Forumsvar skapade

Sida 224 av 321
  • lars_k

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 07:39 som svar på: Östra sidan på Öland/Trollskogen..?

Jorå. Det var rätt segt på lördag morgon, och det la sej vi 9-tiden. Men på fredag-kvällen var det bra tryck med 4.5. Japp, Ringenäs onsdagen innan flygare blir oerhört svårslaget smile.gif

• lars_k

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 05:58 som svar på: Östra sidan på Öland/Trollskogen..?

Mina goa minnen från trollis försvinner aldrig…
    Kollar man kuststräckan där uppe så ligger den i NV-SV riktning så runt N ger side till side-on. Jag skulle säga att NNV-NO funkar. Man hjälps också av ett stenrev som sticker ut som gör att vågen bryter längre ut och vrider.
    Det verkar inte grunda upp så snabbt så vågen blir inte så brant som i t.ex Åsa, å andra sidan varar den länge och man få många svängar på den. En något seg och flack våg alltså.
    Botten är grovkornig, mellan 2-4 dm kullrig sten. Hala alger på stenarna gör launchen extra spännande. Mysig riggning och camping i tallskogen intill. smile.gif

• lars_k

Medlem
    14 augusti, 2004 vid 16:17 som svar på: Rullsand gick av… Hur var Väddö?

Jävligt clean våg där i rullsand… Sjysst smile.gif

• lars_k

Medlem
    14 augusti, 2004 vid 16:10 som svar på: Östra sidan på Öland/Trollskogen..?

Jaha. Ni var där nere vid udden…
    Vi hade Trollis-revet helt för oss själva igår kväll jag och brorsan och imorse var vi ute redan vid 5 på morgonen. 4.5 igår och 5.3 imorse. Något onshore men bra ridning och rolit.
    ..och imorgon går westcoast av…hehe… smile.gif

• lars_k

Medlem
    12 augusti, 2004 vid 10:31 som svar på: Isla De Margarita – Venezuela

Vad är det för vågförhållanden på Margarita? Storlek? Sideshore? Tycker man alltid bara ser plattvattensurf på bilder därifrån…

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 14:08 som svar på: Underhållstips

smile.gif

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:53 som svar på: Chinook wave vs. slalom

Misstänkte att du var en sån där… Du byter ju segel som en annan byter kallingar. Men visst…det är kul med prylar. smile.gif

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:50 som svar på: Underhållstips

Gnid in brädan med lime, strö på lite salt och häll tequila över. Sen slickar du brädan ren. Det blir livat kan jag lova.

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:46 som svar på: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! fan va gyt=)

Gött det. Gun MC gnistrar så vackert ute på vattnet.

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:34 som svar på: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! fan va gyt=)

smile.gif

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:30 som svar på: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! fan va gyt=)

Då får jag testa min compwave. Åhh va rolit!

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:25 som svar på: Underhållstips

Lime är effektivare än citron wink.gif

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 12:29 som svar på: Underhållstips

Jag hade hört att oxal- och citronsyra skulle vara bra för att bleka gulnad plast. Så jag köpte en limefrukt på ica och slicade upp. Skivorna gned jag över botten på brädan och den blev helt kritvit efter att det verkat ett tag. Sjukt men sant…

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:48 som svar på: Chinook wave vs. slalom

Tlimits finns i carbon också. Om man är lagd åt det hållet:
    http://www.tecnolimits.de/products-carbon.htm

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:40 som svar på: vario topp

Vik den ner över spännet och tejpa hårt några varv med silvertejp. Då ska den fan inte glida, eller? 😛

Sida 224 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA