Forumsvar skapade

Sida 221 av 321
  • lars_k

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 11:50 som svar på: Vad händer ???

Hittar du den prognosen någonstans inne i din hårboll eller?
    Alla mina prognossidor är heltradiga veckan ut… crazy.gif

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 09:21 som svar på: Varning för Gunsails!

Dåligt att de inte håller vad de lovar…
    Jag brukar kitta upp mej per postorder på vintern när jag inte har sån panik med att få grejorna.
    Alltid bäst att handla i surfshop som har grejorna hemma mitt i säs. Kan vara värt det lite dyrare priset att få grejorna direkt i handen ju.
    Jag har också fått vänte mkt länge på grejor jag beställt från svenska handlare… Jobbigt. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 08:19 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Som jag fattat det (efter ha läst SURF..) så anpassar man ett segel för RDM genom att sy det något flackare i toppen, just pga att en för bred mastficka ökar buken något. Men de flesta moderna SDM-masterna har mkt drop-shape, dvs smal topp-del så skillnaden mot RDM borde vara minimal…

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 18:37 som svar på: Ezzy 2005

LOCS. I kungsbacka (tror jag…):
    http://www.surf.to/locs

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 18:14 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Ett segel som inte är sytt för RDM blir lite bukigare i toppen eftersom inte masten ”fyller ut” mastfickan lika mkt som en SDM – mast. Ett segel som är bukigt i toppen släpper inte byarna lika bra och får sämre kontroll. Så är inte ens segel sydda för RDM bör man nog låna en RDM -mast och testa hur det känns innan man slantar upp dyra pengar.
    Håller med föregående att RDM ger en go ”lätt” känsla i riggen. Men mina segel är ju också sydda för RDM.

• lars_k

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:37 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Du kan få testa min AW55:a nästa gång. S80 körde tydligen hårdvindsfreestyle med en sån innan. Och den går bra att rida svensk-vågor med också (gick riktigt fint i Åsa i lördags..). 55 cm bredd räcker nog fan för dej. 235 cm kort oxå vilket ger låg swingweight i looparna och snurrtricken. Hoppar grymt bra. Wallén har dem på rea för 7500:- verkar det som…

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 06:06 som svar på: Vad tror ni om följande nybörjar utr?

haha. 3 svar på 5 minuter en lördagsmorgon… smile.gif

• lars_k

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 06:05 som svar på: Vad tror ni om följande nybörjar utr?

Helt värdelösa grejer att lära sej på tyvärr…
    För smala brädor, Race-segel med cambers, vågseglena möjligtvis men för små.
    Få tag i en bred bräda, runt 70 cm i bredd, volym minst 130 liter för din vikt. Du måste ha nåt mer stabilt att stå på när du drar rigg etc. Segel runt 6.0 och utan cambers.

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 20:02 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Ganska små vågor! Men det verkar ändå vara hyfsat bra tryck i dom iofs. Tacka vetja filmen från Torö från i höstas (…?). Såg jävligt fett ut! Hoppas ni får fler sådana dagar snart.
    Kul att se vågridning från ostsidan! =)

• lars_k

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 13:12 som svar på: Går av I Varberg NU!

Du är välkommen! =)
    Jag tror på Apel ikväll iaf.

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:33 som svar på: Hjälmfråga…

Körde också med hockey först, gillade aldrig det. Kändes klumpigt. Men min Gath är lätt och smidig. Känner inte behindrad på något sätt. Värd pengarna. Verkar faktiskt tåla en del stryk också, fick närkontakt med en stenhäll i höstas. Blev lite skråmor bara. Vågar inte tänka på vad som hänt utan hjälm den gången. Hjälm på!

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:36 som svar på: Torö idag!

Är det för att Landsort/Öja ligger ivägen som det inte bygger bättre på ost?

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:26 som svar på: Gun Sails något att ha?

Jag är helt övertygad om att de som utvecklar surfprylar idag testar varandras grejor så mkt och jämför så att det i princip kvittar vilket märke man köper när det gäller prestanda. Hellre då titta på material och kvalité på grejorna. Och där ligger GUN bättre till än många dyrare märken, t.ex har de betydligt mer X-Ply i sina segel. Mina MC 04 ser fan nästan nya ut trots idogt seglande i år. Jag kommer att fortsätta köpa GUN. Alternativ som jag funderat på är fjolårssegel från Keppler, tex. North Superstar 04. Men det blir ändå dyrare än GUN 05.
    Och att det inte är så flashigt och häftigt att köra GUN skiter jag fullständigt i. Det är ändå bara jag och vågen som gäller =)

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:19 som svar på: Gun Sails något att ha?

Eftersom jag är ganska lätt tror jag inte jag behöver så mkt dragkraft för att komma igång. De har dessutom ökat buken lite i Hammer till 05 så det kan vara precis lagom till mej. MC är ett riktigt onshore segel med mer profil och därmed bottendrag, dock inte lika lätthanterligt på vågen. Jag vill testa ett lite planare segel som man kan ”stänga av” bättre i bottensvängen. Och sen är Hammer mer förstärkt och hela linjen riggas på 370/400 (jag har bara dessa längder…).

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:10 som svar på: Gun Sails något att ha?

Under NEWS, de visar dock bara vågseglena än så länge:
    http://www.gunsails.de/de/kat.php?k=23

Sida 221 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA