lars_k
Forumsvar skapade
-
Kanske. Men jag tror faktiskt inte du vinner så värst mkt på ett 6.7 när du har ett 6.2 på 100 litarn. OK, du planar kanske i 0.5 m/s tidigare, men det är det nog inte värt.
Du hade vunnit mer på en 112:a eftersom den ”bär” seglet bättre.
Spara de pengarna till öl istället. 0.5 kvadrat extra gör inte så mkt i de lätta vindarna. -
Välj 100 liter, det är aldrig fel med lite extra volym, särskilt med tanke på att du går över till vågis när det brallar på lite mer. Med 6.2 blir det ändå inga vågor som du kan rida. Skaten på 100 liter kommer att vara grym i accet och ha bra popp i små-vågorna.
Dina 85 kg kan t.o.m vara betjänt av 112 litarn, då kan du ta en 7.0 och få ännu mer tid på vattnet. Jag kör en sådan variant i lättare vindar, det funkar bra.
Men du ville ju inte köra större än 6.2 så 100 liter blir perfekt för det tror jag. -
Vafan? Gick inte programmet på Eurosport? Ställde in datan för rippning kl 23. Allt jag fick var en halvtimme snooker…skit.
-
För att få en lyftkraft från fenan måste du ju ha en anfallsvinkel som genererar lyftet. Alltså måste fenan böja vattenströmmen nedåt när den far fram genom vattnet. Gör den detta bara för att den är böjd i sidled? Bildas en anfallsvinkel i vertikalled bara för att fenan böjer sej i sidled? Kanske…
Som Henrik skrev är det huvudsakligen snedställning av fenan runt vertikalaxeln som genererar fenans kraft. Och den verkar uteslutande i sidled.
Och med ”lyft” från fenan menar man väl normalt sett bra höjdtagning, dvs förmåga att effektivt generera sidkraft…? -
Jävligt trist. Hur stor är bulan och var sitter den? Släng in ett foto vetja!
Aldrig kul med bula i en ny bräda… -
Osis. Du får fan snart sätta ihop ett klipp snart, Rolle. Annars får jag göra det…
-
Är det inte en risk att de utvecklar sina kortshaper till att funka bara i feta vågor down-the-line? De kanske glömmer bort oss segvågsstackare?
AHD:s Kauli Pro verkar vara en riktigt radikal, kort bräda som knappast lämpar sej för sverigeförhållanden… -
Det är min brorsa ni snackar om… Jag ska fråga honom om han fick med nån tabletopp. Vi kollade iofs på det vi filmade direkt när vi kom hem. Kommer tyvärr inte ihåg nån table, men mitt minne kan ju svika.
-
Haha. Har släppt blocken nu, med viss tvekan. Jaha där small det redan till i MSN. Helvette…
-
Tacka vetja ”Kongo surfing SA”, den är kvalité den. Och gratis.
-
Japp. Jag ska öva ”roundhouse” i Åsa i år, det kan du ge dej på.
Ha de gött i Valdisere. Jävla gris. =)