lars_k
Forumsvar skapade
-
Gött. Hur är swellet nu? Var jäkligt platt när vi reste hem förra veckan.
-
Jo, vi kör på högersidan. Vågen vrider runt udden så det blir sidvind i ridningen, finemang.
Är ju inte stället man börjar på direkt. Finns inga snabba tips och genvägar, är ju bara att nöta på med mkt tid på vattnet så kommer du nog också att köra vågor vid Hammaren så småningom. -
Japp. Jag körde vågpremiären där i påskas, soligt och NO 5.3, cleana 1.5 till 2 metare. Hoppas på upprepning. Inget dåligt ställe att bo på. =)
-
Från Åhus ursprungligen. Vi ses i Gislövs i påsk!
-
Damn. Lycka till med din nya karriär. =)
-
Varfaen hittar ni alla brudar som raggar på windsurfare? Aldrig nån som raggar på mej, inte ens 40 åriga ”kärringar”. Ska nog börja med kite för det är så coolt för att inte tala om alla unga brudar man verkar få på köpet. Och så ska jag ha såna där blöta byxor utanpå våtdräkten så jag ser helt nerkissad ut. Att windsurfing är så mkt roligare spelar ingen roll.
-
Ja, det har jag inte tänkt på. Men alla vågisar har ju inte konkaver. Kanske ger det mest på breda brädor för att göra dem mer stabila genom choppen…?
-
Aha, borde jag fattat. Alltså har man konkaver för att räta ut rockern utan att försämra svängprestandan genom att kvar kurva i railen…
-
Ja, fyfan man deppar ihop totalt av att komma hem. Första dan på jobbet idag…Urk.
-
Vilken effekt har konkaver egentligen? Tidigare planing kan jag tänka mej eftersom vattnet ”hålls kvar” mer under brädan. Vilka effekter får det i planing? Lugnare gång kanske? Och i svängen, borde vara en nackdel eller?
Egentligen borde man nog ha två vågbrädor, en större bred EVO-liknande på 85-90 liter och en liten, smal, snabb runt 70 liter (jag väger 75 kg). Då borde man täcka in de flesta förhållandena.
Mer och mer prylar blir man lyckligare av… 😛 -
Jaså. Behövde hon en rast?
DV-banden sitter brorsan på. Vet inte hur man redigerar ihop något men det löser väl sej så jag sätter kanske ihop några klipp och lägger ut på ftpn så småningom… -
Var sitter logot i dina segel? =)
Seglade du idag eller kollade du bara läget?
Är väl minst 2 månader till surf nu känns det som…Fan va kallt och jävligt här är… -
BigBay. Alltför crowded som vanligt…
-
OK. Har inte så många surfbilder, hade bara en kompaktkamera med 3x zoom. Dock filmade vi en hel del med DV-kamera.
Här brorsan i Whitsand. Side-off, 4.5 och glassigt 2-3 m. En av pangdagarna förstås…