Forumsvar skapade

Sida 232 av 321
  • lars_k

Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:09 som svar på: Ärliga svar om brisen på Haga Park önskas!

Ahh. Ännu ett spot att hålla koll på =)

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2004 vid 09:40 som svar på: Ärliga svar om brisen på Haga Park önskas!

Var hittar du brisen på västkusten, Staffan?

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2004 vid 08:51 som svar på: Quatro Wave 76????

Hmm. Man blir rätt snurrig av alla parametrar… Det är väl bara att fortsätta prova olika brädor. I mitt fall kanske köpa en ny bräda varje år och testa. Ett stadie som ni verkar ha passerat…
    Nu kör jag en kort, bred AHD attitude 55 med konkaver och tunn, bred häck. Känns lite trög i svängen, helt klart annorlunda än Goyan jag hade förra året (dubbel-V). Den svängde grymt skönt men hade inte samma lugna gång och hoppegenskaper som AHD:n. AHD:n får man mer ”tvinga” runt i svängen. Men kan ju bero på min bristande teknik eller ovana. Måste köra den mer, helst på Åsavågen som inte blivit av än.
    Till nästa år kanske man skulle leta upp en mer traditionell bräda med mycket rocker, tjockare kanter, dubbel-V, tunn häck..etc. (hmm blir det en Goya igen…?).
    ….hoppas man hittar fram till sin ”favvoshape” till slut… 😛

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2004 vid 18:50 som svar på: Quatro Wave 76????

Tack Jesper! Intressant inlägg som strider mot gängse uppfattning att vi ska ha rakare brädor i våra slövågor.
    Jag har fått samma känsla, man får ju upp en helvettes fart när man lägger bottensvängen i cross-on som det ju oftast är här. Skulle antagligen underlätta med en långsammare bräda med mer rocker.
    Vad finns det att välja på på marknaden om man kan leva med sämre hopp- och planingsegenskaper? Jag vill framför allt rida våg…
    AHD Kauli Pro kanske…?

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2004 vid 12:43 som svar på: Bilder från Halmstad idag

Visserligen kan man ju förstå att ”locals” vill ha sina spots för sej själva. Men det känns ju mer motiverat där det verkligen är trångt, som några av våra bryt här uppe. Vid de milsvida stränderna kring Hstd/Båstad lär det ju aldrig bli någon trängsel att tala om. Så gnället beror väl snarare på de sedvanliga attitydproblemen som vissa ”locals” dras med.

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2004 vid 09:36 som svar på: Bilder från Halmstad idag

OK tack! Då testar jag vid nästa NV och 4.5-4.0. Gillar ju babord…precis som i SA.

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:56 som svar på: Bilder från Halmstad idag

Vilka vindriktningar är optimala i Malen?

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 19:20 som svar på: Nån som vet något om Pacific master (rdm)?

Ahh. Lätta är de iaf, och bra med kevlarförstärkning vid bommen. OK pris. 320 lite konstig längd på C60 RDM, men det är nog tryckfel iofs…

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:45 som svar på: börja tricksa

När du övar trick är det inte helt otroligt att du tjongar masten eller bommen i brädan. Använd bom/mast-vaddering etc för att slippa onödiga dyra lagningar. Jag brukar dessutom tejpa fast en bit neopren eller liknande längst fram på nosen på brädan som kan ta smällen från masten.
    Hjälm är förstås oxå bra. Särskilt om du ska träna loopar. Är ju risk att du slår huvet i grejjerna och dessutom finns det risk att spräcka trumhinnan när du slår i vattnet med skallen. En hjälm som täcker öronen är bra. Tex Gath, som jag har. Men den är ju rätt dyr iofs. Men lätt och smidig.
    Lycka till. =)

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:26 som svar på: Nån som vet något om Pacific master (rdm)?

Hittar inte dem på Kepplers sida…Vad kostar masterna och vad väger de?

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:07 som svar på: Ny mast?

Jag har en Loop 75 460 om du vill testa. Lätt och bra mast tycker jag och bör ju funka ihop med ditt Jam…

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 09:10 som svar på: SM på hagapark

Vinden var starkare i Halmstad i fredags. 10-12 m/s och bra tryck i 5.3:an. Fan va man har surfat i helgen. Grymt bra. Och ikväll är det dax igen =)

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 09:05 som svar på: Bilder från Halmstad idag

Kan jag tänka mej =)
    Apel var oxå najs med raggartryck i 5.3:an och sideshore.

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 07:39 som svar på: Bilder från Halmstad idag

Stranden Ringenäs-Frösakull-Tylösand är underbar. Sveriges bästa vågor på VNV-NNV. Det finns gott om plats för alla. Kom ner och kör järnet!

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 06:59 som svar på: Bilder från Halmstad idag

Snyggt jobbat!
    Var det ni som var ute i Frösakull i fredags också?
    Jag tycker jag känner igen era segel…Jag körde Röd/gult Gun MC…Störtskön surfing med 5.3 var det ju. =)

Sida 232 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA