lars_k
Forumsvar skapade
-
Sen betyder ju inte ett ”känt” och dyrt märke att det är bra grejer heller. Köpte en NP mastfot en gång. Vilket skräp. Foten från Gunsails var fan så mkt bättre. Och billigare.
-
Vi byter helt enkelt brädor med varandra nästa gång. Så får vi testa. Smart va? =)
-
lars_k
Medlem30 juni, 2004 vid 17:38 som svar på: Hjälp mig, är detta ett bra/dugligt paket för en n150-200 cm är något för kort. Passar mindre segel från 4.0 till 6.5. Du kommer att börja med freeridesegel mellan 6.0 och 7.5 och behöver en längre bom. Köp en 170-220 cm så har du till ett 5.3 vågsegel senare också.
-
lars_k
Medlem30 juni, 2004 vid 17:04 som svar på: Hjälp mig, är detta ett bra/dugligt paket för en n57 cm bredd är för smalt. Försök ligga runt 65-70 cm i bredd på brädan. Då har du en stabil plattform som planar lätt. Optimalt att lära sej plana, gippa, vattenstarta etc på.
-
lars_k
Medlem30 juni, 2004 vid 16:27 som svar på: Hjälp mig, är detta ett bra/dugligt paket för en nDå slänger man in en fråga på konfen, typ:
”Är Simmer Zero 5 ett freeridesegel utan cambers?” Och 10 pers kommer att svara ett rungande JAA! =)
Men nytt från Keppler är inte fel, dock mer pengar…
-
lars_k
Medlem30 juni, 2004 vid 15:56 som svar på: Hjälp mig, är detta ett bra/dugligt paket för en nRiggen vetifan…
Glasfibermast kommer du inte vilja ha i längden. Pacific-segel inget känt märke. Antagligen billigt smäck. LS bommen billigast möjlig men troligtvis OK.
Du få mkt mer för pengarna begagnat:
Segel: 01-02 freeridesegel av känt märke i gott skick 1000-1500 kr.
Mast: minst 50% Carbon bra skick inseglad men OK 1200 kr
Bom: alu bättre beg 800 kr.
Förlängare: Local spirit duger 300 kr.
Totalt 3000-3500 kr. Då har du grejor du inte vill slänga när du blir bättre utan snarare kompletterar du med fler segelstorlekar etc. En bra mast har man länge liksom en bra bom.
Kolla runt på konfen-säljes. Finns massor av bra beg prylar till bra priser. Bättre än att köpa billiga smäck-paket. -
lars_k
Medlem30 juni, 2004 vid 15:15 som svar på: Hjälp mig, är detta ett bra/dugligt paket för en nDet är slalom eller vågbrädor för ”experter”.
Du måste börja med helt andra typer av brädor. Breda 65-80 cm freeride (Bic Techno etc) eller ännu hellre ”start”- brädor (RRD Easyrider etc)… -
Japp. Jag har varit så avis på dej när du drar förbi på Naishen med ditt stora flin och hangloose-tecken. Du ser så nöjd ut så jag tänker alltid att jag måste skaffa en sån bräda
-
Det där är ju min fru när hon ska låna min bräda.
-
Hehe. Ja den verkar ju faktisk passa min ”mjuka” stil på vattnet. =)
-
Aha. Bra att det finns tillverkare som gör brädor för barn och tjejer. Men om det är nåt för mej är jag tveksam till
-
Snyggt. Jag är fan helt ”stoked”
-
Prokids EVO 62 vafaen är det? Hittar ingen spec..
Det räcker med en kort och bred vågis. Att wave eller EVO same shit tror jag (har dock inte testat EVO och jämfört…).
Jag vill ha en ”riktig” lite mindre vågis också för de feta dagarna. Sådetså. -
Japp. Jag hade tänkt mej ha Att waven när det är grisigt och segt i Apel för den planar tidigt, hoppar bra och är ruskigt snabb. Men den rider fan inte vågor som jag vill.
Vill ha en livlig smalare jävel att dra på bottomturns med rejält tryck när det är 4.5 till 4.0 och cleant. =)
Saknar min Goya på den punkten…snyft. 😛 -
Gött. Jag har tänkt lägga till en 03/04 WaveComp 8’3″ till min brädhög. Tror den blir ett bra komplement till min AHD Att wave 55 som känns lite väl bred (55 cm) i vågridningen.
Jag vill ha en riktig framfotare när det brallar i och är sideshore i Ringenäs eller Åsa. Och så är ju 8’3″ :an grymt snygg oxå 😛