lars_k
Forumsvar skapade
-
RRD Cult är en poppis onshore-vågis. Många som kör sådana här på westcoast. Är nog mer ”onshore” än JP:n och Naishen som jag fattat det. Dvs rakare/snabbare rocker. Annars kan ju en wave/freestyle vara nåt, om du mest vill bränna fram och hoppa och inte i första hand vill rida vågor.
-
Gött Basse! Vi hörs när det ser lila ut på DMI-kartorna.
-
Just därför ska jag testa diskhandskar med tejp utanpå biltemisarna. Man blir lite feg för att undvika att bada. Men man vill ju ladda som vanligt, ju.
-
Nä har inte sytt. Har klippt upp fingrarna ända fram till kardborre-öppningarna. Rätt lagom faktiskt.
Tror Rambo gjorde rätt där. Att inte klippa upp tummen. För den håller man inte så hårt med. De 3 långfingrarna är viktigast. -
Japp. De är det. Klipp inte riktigt så mkt som jag. Det läcker lite vid kanterna när jag håller bommen. Greppa bommen och försök lista ut din kontaktyta. Klipp bara upp precis så att denna yta ligger mot bommen. Börja klippa lite och ta mer om det behövs. Optimering vettu.
-
Vi är några som kör med uppklippta biltema handskar. Jag ska testa att utanpå dessa dra på tjocka diskhandskar som jag köpt på Clas-Ohlsson också, och tejpa handleden så det blir helt tätt. Viktigt att det inte blir tjockt/glatt i kontakten mot bommen, för då kommer krampen snabbt.
-
Beror på om du ska diska eller surfa.
-
Jo iofs lite trögt, men ett vågsegel behöver ju inte dras så satans hårt heller. Tre ”rullar” verkar vara standard nu på vågsegel.
Ett scan av testerna hade varit riktigt schysst.
-
Döp filerna till nåt kryptiskt och släng in dem på FTP:n vetja. Kan inte tänka mej att det kommer nån stasi och rotar där inne… Hade varit fint. Är ju inte värre än att låta polarna låna ens tidningar. Och vi är ju polare allihop här inne eller hur =)
-
Go film från varberg förresten. Ni är fan sjuka. Jag hänger på nästa gång, lätt. När jag fått hem AHD:n är jag grymt sugen på att prova

Är det Novice som kör Gun Wave MC 04? Gött segel eller hur? Mina funkar fint iaf… -
Äh vafan. Lägg dej inte i nu Rambo!
… jo jag slår nog till imorgon. =)
-
Aha. Undrar om man kan få tag i Planchemag på något sätt… Har du scanner?

Japp. Att EVO:n skulle vara först och ”revolutionerande” verkar vara en klar överdrift. Det kom en Exocet Universal wave samtidigt också.
Bra kontroll, hopp och lättseglad låter finfint. Undrar hur det står till med vågridningen dock…? -
Jag såg Living i Sydafrika, har sällan sett så aggresiv segling, höga loopar etc…så jag räcker den till för honom så räcker det för att övertyga mej.

Hade ni haft en 55:a hade jag slått till…58:an blir för stor för mej. -
Kul att du har en =)
Japp. Jag har lusläst AHD:s hemsida och både deras franska och engelska forum. Helt klart får jag uppfattningen att den ligger med tyngdpunkt på våg. Dessutom har de actionshots där Albeau smackar en fetläpp i logo-masthögt med den. Bara en sån sak =) Bör ju hoppa grymt med så bred och tunn tail också. Jag väger oxå runt 75 kg, gör inget att den är jobbig att ta sej ut med i taskigt drag, brukar vågisar vara ju. Huvudsaken att den är skön när man har tryck. Har du gett dej på lite vågridning med den i VBG-HSTD kanske? Hur ligger den på vågen? Eller bränner du mest runt och hoppar järnet? -
Oerhört imponerande entusiasm, måste jag säga.
Respektfan. =)