Forumsvar skapade

Sida 248 av 321
  • lars_k

Medlem
    19 februari, 2004 vid 11:52 som svar på: Kläder för vintersurfing

Har du inga grejjer alls nu? Vore kanske bra att veta för att tipsa om vad du behöver komplettera med. Egentligen fryser man bara om fingrar och möjligtvis fötter. En normal tjock våtdräkt brukar räcka för att hålla kroppen varm.
    Jag använder 2mm-neoprensockar innanför skorna och Biltemas neoprenhandskar (uppklippta) för att hålla värmen. Och en huva förstås…

• lars_k

Medlem
    19 februari, 2004 vid 11:37 som svar på: Titta pa var Sydafrikasida

6 månader…gött. Sydafrika eller? Jag funderar lite på Maui nästa vår…men det blir antagligen SA…eller nåt =)

• lars_k

Medlem
    19 februari, 2004 vid 10:14 som svar på: Titta pa var Sydafrikasida

Kom igen Andreas! Snart kör vi järnet i Ringenäs. Kan ju inte vara mer än en månad kvar nu.

Jo, visst fan är det deppigt att komma hem. Tröstlöst… =)

• lars_k

Medlem
    19 februari, 2004 vid 07:49 som svar på: Släng in bilder på era brädor/segel osv!

Har du kraschat AHD:n eller? Eller är det bara fenan som rykt?

• lars_k

Medlem
    18 februari, 2004 vid 14:50 som svar på: Tuff bild från vintersession

Aha..Thanx. Ser OK ut…

• lars_k

Medlem
    18 februari, 2004 vid 14:46 som svar på: Tuff bild från vintersession

Undrar vad det är för segel…Känner inte igen märket…

• lars_k

Medlem
    18 februari, 2004 vid 14:42 som svar på: Alubom Vs. Carbonbom

Hehe. Jag lägger säkert för mkt pengar på denna sporten.
    Men jag köper iaf fjolårsbrädor och lågprissegel. Och bommarna köpte jag begagnade… 😛

• lars_k

Medlem
    18 februari, 2004 vid 11:53 som svar på: Alubom Vs. Carbonbom

OK. Så kolbommen är något lättare…Frågan är om den är hållbarare. Jag har sett många knäckta kolbommar och bara nån enstaka knäckt alubom. Inget större underlag för några slutsatser iofs. Klart är nog som med allt av kolfiber så måste man vara väldigt försiktig med grejerna. Bommen lägger man ju ner på backen när man riggar etc. Kan ju vara vassa stenar etc som skadar laminatet lokalt. Sen behövs det inte mycket för att bommen går rakt av ute på vattnet. En alubom är mindre känslig för slarvers och går oftast inte helt av heller utan böjer sej. Jag seglade lugnt vidare med en krokig bom häromsistens.
    Jag är väl en lågbudgetsurfare så en kolbom hamnar extremt långt ner på min lista iaf…
    Har precis dessutom köpt Tecnolimits värsting alubommar som en stor del av vågripparna körde med i SA. De tror jag på.

• lars_k

Medlem
    18 februari, 2004 vid 10:45 som svar på: Alubom Vs. Carbonbom

Culing!! Har du några vikter på bommar som kan backa upp ditt påstående?
    Min uppfattning är att kolbommar inte generellt är lättare. Möjligtvis styvare…kanske.

• lars_k

Medlem
    16 februari, 2004 vid 13:24 som svar på: Säkert i sydafrika?

Som alltid i kraftigt segregerade länder är det mycket kriminalitet, sydafrika är inget undantag. Försiktighet är det som gäller. Gå helst inte ensam (och berusad…) på ställen där det är glest med folk på kvällen/natten. Inbrott är ett annat problem. Förra året hade ett svenskgäng inbrott i sitt hus på natten utan att någon (10 pers…) vaknade. De blev av med en massa grejjer.
    Men rör man sej i ”turist-stråken”, runt restaurangerna och affärerna i Tableview så känns det hellugnt. Jag har inte känt mej orolig på något sätt under mina 2 resor dit.
    Och, det är inte så säkert i sverige heller. Jag hade inte gett mej ut i nåt svenskt ghetto mitt i natten…
    Våga och vinn =)

• lars_k

Medlem
    16 februari, 2004 vid 12:06 som svar på: RDM-mast-äldre segel ?

Segel sydda för RDM brukar ha en något plattare profil i övre delen av seglet. RDM-masten fyller ju inte ut mast- strumpan riktigt så seglet blir lite löst och bukigare närmast masten. Så ett äldre segel kan nog bli bukigt/slappt och tappa en del loose-het. Jag hade nog hållt mej till en lätt std-mast i ditt läge för att få ut max prestanda ur ditt gamla segel. RDM gör mest nytta i feta förhållanden när man är rädd att knäcka mycket mast.
    Men RDM är bra. Jag kör RDM till mina segel, men de är ju också sydda för det…

• lars_k

Medlem
    16 februari, 2004 vid 07:50 som svar på: Dagens bild…

Äntligen!!! Fan va gött =)

• lars_k

Medlem
    15 februari, 2004 vid 14:43 som svar på: Dagens bild…

Jag vill bara se svenskar.

• lars_k

Medlem
    15 februari, 2004 vid 13:57 som svar på: Dagens bild…

Ja. Varför kommer det alltid in kitare här och sprider dynga. Vi är ju aldrig inne på deras patetiska sketforum…

• lars_k

Medlem
    15 februari, 2004 vid 12:59 som svar på: Nu skulle man varit i Tarifa…

För små vågor.

smile.gif

Sida 248 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA