut… -
Kolla wetterzentrale under ”Länkar”..
-
Man bääävar ju för när den snurran träffar westcooast :-O
-
Lutar nog åt 74:an då eftersom jag ska ha kvar Naish 8’3″:an när det är bra vågor. Kul att du också kommer att köra en klassisk parallellt med EVO. Tror jag stenhårt på. Även i Sverige. Det KAN faktiskt bli riktigt bra vågor här också…
-
Aha, små men säkert kännbara förändringar i tailen. Hmm man är ju sugen på att byta kort/bred bräda. Och Starboard har ju haft flest designloopar nu för att förfina shapen.
EVO 70 eller 74…?
-
Ser riktigt najsa ut!
Vad har du hittat för skillnad mellan EVO 70 ’05 och EVO 70 ’04? -
lars_k
Medlem6 september, 2004 vid 16:01 som svar på: Har noen seilet det lange revet øst for Anholt ?Jorå, det grundar upp från 30 m till 1.2 på ett 50-tal meter. Bör funka på NV-NO eller SO-SV.
Man kanske ska packa segelbåten och dra över nån helg…
-
Hela ”Billan” ut till Billudden borde vara super om det är sand hela vägen…Eller?
-
Man kanske kan spruta in en gojsig blandning av epoxi och microballonger? Inget jag själv har testat dock…
-
Egentligen behöver inte ett nytt segel plana tidigare än ett gammalt, särskilt jämfört med ett cambersegel. Moderna segel är skurna med mindre profil för att vara mer lätthanterliga. Dock jobbar de bättre än gamla om man pumpar. Så om du faller av och pumpar så kanske du kommer igång och planar lika tidigt som med ditt gamla cambersegel.
Sen kan du ju förstås ha riggat det fel också…iofs. -
Hoppas han fick rabies av betten i skrevet!
-
Är det bankarna i linje med Billudden?
Hmm, grundar upp från 30 m till 1-2 m. Grymma förutsättningar för ett fett bryt. Är det N-NO som gäller?
Är ju nästan som westcoast för fan…
-
Jag är för gammal för sånt här. Fan.