Forumsvar skapade

Sida 233 av 321
  • lars_k

Medlem
    20 maj, 2004 vid 16:00 som svar på: Det blåser på västkusten…

Klart vi ses i Ringenäset! cool.gif

Drar nog dit imorgon faktiskt. DMI ser lovande ut. grin.gif

• lars_k

Medlem
    20 maj, 2004 vid 11:00 som svar på: Igår var det helt sinnessjukt!!!

Jaja. Men var du ute då Borje?? Eller fotade du bara lite havsskum och åkte direkt hem till kvällsfikat?

• lars_k

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:44 som svar på: Det blåser på västkusten…

Hehe. Kul som fan. Jaså det var ni. Kommer ihåg ett par boys som körde Evo. Nån av er vinkade glatt åt mej ett par ggr, nån med grön bräda. Jag undrade om det var någon jag borde känna igen =)
    Fan vad fett det var precis vid revet, trodde inte man var i sverige. Men hur vågar ni köra så nära revet? Nån av er såg ut att passera precis intill hela tiden… Jag var rädd som fan att komma för nära. Höll hela tiden koll på kaskaderna. Såg inte snällt ut. Inget man vill driva upp på om man tappar grejjerna…jaja man är kanske en mes…
    Jag körde en AHD attutude och Gunsails MC.
    Jag kan inte påstå att jag lyckades så bra i vågridningen. Hade så in i helvette med tryck i bottensvängen och ganska onshore så det blev rätt okontrollerat. Gjorde oxå några goa wipeouts. Men jag plockade några downdaline iaf. Och man behövde inte trycka till direkt hårt för att flyga ashögt på vägen ut. Ojoj vilka ramper…
    Jag pallade inte mer än drygt 2 timmar. Överriggad, influensa, 4 timmar surf dan innan osv tär rätt hårt…
    Om ni var från Ronneby, var var alla löcals? Inte vid fetvågorna vid revet iaf… 😛

Riktigt fina bilder!

..vi ses nästa gång =)

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2004 vid 19:24 som svar på: Det blåser på västkusten…

Ringenäs var sjukt i eftermiddag. Synd att det inte kunde blåsa något mindre. Rejält överrigad med tokdraget 4.0. Men fan vilka cleana linjer…uppåt logohöga vågor att rida. Dryg mast på dyningen en bit ut. Fan att man inte hade lite mer kontroll bara…Flög omkring som en vante. Men kul var det =)

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2004 vid 11:23 som svar på: Spinout i landning

Försök rikta in brädan i färdriktningen innan landningen. Eftersom du faller av mycket i luften innebär det att du får dra åt dej brädan med bakfoten och riktan ner brädan i vind. Men lite spinout i landningarna är svårt att undvika. Det gäller att häva dem snabbt och bränna vidare.
    …körde 4.5 i aple igår. idag plockar jag fram 4.0… =)

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2004 vid 05:29 som svar på: bilder från dagen

Hur många stollar fick plats i säcken samtidigt?

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2004 vid 05:50 som svar på: ÅSA Stenudden vid lågvatten

Det känns som jag kommer surfa tillräckligt ändå… =)

• lars_k

Medlem
    17 maj, 2004 vid 14:41 som svar på: ÅSA Stenudden vid lågvatten

Låter lockande… Men nån timme pallar man nog surfa trots flunsa 😛

• lars_k

Medlem
    17 maj, 2004 vid 14:30 som svar på: ÅSA Stenudden vid lågvatten

Bra att du rensade undan lite sten. Det är här man helst launchar eftersom bränningen funkar som vågbrytare. Sen gäller det att pricka rätt när man ska in igen, något som jag missade grovt i höstas när jag blev halvt krossad mot stenhällen. Man ska nog lägga av innan solen går ner så man ser var man är någonstans…
    OBS att detta bara är launchen, rider vågor gör man längst ut på udden så man får kryssa en bra bit först.

…det är ju fan att man fått flunsa nu när det ska blåsa pung…helvette. frown.gif

• lars_k

Medlem
    16 maj, 2004 vid 09:38 som svar på: Varberg Tisdag/Onsdag/torsdag

Sist jag var på öland gick Trollis av 2 dgr i rad. Fint som fläsk.
    I Haga var jag för 8-9 år sen. Var ju kul på den ”nivån” man var på på den tiden. Platt och lunggrunt…

Rosa kallingar…Du ska vara glad om du inte vaknar i smärtor fjättrad vid ett träd med en femtilapp mellan skinkorna.

• lars_k

Medlem
    16 maj, 2004 vid 09:19 som svar på: Varberg Tisdag/Onsdag/torsdag

Hmm…Jo det blir säkert trevligt i Haga… 😛

• lars_k

Medlem
    16 maj, 2004 vid 09:08 som svar på: Varberg Tisdag/Onsdag/torsdag

Fattar inte att man kan åka 35-40 mil till Öland för att EVENTUELLT köra PLATTVATTEN… =)
    Stanna på westcoast och rippa järnet för faen!!!

• lars_k

Medlem
    16 maj, 2004 vid 08:38 som svar på: Bästa windstad i Sverige

Jag pluggade i Lund i 5 år. Snål som jag var åkte jag alltid ut till Lomma och körde. Som fattig student kunde man knappt unna sej en tripp till Halmstad eller Gislövs. På sin höjd drog jag till Ljunghusen.
    I Halmstad har man Sveriges vågspot nr 1 (Ringenäs…) inom 15 min. Det väger tungt. Sen täcker man ju in de flesta vindriktningar med Halmstads olika spots.
    Men skulle jag välja nu när jag har råd att bränna lite bensin hade jag kanske föredragit Lund eller Malmö.
    Fan, man kanske skulle flytta hem till skåne igen…

• lars_k

Medlem
    15 maj, 2004 vid 14:40 som svar på: Bästa windstad i Sverige

Halmstad, lätt. Då har du heller inte så långt till skåne/österlen för ostliga vindar.
    GBG suger. Iallafall om du vill ha vågor (och det vill du säkert…).

• lars_k

Medlem
    15 maj, 2004 vid 06:20 som svar på: Nåra till APEL imorgon eller?

Japp. Enda stället jag vet är stranninge. Har inte kört där själv… Kollat stället ett par ggr. Mkt sten…
    Sen finns det förstås några secret som jag skulle vilja testa nån gång…

Sida 233 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA