Forumsvar skapade

Sida 223 av 321
  • lars_k

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 13:19 som svar på: You should have been there yesterday…

Jo, jag litar på er locals… Man kan ju helt utan att förvänta ett svar chansa och fråga var ni var igår när det var lite för västligt vid revet. Jag håller tyst. Min mail är onshore53@hotmail.com

• lars_k

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 08:19 som svar på: You should have been there yesterday…

Jaså det var ni…Kommer ihåg den äckligt gröna Proofen.
    Jag var nog ensam om mina gul/röda Gunsails. Körde dock en gul Naish-bräda, ingen RRD. Fan va gött det var nere vid revet. Sydafrikakänsla i dom vågorna! Fattar inte varför alla håller till uppe vid parkeringen. Men då får man ju allt det feta och göttiga för sej själv där nere iofs smile.gif

• lars_k

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 06:46 som svar på: You should have been there yesterday…

Vi var längre söderut. Körde 4.5 och red logohöga cleana set. Hela dan. Åhh va rolit smile.gif

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 21:18 som svar på: Ny smutt prognos från DMI

Ahh. Finfin länk!

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 21:04 som svar på: Jäkla väder

Läjet var inte mkt bättre. Var nog OK tidigare på dan men på kvällen kom och gick vinden med regnskurarna. Inga vidare vågor heller. I slutet drog det på utav helvette. Körde några vändor med 4.0 men var toköverriggad. Ibland undrar man vafaen man håller på med…

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 12:25 som svar på: Vallda, Smarholmen ?

Smar- eller smal- vemfanbryrsej. wink.gif

Vrider vågorna nåt där då? Mkt intressant detta…

• lars_k

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 12:10 som svar på: Vallda, Smarholmen ?

Är det inte Smalholmen ändå. Enl Lantmäteriet finns det en sån halvö vid onsala sandö… confused.gif

• lars_k

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 10:53 som svar på: AB+ brädorna?

”Mag” kan du ju priv-messa. Han har kört AB+ senaste åren. Tror dock han har sålt den och kör Quatro nu…

• lars_k

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 07:37 som svar på: Shipping cost keppler ????

69E for a board last month. Others have been more lucky paying less… crazy.gif

• lars_k

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 07:31 som svar på: Klittmöller, vindriktning?

OK. Det var cross-on men kanske inte riktigt NV när vi var där. Och bara 5.3 så det blev inte så kraftigt shorebreak.
    Det var en bra lista! Skriver ut och lägger bland surfgearet smile.gif

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 15:26 som svar på: Klittmöller, vindriktning?

Lyckost…För spoten närmast Klittmöller gäller (tycker jag…):
    S eller N: Bunkers
    SV-V: Klittmöller
    V-NV: Hanstholm fiskfabrik

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:55 som svar på: Ta bort fegis spärren…..

Tack Martin, där fick jag en tankeställare. De FÅ försök jag har gjort har som du beskriver varit i onshore småvågor. Har inte fallit av tillräckligt, roterat kanske 90 grader, bailat och landat på ryggen. Sen har jag haft ont i halsmusklerna ett par dar efter, antagligen för att de håller emot rycket bakåt av skallen.
    Med ditt sätt känns det bättre att öva på vägen in och falla av och göra ett flackt hopp på baksidan av en våg och skota in och rotera. Dessutom blir det ju i VBG åt babord som jag tycker känns mkt bättre. Gäller bara att hitta modet nästa gång och testa. Hoppas det fortfarande finns ”hopp” för en 34-årig gubbe… crazy.gif

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 06:25 som svar på: varför så smått!

Många på västkusten har bara en vågis och är nöjda med mängden surf på den.
    Men stockholm blåser det ju nästan aldrig…så där är en flytpråm kanske det optimala…

…sorry alla ståkkholmare… wink.gif

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 07:20 som svar på: En rapport från Apel….

Ja, det är stökigt. Men ibland kan man få en riktigt fin våg att rida eller dra på ett fett hopp. Var inte mkt folk sent igår kväll. Max 15 pers. Helt OK.
    Håller med att vågorna är renare i lejet, dock lite sämre tryck i dom…

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 05:45 som svar på: En rapport från Apel….

Ajaj. Låter dyrt och smärtsamt. Hoppas det känns bättre idag..
    Körde Apel mellan 18 och 2130. Fjöntigt drag först sen small det till vid 20-tiden och blev riktigt bra. Fått tre vågdagar i rad nu. Många timmar. Ska halvsova på jobbet idag…Helt slut. smile.gif

Sida 223 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA